Jackson II en Lineair

Met hoeveel watt sta jij rond te vonken?

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Jackson II en Lineair

Berichtdoor wijdan » 12 apr 2009, 14:42

Hallo,

Een vraagje,ik heb een precident Jackson II,maar kan ik daar nou nog een lineair tussen zetten?
Er staat mij iets van bij dat de verkoper toen zei dat dat niet kon ofiets.Klopt dat?

Alvast hartelijk dank.
Wijdan :mrgreen:
wijdan
 

Re: Jackson II en Lineair

Berichtdoor Thijs » 12 apr 2009, 15:10

In theorie kan dat altijd. Maar ik vermoed dat je Jackson II gemodificeerd is waardoor hij meer vermogen uitzend dan de meeste linears kunnen verdragen?
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: Jackson II en Lineair

Berichtdoor wijdan » 12 apr 2009, 15:23

Hoi Thijs,

Hoe zou ik hier achter kunnen komen?
Of is er een oplossing voor.Er is verder niks met de bak gebeurt,maar die verkoper zei toen idd iets over dat vermogen..
En ben ook maar een leek hierin,dus dacht vraag het hier even voor ik er een wil kopen.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
wijdan
 

Re: Jackson II en Lineair

Berichtdoor Thijs » 12 apr 2009, 15:32

Er kan tot 30W uit een Jackson II komen dus je zult dat na moeten meten.
De meeste linears willen 4W insturing hebben. Grotere zwaardere linears een wot of 9 tot 10. uitzonderingen verdragen een nog groter vermogen. Ik weet er zo ff geen die 30W kan hebben zonder meteen over testappen naar ene amateur linear.
Let ook op dat je antenne minimaal 2x zoveel vermogen kan verdragen als je als piek kan leveren.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: Jackson II en Lineair

Berichtdoor wijdan » 12 apr 2009, 15:54

Hm tot 30 Watt??
Moet ik dan gaan sleutelen of hoe moet ik dat zien..in de specificatie staat volges mij iets van 4Watt..zoals ik al eerder zei..ik ben een leek op dit gebied..sorry :oops:
Ik heb als antenne een Precident Texas,is 2000w
maar krijg deze week de Wilson 1000 dus neem aan dat die dat aankunnen.
wijdan
 

Re: Jackson II en Lineair

Berichtdoor Thijs » 12 apr 2009, 16:00

JE zult met een powermeter moeten na meten hoeveel de jackson daadwerkelijk uitzend.
als dat inderdaad 4W is dan kun je hier veilig de meeste linears in sturen. Je geeft zelf aan een leek te zijn ben je, je er bewust van de linears verboden zijn?
Daarnaast is er dus nog meer uit te halen. Doe dat niet zelf ga voro het modificeren naar de vakman.
Maar hoeveel kanalen heeft jou Jackson II? gewoon de standaard multinorm banden of 400 kanalen. Als hij 400 kanalen heeft is hij opgeweest om meer kanalen te krijgen en is waarschijnlijk ook aan het vermogen gezeten.

Beide antennes kunnen makelijk wat vermopen verdragen. Maar heb jij ook geen topic lopen dat je SWR waardweloos is? Los dat eerst op anders is je nieuwe lineartje zo stuk.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: Jackson II en Lineair

Berichtdoor wijdan » 12 apr 2009, 16:16

Klopt,heb idd dat probleem..hoop dat dat deze week word opgelost,en wil dat ook eerst helemaal goed hebben voordat ik verder ga met kopen..ik weet dat ze verboden zijn,maar een beetje risico mag je wel lopen.. :mrgreen:

ik meende dus dat ik in de handleiding iets van 4watt heb zien staan,maar ben even naar de site gegaan waar ik hem heb gekocht,maar daar staat dit:

AM/FM/USB/LSB
Regelbaar vermogen
Roger Beep
in/uitschakelbaar
10-16 Watt
A t/m J kanalen
ASC
D26cm, B18cm, H5,5cm

Nee hij is zeker weten nog niet open geweest.
wijdan
 

Re: Jackson II en Lineair

Berichtdoor Thijs » 12 apr 2009, 16:23

Als hij de banden A to en met J heeft en 16W kan leveren zal hij bij de leverancier of misschien bij de importeur open geweest en omgezet. Deze radios komen "braaf"europa binnne. Je zult bij de leverancier kunnen navragen hoeveel er vermogen er uit zou komt.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: Jackson II en Lineair

Berichtdoor wijdan » 12 apr 2009, 16:45

Oke Thijs hartelijk dank,ik zal een gaan horen bij de beste man.heb die gegevens zo bij hem van de site gehaald,dus zal dan wel kloppen neem ik aan..neem aan dat ze allemaal zo standaard worden verkocht.
wijdan
 

Re: Jackson II en Lineair

Berichtdoor Thijs » 12 apr 2009, 17:34

Waar heb je hem gekocht?
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: Jackson II en Lineair

Berichtdoor wijdan » 12 apr 2009, 17:57

Hier heb ik hem gekocht: http://www.mondrimex.com/
Heb er ook nog nooit problemen mee gehad,en je word er prima geholpen.
wijdan
 

Re: Jackson II en Lineair

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 12 apr 2009, 21:04

En hoeveel vermogen zou je willen hebben dan ? Met 30 watt en een goede ant. kom je al een heel eind.
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Jackson II en Lineair

Berichtdoor wijdan » 13 apr 2009, 09:36

Ik wist niet dat je hem tot 30 watt kon opvoeren,maar anders had ik een 100 of 200 watt ertussen gezet.
Maar omdat de verkoper het er toen over had dat dat niet kon,dacht ik laat ik het hier ook eens vragen.

:oops:
wijdan
 

Re: Jackson II en Lineair

Berichtdoor Boer Harms » 13 apr 2009, 11:46

Als ik de advertentie op de site bekijk levert de winklier de bak direkt als export
oftewel gemodificeerde versie aan het vermogen en aantal banden te zien.
Voor een transistor lineair heb je meestal 4 - 5 watt insturing op fm nodig, dus
dan zou hij in principe even iets lager moeten, maar je kunt er natuurlijk ook een
buizenlineair achter hangen en dan zit je meestal goed met 10 watt insturing.
Ga eerst vermogen meten en dan weet je meer, maar zou zeker de bak niet naar
30 watt opdraaien, want op fm krijgt de transistor te veel op zijn donder met 30 w.
Als je nu het max vermogen op zo'n 10 watt laat zetten, dan zal het min vermogen
met de powerknop wel ergens rond die 4 watt zitten en kun je alle kanten op, want
dan kun je het van buiten zelf mooi regelen.


Henk
Boer Harms
 

Re: Jackson II en Lineair

Berichtdoor pauluszelf » 13 apr 2009, 12:11

Mijn advies is gewoon dicht laten zitten die doos.
Als je vermogen traploos regelbaar is,kan je hem zelf op een veilige insturing zetten.
Ik zie het probleem niet.
pauluszelf
 


Keer terug naar Linears

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 94 gasten