hamsphere 4

Voor alle overige apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

hamsphere 4

Berichtdoor 153ir012 » 27 maart 2015, 08:29

nu een lange tijd geleden actief met ham sphere 3
en deze week eigenlijk het weer op gepakt omdat
propagatie nu niet zo sterk is van uit thailand op dit moment.
propagatie europa de zomer propagatie komt op zetten en
de lange afstanden wordt wat lastig mijn ervaring op dit moment
nu heb ik ham sphere 4 en ja is een zeer grote verbetering werkt
eigenlijk zoals de propagatie is op de radio nu alleen natuurlijk virtueel
maar is best een mooi progama je kan beschikken over diverse antennes
er is een rondstraler die heeft iedereen tot beschikking zit in het progama
wil je een 3 elemt voor 11 meter of 7 element voor 20 meter of alband antenne kan je die kopen
in een modul is wat je wilt natuurlijk.heb ze gesproken met een 7 element antenne.
uiteraard hangt een prijskaartje aan .je kan de antenne in de 2 dehands pagina zetten als
je hem wilt verkopen.nadeel vind ik je kan credits kopen 10 euro en meer dit betaal je via
paypal maar als je de antenne verkoopt krijg je credits retoer geen geld op je pay pal rekening
maar dat is aan een ieder wat je natuurlijk wilt
de kosten 30 euro per jaar .al met al een mooi systeem maar gaat ook geld in om als ik zie
hoeveel er eigen hebben aan gemeld.maar de kosten ontwikeling en servers zullen ook betaald
moeten worden dat is normaal .dus moet er geld omgaan is denk ook kost baar op jaar basis.
al met al hoor hoop amateurs en bekenden van 11 meter die geen antenne meer kunnen plaatsen
of om andere redenen .
voor vele een tijd verdrijf .
153ir012
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 800
Geregistreerd: 08 maart 2010, 05:34
Woonplaats: Thailand

Re: hamsphere 4

Berichtdoor vincenttor » 27 maart 2015, 16:42

Geinig , maar dat het al geld kost , tja ik denk dan als je toch wilt ouwehoeren pak dan skype of zello of weet ik welke diensten je wel niet allemaal hebt tegenwoordig.
Zo vind ik zelf er weinig aan, zal me er ook nooit aanmelden in ieder geval om te wachten op nep propagatie online :P haha
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: hamsphere 4

Berichtdoor 19-DT-170 » 27 maart 2015, 17:21

Als je zendamateur bent, en bereid bent om te betalen, dan kun je je wellicht beter aanmelden bij een remote radiostation.
In Zwitserland zit bijvoorbeeld HB9AZT, die hun station remote verhuren aan zendamateurs.
Zie http://www.radiohill.ch/
Afhankelijk van wat je bereid bent te betalen, kun je ook nog dingen bijhuren, zoals het gebruik van een amplifier.

Ook bij HB9Z kon je het conteststation huren. Zie http://212.101.19.86/bereich08.htm
Ook hier waren je mogelijkheden afhankelijk van het 'membership' dat je had.

Zo heb ik eens op 160m een Amerikaan gesproken, waarvan ik dacht, huh, mijn antenne is helemaal niet geschikt
voor DX op 160m... Omdat de verbinding moeizaam liep gingen we naar de 80m band. Ik had voorgesteld om naar
20m of 15m te gaan, omdat dat eerder banden zijn om DX te doen.. Maar we gingen dus naar 80m.
En toen vertelde de beste OM mij dat hij gepensioneerd was, en geen mogelijkheid had om antennes te plaatsen,
en gebruik maakte van het clubstation HB9Z
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: hamsphere 4

Berichtdoor 153ir012 » 28 maart 2015, 14:44

nu voor mij maakt het niet uit ik heb een vrij nummer al jaren op ham sphere
is nu geloof ik veranderd maar thailand was een dx land en kregen toen een gratis coll
ja nu helemaal mee eens de radio verbinding met antenne beleef ik ook heel anders.
ach wat tijd verdrijf voor mij hier
153ir012
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 800
Geregistreerd: 08 maart 2010, 05:34
Woonplaats: Thailand


Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten