Common Mode Filter "nieuw filterconcept"

Voor alle overige apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Common Mode Filter "nieuw filterconcept"

Berichtdoor 16rc011 » 15 maart 2009, 23:26

wie heeft er ervaring met deze filter??
volgens de reclame zeggen ze dit "een nieuw filterconcept tegen storingen op radio, televisie en audio-apparatuur

Dit filter wordt toegepast direct achter de zender of lineair en voorkomt HF straling van de voedingslijn. Bruikbaar van 1,8-70 MHz"

commonmode.jpg


Volgens de reviews op eham.net zou deze filter goed werken http://www.eham.net/reviews/detail/1815
iemand in nederland of belgië ervaring mee?

groetjes
Didier
16rc011
 

Re: Common Mode Filter "nieuw filterconcept"

Berichtdoor jack1956 » 16 maart 2009, 00:00

Hallo Didier
De werking is goed alleen de prijs is wat aan de hoge kant alleen voor het gebruik van de 27mhz band
De uitvoering van 5 kilo watt (is de dikke) kost +/-€ 220.00
De uitvoering van de 250 watt(is de dunnen) kost +/- €150.00
Als je voor alleen de 27mhz zoon filter wil aan kopen kun je beter voor de volgende kiezen de M.F.j 915 kost+/- €40.00 en is geschikt voor een vermogen van 1 kw en gaat van 1.8 tot de 30 mhz
Maar mijn vraag is zoek je een filter voor de ontstoring van hf signalen of zoek je een filter voor het onder drukken van de
harmonische signalen (low pass filter)
Tussen de twee filters zit er namelijk een verschil dus verwar de een niet met de ander
Voor storing van de hf signalen zou je ook eerst met een rf choke kunnen proberen maar ik raad je aan bij een instalatie van een antennen altijd een rf shoke in de antennen kabel te maken om eventuele mantelstroom tegen te gaan
M.V.G Jack
jack1956
 

Re: Common Mode Filter "nieuw filterconcept"

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 16 maart 2009, 08:06

Volgens zeggen zijn het goede filters ,maar een beetje duur .Voor 27 mc is vaak met een kenwood filter (lf-30a) of soort gelijk genoeg .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Common Mode Filter "nieuw filterconcept"

Berichtdoor 16rc011 » 17 maart 2009, 19:56

Hey Frank,
misschien is het beter om de 2 filters te gebruiken??
voor het ogenblik heb ik een low pass filter van dx system (franse makelij) ik denk een kopie van kenwood
maar ben er helemaal niet tevreden over?
is de M.F.j 915 dezelfde als de andere common mode filters of zit er een verschil op?
heb nog nooit met deze filters gewerkt dus zou niet weten wat het resultaat is?
16rc011
 

Re: Common Mode Filter "nieuw filterconcept"

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 17 maart 2009, 20:43

Waarom ben je er niet tevreden mee?
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Common Mode Filter "nieuw filterconcept"

Berichtdoor 16rc011 » 17 maart 2009, 21:17

toch nog veel storing in tv,telefoon,hifi,adsl, noem maar op, nochthans met niet te veel power (max 100 watt) en een antenne dat vrij hoog opgesteld staat ongeveer 6 meter boven het dak (spoelhoogte), zender + antenne geaard,netfilter. weet niet goed wat ik nog moet doen om dit probleem te verhelpen :(
16rc011
 

Re: "nieuw filterconcept"

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 17 maart 2009, 21:24

Je hebt last van laagfrequent in praten (LFI) zoals men dat noemt .Een lowpass filter helpt hier niet. Je zult de gestoorde apperaten moeten ontkoppelen d.m.v ferriet .Maar dit geeft ook geen garantie vooral bij goedkope (pc) speakers telefoons lukt het vaak niet.
Dat Common Mode Filter schijnt wel te helpen bij deze problemen omdat het geen lowpassfilter is, en op een andere manier werkt dan een lowpass.

:arrow: http://www.classicinternational.nl/text ... toring.htm
Laatst bijgewerkt door 19-AT-068 Frank op 18 maart 2009, 13:24, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Common Mode Filter "nieuw filterconcept"

Berichtdoor 16rc011 » 17 maart 2009, 21:36

is te proberen, eens proberen om deze tweedehands te vinden :),
is een redelijk duur "geval" :)
alvast bedankt voor de reacties
16rc011
 

Re: Common Mode Filter "nieuw filterconcept"

Berichtdoor jack1956 » 17 maart 2009, 21:41

had dit probleem aan deze kant ook
heb nu ferriet kernen aan de tv - telefoon-stereo van mijn zoon boven op de kamer
heb zelfs een ferriet kern aan de kabel van mijn microfoon daar waar de kabel uit de mic komy
heb zelfs een ferriet kern geplaats bij de buurman als hij aan het bellen was en ik aan het zenden kon hij het bellen wel vergeten
na plaatsing probleem nagenoeg verholpen
jack
jack1956
 

Re: Common Mode Filter "nieuw filterconcept"

Berichtdoor jack1956 » 17 maart 2009, 21:48

didier
een kleine tip in oude radio's zitten van die ferriet staafjes in verschillende lengtes moet eens kijken of je die nergens tegen komt
ferriet staafje eruit halen koperdraad verwijderen en dan b.v als je storing hebt op de telefoon deze meteen achter het toestel plaatsen dus waar de kabel eruit komt
de kabel van de telefoon naar de aansluit doos dus
deze kabel zoveel mogelijk keren om de ferriet kern heen wikkelen en dan vast maken dat hij er niet vanaf kan
en zo met de andere aparatuur ook
je kunt ze ook kopen in alle maten en soorten in het begin deed ik het met die staafjes maar nou koop ik ze
jack
jack1956
 

Re: Common Mode Filter "nieuw filterconcept"

Berichtdoor 16rc011 » 17 maart 2009, 21:53

Hey Jack,
compleet met je eens maar ik probeer te verhinderen om storing te hebben bij de buren,
heb er ervaring mee gehad, ze wisten dat ik bezig was met radio dus telkens als er iets van storing was op tel, radio of tv stonden ze aan mijn deur, terwijl ik rustig op de p.c. bezig was en de radio stond niet eens op.
dus ik probeer de storing te verhinderen dat ze niet kunnen komen klagen :)
16rc011
 

Re: Common Mode Filter "nieuw filterconcept"

Berichtdoor jack1956 » 17 maart 2009, 22:02

ja het probleem is je hoeft zelf geen storing te hebben maar de buren wel
had ik ook met de telefoon van de buren kon bij mij de storing van hem niet verhelpen dus hebben we het bij hem geprobeerd en met een goed gevolg maar ja dan moet de buurman wel mee werken
je kan nog zo goede filters gebruiken maar de kans dat je stoort zit er altijd in en als je dan het probleem bij je zelf niet kunt oplossen dan moet je kijken of het bij de persoon in kwestie wel lukt
wil deze niet mee werken en zegt dat is jouw probleem dan heb je ook een probleem want als ie gaat bellen naar de at dan ken je beter in pakken
Jack
jack1956
 

Re: Common Mode Filter "nieuw filterconcept"

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 17 maart 2009, 22:06

Ik weet niet wat je qth is maar http://www.haje.nl/ heeft div. soorten ferriet .Als je aan Bert uitlegt wat je probleem is zal hij je zeker adviseren .Een tweede hands common filter :?: ik ben ze nog nooit tweedehands tegen gekomen .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Common Mode Filter "nieuw filterconcept"

Berichtdoor 16rc011 » 17 maart 2009, 22:17

niks inpakken Jack :):)
zullen er wel iets op vinden, ik verhuis binnen een dikke maand mss heb ik daar geen problemen meer (let's hope) :P
ik probeer om alles te doen om zo weinig mogelijk storing te maken maar zoals je zegt, je kan er niet altijd iets aan doen.
tnx voor de link Frank, ik ben van het brusselse, ongeveer een 15 km van de hoofdstad (nieuw adres) momenteel woon ik er op zo'n 30 km van.
ik ben 1 maal deze filter tegengekomen 2ehands op de site "kapaza" maar stond 90 euries, heb effe gewacht om een bod te doen van 70 maar hij had deze op ebay gezet en had het niet gezien :(, is van de hand gegaan aan 50 euro :(
kans gemist :shock:
16rc011
 

Re: Common Mode Filter "nieuw filterconcept"

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 18 maart 2009, 13:25

Op de site staat ook dat dit filter anders werkt dan een lowpass filter http://www.olympixcorp.com/rfchoke/
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Volgende

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten