Veel storing USB

Voor alle overige apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Veel storing USB

Berichtdoor jeanken » 05 jun 2021, 13:58

Ik werk sinds kort met een Antron 99
Op FM heb ik een qrm van s3 tot 4, maar op USB is het echt niet te doen, met een storing tot s9.
Door deze problemen, denk ik ook dat ik dx-en mag opbergen.
Heb alles al geprobeerd maar storing blijft.
Iemand een idee of oplossing?
jeanken
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 12 sep 2020, 17:23

Re: Veel storing USB

Berichtdoor Ernst » 05 jun 2021, 15:09

Luister eens zonder antenne dan kun je uitsluiten of het de bak zelf niet is.

Er van uitgaande dat je het probleem op een en het zelfde kanaal hebt.
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Veel storing USB

Berichtdoor 19DT2120 » 05 jun 2021, 17:10

Probeer het ook eens horizontaal met SSB ,bij mij scheelde dat zo'n 3-5 S puntjes aan QRM .
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: Veel storing USB

Berichtdoor Snof » 05 jun 2021, 18:07

Hier op dit moment op een crt 6900 op fm een S5 en op ssb een S7, vaak ook een S9 op ssb maar hoor iets sterkere stations wel goed.
Bij een crt zet ik altijd de rf gain ongeveer op 10 of 11 uur dan is het wat beter met luisteren, nb filter doet helaas niets op die radio.

Zijn er genoeg op dit moment op 555.

Wat je ook nog kunt doen is op een web sdr luisteren, dus oproepen met je radio en zeggen dat je bv op 27.575 luistert.
Avatar gebruiker
Snof
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 470
Geregistreerd: 31 maart 2020, 14:41

Re: Veel storing USB

Berichtdoor vuurbaak » 18 dec 2021, 21:43

Maak eens een deltaloop antenne die verminderen storing is mijn ervaring
Avatar gebruiker
vuurbaak
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 25 jul 2020, 08:49

Re: Veel storing USB

Berichtdoor cb1gwn » 02 jan 2022, 16:55

Al er achter wat de storing veroorzaakt?
Draadloze opladen telefoon, zonnepanelen, powerline netwerk, usb voeding, plc's, led-verlichting, enz.

Het kan zijn dat de storing gewoon bij jezelf vandaan komt.
Bert actief op 27mc sinds 04-1981
Gewerkte divisies: Who cares ?
http://www.freeradionetwork.nl
Afbeelding
Avatar gebruiker
cb1gwn
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1356
Geregistreerd: 25 dec 2008, 19:47
Woonplaats: Hoevelaken

Re: Veel storing USB

Berichtdoor bullock » 31 maart 2022, 08:40

Hallo ik heb net hetzelfde voor bij mij hier constant s9 van qrm storing op ssb en fm dit had ik vorig jaar niet bij mij is er niets veranderd ook bij de buren niet -Ik heb al n ander toestel gebruikt net hetzelfde ik gebruik nu kenwood ts 450s net het zelfde resultaat voordien crt-superstar allemaal zelfde probleem nieuwe antenne nieuwe kabel etc ook n loop geprobeerd zelfde .Iemand n idee als ik het niet kan verminderen houd het op voor mij alle info zeer welkom :(
bullock
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 08 jun 2021, 22:17

Re: Veel storing USB

Berichtdoor bullock » 31 maart 2022, 08:56

Nog even toevoegen meeste storing bevind zich op 27555mhz de 40-80meter is beter om naar te luisteren alle info welkom
bullock
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 08 jun 2021, 22:17

Re: Veel storing USB

Berichtdoor Wimpie » 31 maart 2022, 15:13

Ik heb hier al bijna een jaar de CB niet meer aan gehad. PLC is de boosdoener hier. Ik weet het zeker, want rond de overgang CB naar 10 m band is de storing weg. Ik weet waar het vandaan komt, maar ben niet in de positie om er wat aan te doen.

Als de storing verandert als je je bak vanaf een accu voedt, is je antenne-installatie niet goed. De kabel maakt dan deel uit van de antenne (dus de kabel straalt). Ferrietkernen kunnen wonderen doen.

Als de storing heel hard is (ik lees hierboven even S9), dan is de storing te vinden met een portabele ontvanger met een niet getunde loop antenne. Zie bijvoorbeeld figuur 1.1.A in
https://www.tetech.nl/divers/Loop_PerformanceV10.pdf De loop ontvangt het beste in het vlak van loop, dus haaks op de loop is de ontvangst slecht. Zo kun je buiten wandelend bepalen waar de storing vandaan komt.

Is zo'n loop maken moeillijk? Nee!
Je maakt hem van een stuk RG58 of RG213. Een diameter van 20...30 cm is vaak genoeg in combinatie met een portable scanner / wide band receiver / CB portofoon. Je gebruikt hem zoals in de figuur aangegeven (dus overeind). Luisteren in AM of SSB (als de ontvanger dat heeft) werkt het beste. Je kunt het dan op gehoor doen. Is de storing relatief zacht, dan is zo'n niet getunde loop n iet gevoelig genoeg en zul je een getunde loop moeten bouwen. Zie bijvoorbeeld figuur 1.1.B.

Bevindt de storing zich in je eigen huis, dan is zo'n kleine loop ook bruikbaar. Met een kleinere loop (denk aan een 5 cm of zelfs minder) kun je zelfs kabels langs gaan.
Wimpie
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 28 nov 2014, 23:00
Woonplaats: Maarssen

Re: Veel storing USB

Berichtdoor bullock » 01 apr 2022, 18:56

Hallo Wimpie vooreerst bedankt voor info vandaag bezig geweest - zender gevoed met batterij geeft geen verandering dan gekeken of de storing verminderd bij overgang cb naar 10m dat was zo -dan wat gezocht met de yupiteru mvt -7100 gans het huis doorzocht - heb daarbij vastgesteld dat de modem van het internet en ook waar de kabels binnen komen n hoog piepgeluid geven op 27555mhz en storing -ook de nieuwe led lampjes die geplaatst zijn in de keuken zijn n bron van storing als die branden verder eigenlijk niets kunnen vinden ook niet bij de buren--Zou het kunnen dat er iets mis is met mn toestel alle info ze welkom :(
bullock
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 08 jun 2021, 22:17

Re: Veel storing USB

Berichtdoor Snof » 01 apr 2022, 19:20

Ook gekeken als je de hoofdschakelaar in de meterkast even uit zet of dat nog meer verbetering geeft wbt storing.
Avatar gebruiker
Snof
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 470
Geregistreerd: 31 maart 2020, 14:41

Re: Veel storing USB

Berichtdoor FvF » 01 apr 2022, 22:08

Ik word het letterlijk en figuurlijk gestoord van die zonnepanelen, elke 40Khz zo'n irritante carrier over 10-11 en 12m, laag HF is rustiger of te druk om het te horen/zien op de waterval.
FvF
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 24 feb 2022, 23:13

Re: Veel storing USB

Berichtdoor bullock » 02 apr 2022, 08:49

Heb nu alle stroom die in huis aanwezig is afgelegd storing is veel minder en wat opvalt heb terug met de yupiteru-7100 effen rondgelopen en wat blijkt dat de grootste storing vermoedelijk van de zonnepanelen van de buren komt voor 7h smorgens weinig storing na 7h begint dit terug dus ik denk mijn electra in huis +de zonnepanelen van de buren zou wel eens de bron van de storing kunnen zijn -Dus houd het voor mij op en zal ik mijn hobby beeindigen en alles te koop zetten
bullock
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 08 jun 2021, 22:17

Re: Veel storing USB

Berichtdoor 19DT2120 » 02 apr 2022, 10:00

waar heb jij je antenne geplaatst ?
Mijn buren hebben ook panelen met optimisers en als ik de antenne op het huis gebruik is de QRM s4-s6 ,maar pak ik de antenne de 6 a 7m van het huis staat dan is hij nog maar s1 - s2 .Ze hebben ook nog PLC en zolang de buurjongen geen tv kijkt kan ik het met de NB redelijk weg filteren .
Dus kijk eerst even naar andere mogelijkheden voor dat je met de hobby stopt ,want dat zou zonde zijn !
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: Veel storing USB

Berichtdoor bullock » 02 apr 2022, 11:07

Mijn antenne bevind zich op 20meter van mn huis stat opgesteld op 11meter hoog op n mast heb test gedaan met de antenne eerst wat dichter bij huis te zetten heeft geen verbetering- wat er wel veranderd is bij -mijn coax kabel lag voordien altijd zoveel mogelijk onder de grond kwam terug boven onder aan de mast zou dit het probleem kunnen zijn alles is nochtans geaard alle toestellen zender ontvangers ieder toestel apart geaard en naar buiten heb daar n aarding in de grond geplaats gaat wel 3m diep alles maakt mooi contact bij doormeting --ik weet het niet meer zal stoppen zijn denk ik
bullock
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 08 jun 2021, 22:17

Volgende

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten