Op jacht naar de storing

Voor alle overige apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Op jacht naar de storing

Berichtdoor rob kenwood » 18 jun 2012, 12:20

en peter! weet je al wat meer?
19AC153


is er leven na de dood? steel me kenwood en je weet het!
rob kenwood
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 962
Geregistreerd: 12 aug 2008, 17:59
Woonplaats: gewoon thuis

Re: Op jacht naar de storing

Berichtdoor Peter-dx » 21 jun 2012, 21:07

rob kenwood schreef:en peter! weet je al wat meer?


Hey Rob,

sorry voor mij late reageren .... maar ik heb nog geen tijd gehad :(
Intussen al een kleine richt antenne gemaakt ...... en nu in de auto inbouwen ...
Misschien vh weekend even het signaal uitpeilen ..... nu hebben de buren ook zonnepanelen
geplaatst .... kom er op terug .... de storing is er nog steeds ....
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Re: Op jacht naar de storing

Berichtdoor plientjebr » 21 jun 2012, 21:11

Denk jij dat zonnepanelen storen dan?????
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Op jacht naar de storing

Berichtdoor Peter-dx » 21 jun 2012, 21:25

Dat weet ik nog niet ..... hoop het niet ... wat ik wel gemerkt heb is wanneer het regend is de storing minder en soms weg ....
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Re: Op jacht naar de storing

Berichtdoor plientjebr » 21 jun 2012, 21:40

Er hebben nu in 1 week tijd 2 buren een zonnepaneel geplaatst, en ik heb wel storing ( meer als normaal ),
maar er heeft 1 persoon hier een gigantische paal geplaatst met molen erop ( weet echt niet waar het voor dient ), maar die stoort dus echt!!!

Ik zie dat ding draaien en als je met de draaiingen meetelt, kan je dat dus hier horen op het bakkie.....
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Op jacht naar de storing

Berichtdoor Zock » 21 jun 2012, 21:42

ferrieten ring er tussen of condensator ontstoorder
K33p @ r0ling till y0ure w33ls fall 0ff

Si vis pacem, para bellum
Zock
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 432
Geregistreerd: 22 feb 2011, 20:18
Woonplaats: Grunn

Re: Op jacht naar de storing

Berichtdoor jackdonio » 21 jun 2012, 22:33

Opzoeken van storing gaat heel goed met een kleine transistor radio , liefst met meerdere banden maar een eenvoudige MG zakportable gaat ook al heel goed , we gebruiken dit al jaren , Ook het opsporen van storende kabel in auto's gaat hier heel goed mee , zet de radio op een vrij stuk liefst bovenin rond de 1,6 en ga er mee aan de wandel , door het richteffect van de ingebouwde ferrietantenne is er ook gemakkelijk een peiling te doen . Als je de radio rond zijn as draait tot de storing minimaal is staat de radio in de lengterichting op de storings bron gericht . Heb je een wereldradio kun je met voordeel ook eerst op 15 , 18 of 26 Mc gaan zoeken , als je dan dichterbij komt kun je op MG met de ferrietantenne een peiling doen.
Het onderdrukken van de storing is een ander verhaal , Het enige wat echt goed werkt is een sample & hold noise blanker in de antenne leiding van de ONTVANGER . Hier wordt met een tweede ontvanger alleen het storings signaal opgevangen en gedurende de stoorpuls de antenne van de eigenlijke ontvanger even afgeschakeld en wordt de momentele waarde even vastgehouden
Dit is echter een heel gecompliceerd gebeuren waarbij de ontvanger antenne is aangesloten via een vertragingslijn zodat de stoorpuls iets later op de ontvanger arriveerd zodat de sample & Hold schakeling precies op het goede moment kan ingrijpen
Dit is echter niet iets wat je "even" in een bestaande bak kunt inbouwen . Er zijn een aantal HiEnd communicatie ontvangers welke dit aan boord hebben . Ook alle millitaire ontvangers van na 1970 hebben dit standaard aan boord
Als je echt veel last hebt is het aanschaffen van een dergelijke ontvanger het overwegen waard
jackdonio
 

Re: Op jacht naar de storing

Berichtdoor plientjebr » 22 jun 2012, 06:43

Leuk, ik heb hier een wereldradio, kan ik daar ook eens mee aan de gang!!!
Ik heb dat ding werkelijk nog nog nooit gebruikt.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Op jacht naar de storing

Berichtdoor 19RE000 » 22 jun 2012, 11:18

plientjebr schreef:Er hebben nu in 1 week tijd 2 buren een zonnepaneel geplaatst, en ik heb wel storing ( meer als normaal ),
maar er heeft 1 persoon hier een gigantische paal geplaatst met molen erop ( weet echt niet waar het voor dient ), maar die stoort dus echt!!!

Ik zie dat ding draaien en als je met de draaiingen meetelt, kan je dat dus hier horen op het bakkie.....


Hallo Pauline,

Het is bekend dat de converters die stroom omzetten van zonnepanelen storing veroorzaken.
Vaak stralen deze over een heel breed frequentiegebied.

Die gigantische paal met molen is niets anders dan een kleine windmolen.
Dat jij het ronddraaien merkt komt ook hier door de regeling van de opgewekte stroom.

Hier is helaas niets aan te doen voor 27MHz gebruikers, omdat onze band niet beschermd en zelfs
ook speciaal vrijgegeven is voor bestralingsapparaten zoals fysiotherapeuten gebruiken.

Veel plezier met de hobby.

Rob
19RE000
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 765
Geregistreerd: 09 maart 2010, 16:18
Woonplaats: Fietsenstalling van Den Haag

Re: Op jacht naar de storing

Berichtdoor Peter-dx » 25 jun 2012, 21:11

Gisteren maar een antenne gemaakt en provisorisch de Jackson in de auto gehangen.

Ff een rondje gemaakt .... en ja hoor de bron gevonden ...... Je raad het al de mensen weten van niks
en hebben internet via het lichtnet ..... Tja, los het maar op zegt hij ...... graag .... :D

Is dit probleem met ferriet kernen op te lossen ? Weet iemand een oplossing ....
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Re: Op jacht naar de storing

Berichtdoor vincenttor » 25 jun 2012, 21:52

wifi routertje van marktplaats plukken, paar wifi usb sticks en even instellen omruilen klaar ;)
dat zou ik gelijk doen als deze man zo makkelijk er over doet en is denk ik de meest simpele oplossing.

Of een setje zoeken die wel ontstoord is zo een PLC geval als ze nu hebben maar is meer gedoe denk ik.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Op jacht naar de storing

Berichtdoor 19DT2120 » 25 jun 2012, 21:54

nee,alleen via wifi of gewoon netwerk
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: Op jacht naar de storing

Berichtdoor jackdonio » 25 jun 2012, 22:17

Quote : via het lichtnet ..... Tja, los het maar op zegt hij
Ja , in dat hele huis de electrische bedrading door 10 Amp coax kabel vervangen. LOL
Nee daar is weinig aan te doen , de hele bedrading werkt als zendantenne , nee het enige is inderdaad WiFi gaan gebruiken of alles via netwerkkabel.
jackdonio
 

Re: Op jacht naar de storing

Berichtdoor Peter-dx » 25 jun 2012, 22:33

oke wordt wifi dan ... dat lukt mij denk ik wel .... om het netwerk aan te passen ......

Heb hier nog een router liggen .... eens kijken of ik het aan de praat krijg, wat ik zo begreep
had hij ook wifi ... vd week maar eens een kijkje gaan nemen hoe het daar geïnstalleerd is.

Wordt vervolgd .... :D
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Re: Op jacht naar de storing

Berichtdoor vincenttor » 26 jun 2012, 00:43

19DT2120 schreef:nee,alleen via wifi of gewoon netwerk


dimitri (19at102) heeft het zelfde gedaan en een niet storende plc unit gevonden dus het blijkbaar wel
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

VorigeVolgende

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 103 gasten