Low-pass filter

Voor alle overige apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Low-pass filter

Berichtdoor pauluszelf » 07 apr 2010, 12:56

Hallo,allemaal.
Is er mischien iemand die mij kan vertellen of er ook Low-passfilters op de markt zijn,die een beetje vermogen aankunnen?
Iets in de geest van 1Kw p.e.p.of zo.
Groetjes,paul.
pauluszelf
 

Re: Low-pass filter

Berichtdoor Hét Drentse Station » 07 apr 2010, 13:03

kenwood lf-30a (let op zijn 2 varianten van ! 100/1000 watt)
mfj-704
comet
drake

even op google intoetsen en je krijgt diverse hits.
Hét Drentse Station
 


Re: Low-pass filter

Berichtdoor pauluszelf » 09 apr 2010, 15:32

Alvast bedankt voor de reacties.
Ik heb echter nog een vraagje:Als ik een laag vermogen Low-passfilter tussen de transceiver en een linear zet,onderdrukt dat dan eventuele harmonischen net zo goed? Wie maakt me blij.Groet paul.
pauluszelf
 

Re: Low-pass filter

Berichtdoor DX-Power » 09 apr 2010, 15:47

Dat ondrukt dus het smerige signaal uit je bak. Een normale bak gooit zeg maar 10 watt let wel op dat dus de lowpass filter dit wel aankan.
DX-Power
 

Re: Low-pass filter

Berichtdoor pauluszelf » 10 apr 2010, 16:04

Ik heb helaas nog geen duidelijk antwoord op mijn vraag.(met alle respect).
Ik zal proberen wat duidelijker te zijn:alle zend/ontvangers produceren bijproducten in de vorm van harmonischen op andere frequenties.
Kortom allerlei ellende die je wilt voorkomen om niet te storen.
Een linear versterkt deze storingen nog eens een keer X maal.
Als ik nu direct achter mijn zend/ontvanger een Low-passfilter plaats en direct daar achter een linear,dan stuur ik dus met laag vermogen een gefilterd signaal de linear in.
Mijn vraag is nu:bereik ik nu met deze opstelling hetzelfde als waneer ik het filter als laatste ,dus achter de linear plaats.
Plaats ik het Low-pass filter achter de linear, ben ik dus gedwongen om een filter aan te schaffen die hoge vermogens aan kan terwijl dit mischien helemaal niet nodig is.
Groetjes iedereen,19rsn1003 Paul.
pauluszelf
 

Re: Low-pass filter

Berichtdoor Remco Rozenburg » 10 apr 2010, 18:16

Nee je kunt het filter echt het beste als laatste tussen je eindtrap en antenne plaatsen, een versterker versterkt niet alleen maar produceert zelf ook producten (dit is deels afhankelijk van de klasse waarin de trap is geschakeld), het uiteindelijke signaal dat naar je antenne gaat wil je filteren.
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Low-pass filter

Berichtdoor DX-Power » 10 apr 2010, 18:35

Volgens mij is mijn antwoord duidelijk genoeg ik zei toch dat je alleen dan het signaal van de bak filterd. Het signaal uit je bak word schoner dat gaat de linear in maar wat uit de linear komt blijft nog wel (vies)
dan moet je idd daar ook een low pass filter achter doen. Let wel op dat je geen low pass filter tot 200 watt achter een 1000 watt linear doet.
Pass je filter dus aan op je linear zorg dat de filter het wel aan kan.

Beste is achter de bak 1 en achter de linear dan heb je dus beide gefilterd. Voor achter de bak kun je een lichtere halen dan achter de linear vaak.
DX-Power
 

Re: Low-pass filter

Berichtdoor pauluszelf » 11 apr 2010, 03:41

Oke Remco,duidelijk.
Ik ben er van uit gegaan dat de linear zelf geen ongewenste bijproducten produceerde,maar dat blijkt dus van niet.
Dank voor de info en groetjes,Paul.
pauluszelf
 

Re: Low-pass filter

Berichtdoor Hét Drentse Station » 17 apr 2010, 20:32

Hét Drentse Station
 


Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten