CB-Forum kanaal

Voor alle overige apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

CB-Forum kanaal

Berichtdoor Tincu » 30 jul 2006, 16:45

We hebben hier nu een x-aantal kanalen van regio's opgenoemd, maar is het misschien leuk om een CB-forum kanaal te creeren?

Misschien leuk om eens in de zoveel tijd een ronde te houden (mits de condities het toelaten) met het CB-Forum.
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Berichtdoor Thijs » 30 jul 2006, 18:16

helemaal voor roep maar een kanaal!
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Arthur » 26 aug 2006, 11:50

kom maar op, aangezien strakje de nieuwe antron het moet gaan doen tijdelijk op een sommerkamp ts-790dx.......
Arthur
 

Re: CB-Forum kanaal

Berichtdoor Arthur » 04 feb 2007, 04:15

Tincu schreef:We hebben hier nu een x-aantal kanalen van regio's opgenoemd, maar is het misschien leuk om een CB-forum kanaal te creeren?

Misschien leuk om eens in de zoveel tijd een ronde te houden (mits de condities het toelaten) met het CB-Forum.


Niet meer nodig, maar dan moet Wibo en Klaas e.a. die squelsch eens open zetten, zit nu (ja midden in de nacht) te luisteren naar ze, maar horen mij niet vrees ik..... :(
Arthur
 

Berichtdoor Tincu » 04 feb 2007, 04:17

Ik geef het meteen even door Arthur.. zodra Klaas er weer is (hij heeft op dit moment het beste ontvangst)
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Berichtdoor hullepim » 04 feb 2007, 13:05

Lijkt mij het handigst om een ssb kanaal te pakken.
Dan kunnen we mits de condities goed zijn kijken of we friesland en brabant kunnen bereiken.
Heb sinds kort ook een linear dus ik kan er nog wel wat power achter zetten
hullepim
 

Berichtdoor Arthur » 04 feb 2007, 13:30

Meer vermogen of me antenne hoger zou voor mij ook beter zijn, al ben ik al wel te horen in friesland en tot ver in gelderland, en dat met standaard vermogen (ca 15 watt).
Maar op SSB....hmmmz denk met juiste condities je op fm meer kans hebt!

@ Tincu.
Op 18 niet meer gelukt, wel op 28 met Jubbega, dus het zou te doen moeten zijn....
Arthur
 

Berichtdoor Bimmer » 04 feb 2007, 14:20

Jammer dat ik thuis geen antenne kan plaatsen. Ik ben dus aangewezen op de apparatuur ik nde auto...
Bimmer
 

Re:

Berichtdoor hullepim » 04 feb 2007, 14:35

Bimmer schreef:Jammer dat ik thuis geen antenne kan plaatsen. Ik ben dus aangewezen op de apparatuur ik nde auto...


Maar je hebt nu vermorgen he Bimmer!
Koop je een iets langere spriet en ga je ergens in de polder staan.
:D :D :D
hullepim
 

Berichtdoor Bimmer » 04 feb 2007, 20:07

Langere spriet?... ik rij nu (als alles erin zit) met een Wilson 5000 op het dak... is toch lang genoeg?...

Anders moet ik mijn antenne aan mijn auto gaan tuien... ;)
Bimmer
 

Berichtdoor hullepim » 04 feb 2007, 22:14

Ik heb vanmiddag maar gelijk een GPA op mijn balkon geknoopt en dat werkt verdomde goed!
Zit op 11 hoog en de spriet steekt ongeveer 3 meter boven de flat uit. Met de 35 wattjes die de Albrecht geeft kom ik denk ik wel een eind.
hullepim
 

Berichtdoor Bimmer » 06 feb 2007, 11:39

Afgelopen nacht was het behoorlijk helder en het vroor ook een paar graden, even snel de polders in gereden of ik ergens wat kon horen maar helaas... geen verre station
netjes...
Bimmer
 

Berichtdoor harold 19MTS061 » 11 feb 2007, 12:05

leuk idee idd een c-b forumkanaal 8)
al bekend welk kanaal het wordt :?:
Avatar gebruiker
harold 19MTS061
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 16 jan 2007, 23:00
Woonplaats: lopik (midden-nederland)

Berichtdoor Bimmer » 12 feb 2007, 19:21

Is er nu helemaal niemand in de Regio Breda?... heb al verschillende keren de kanaaltjes rond gedraaid in de auto maar niks wat uit de buurt klinkt. Aan mijn ontvangst zal het niet liggen... hoorde de RDV vanuit omgeving Utrecht en hij mij... :lol: 8)
Bimmer
 

Berichtdoor hullepim » 16 feb 2007, 13:45

Iemand al een kanaal bedacht?
Zo nee, wat zeggen jullie van 22?
hullepim
 

Volgende

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 120 gasten