Balen van rms k 101 lineair

Met hoeveel watt sta jij rond te vonken?

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Balen van rms k 101 lineair

Berichtdoor Hans de Swan » 22 mei 2009, 16:28

Ik kwam op Marktplaats de "rms k 101" lineair tegen en volgens de specificaties zou deze een frequentiebereik hebben van 1.8 - 30 MHz. http://www.cbradio.nl/rms/frames_rms_k101.htm .
Helaas constateerde ik al snel (aan de hand van de spoel en varco) dat dit nooit mogelijk kan zijn...
Afijn, toch nog even getest aan de Rohde & Schwartz SMLR BN 41001 meetzender (output 2 Watt) en inderdaad, de lineair deed helemaal niets op andere frequenties, ALLEEN vanaf ongeveer 26 tot 30 MHz. geeft de lineair power en dat is toch iets anders dan de beloofde gehele KG-band...
Ik baal behoorlijk en wil iedereen, die eventueel op andere frequenties dan de 27 mc iets wil doen, hierbij waarschuwen. :cry:
Hans de Swan
 

Re: Balen van rms k 101 lineair

Berichtdoor Thijs » 22 mei 2009, 18:42

Ik ga het vanavond nog even aanpassen op de site zodat niet meer mensen de boot in gaan.
Jammer de specs kwamen van de fabrikant.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: Balen van rms k 101 lineair

Berichtdoor Hans de Swan » 22 mei 2009, 18:59

Thijs schreef:Ik ga het vanavond nog even aanpassen op de site zodat niet meer mensen de boot in gaan.
Jammer de specs kwamen van de fabrikant.
Klopt Thijs, het is jullie ook niet aan te rekenen. Zag dezelfde specificaties inderdaad ook terug bij de fabrikant...
Hans de Swan
 

Re: Balen van rms k 101 lineair

Berichtdoor rob kenwood » 25 mei 2009, 13:44

klopt het wel eens dan wat de fabrikant zegt! ook dat is op een hand te tellen denk ik!
19AC153


is er leven na de dood? steel me kenwood en je weet het!
rob kenwood
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 962
Geregistreerd: 12 aug 2008, 17:59
Woonplaats: gewoon thuis


Keer terug naar Linears

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 80 gasten