Geen vermogen uit lineair

Met hoeveel watt sta jij rond te vonken?

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Geen vermogen uit lineair

Berichtdoor 19ac387 » 18 sep 2006, 09:58

Hallo allemaal. 1e Post, hier Marcel :)

Even klein vraagje. Achter m'n lincoln heb ik een KL400 zitten. Als ik die inschakel slurpt het dingetje al m'n vermogen op van de lincoln.
Ik hoor 'm wel schakelen, maar er komt gewoon geen dr.l uit.

Zou dit een aardeprobleem kunnen zijn, daar gaat namelijk mijn eigen vermoeden naar uit, maar misschien hebben jullie wel hele andere ideeën.
19ac387
 

Berichtdoor speedy » 18 okt 2006, 10:37

Is vrees ik maar 1 conclusie voor, transistor(en) stuk want dan laat hij het vermogen van de bak ook niet meer door.

MvG, Ingmar
speedy
 

Re:

Berichtdoor Barrabazz » 25 feb 2007, 07:00

==> Misschien een beetje laat, beter dan nooit reageren !!!

Ik denk dat je Weerstanden FF zijn uitgefikt. Daar hebben RM linears nogal vaak last van als je een eitje aan het bakken bent !! Er zitten 2 weerstanden van 100 ohm (bruin zwart bruin) op die print plaat, meet deze ff door als je 1 pootje losgooit. Het gebeurd vaak dat je weerstanden er ineens uitfikken. De 1ne is voor ingang te koppelen aan de uitang en viceversa. Wat er ook nog wel eens wil gebeuren is dat je perongeluk de rx en tx hebt omgedraait en hierbij fikt ook die weerstand van 100 ohm uit. METEN = WETEN

- Meet me een stroomtang of de KL nog stroom weg stookt
- Stookt deze nog wel vermogen weg maar geen signaal op de uitgang controleer dan het relais en de 100 ohm weerstanden.
- meet ff die weerstanden en zonodig vervang deze 1/2


de Koppel weerstanden bij de torrne zijn 68 ohm maar deze fikken niet zo snel uit. Verbruikt je kl geen stroom meer en bovenstaande helpt niet meer dan moet je nieuwe 1664's halen (gemachted) van een eurotje of 30 per setje,mvg
Barrabazz
 


Keer terug naar Linears

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 85 gasten