Gizmo4real schreef:Volgens mij maakt dat geen zak uit, rijden cbers rond met wel meer dan dat te vonken.
Heb zelf altijd een 90watt erin gehad daar merkt de accu niet veel van, als je er maar een goeie in hebt inplaats van een versleten aan vervanging toe accu:P
Ps. heb kwa audio behoorlijk wat watjes in de auto dan zou ik eerder dan 100watjes lineair de rommel aan stront trekken met de amperes;)
Vergis je niet in een stevig lineair Gizmo (grappig....zo heet een kat van mij ook)
Bij stilstaande motor kan een lineair je accu goed leegtrekken hoor.
Maar een diesel motor heeft over het algemeen al een zwaardere dynamo dus een lineair zoals Thijs in de verkoop heeft (damn....had je die niet te koop aan kunnen bieden toen ik die andere bij je kocht ?
) zal met draaiende motor wel goed komen.
Motor uit kan het hard gaan met je amperage.
Heb een keer mijn lineair (Silvereagle milennium 777) aan een watt meter gehangen tussen de 220v. en de voeding.
Ik trok op full power rond de 800watt.
Op ampere gebied weet ik het niet,
heb hier geen amperetang helaas..
Volgens een website zou ik met de 777 op 220volt 800watt trekken maar qua amp's maar 3,64.
En dat geloof ik ff lekker niet...
Wij hebben met de Rotterdamse vos 1 keer op de autoaccu gestaan met vermogen maar heb wel de motor constant laten draaien,
Reken maar als ik een 1/2 uurtje mijn motor uit zet het klaar is met de accu..
Maar een stevige amp. voor een subwoofer kan ook hard gaan,
ik kan ook met mijn amp+sub niet lang zonder dynamolading