NL1ZZE

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

NL1ZZE

Berichtdoor NL1ZZE » 26 sep 2007, 19:52

Ik heb me eigenlijk nooit voorgesteld..
Dus ik dacht laat ik dat maar eens doen..

Ik ben Martijn uit Zierikzee, en ben veel actief met Radio en Internet.. vanaf m'n 12e ben ik actief op de 27Mc en ben 3 jaar daarna begonnen met Packet Radio.. Mijn call was daar: NL1ZZE :) dat heb ik met zeer veel plezier gedaan! Vooral DX'en met Packet Radio vond ik fantastisch.. Vooral om een verbinding te maken met bijvoorbeeld Groningen via Polen of Tjechie.. toen op den duur het Packet Radio dood bloede door de komst van Internet ben ik nog wel een tijd door gegaan maar toch op den duur de stekker eruit getrokken.. daarna stormde m'n antenne van het dak en toen was ik er helemaal klaar mee.. Daarna ben ik actief geweest op de 3 meter band.. m'n zender heette ExtremeFM, daarmee zijn we 11 maanden 24/7 in de lucht geweest en er werd erg goed naar beluisterd.. Er was toen nog geen ID&T of SLAM!FM en we draaien alleen maar de allernieuwste House/Progressive/Techno/Drum'n'Bass/Deephouse enz. enz.. maar na Zero Base (frequentie verdeling) zaten we toen ineens naast een goed beluisterd publieke zender.. We hadden geen zin in gezeik dus toen hebben we besloten om de stekker eruit te trekken.. Daarna ben ik lid geworden van een Radio Amateur Club, en heb daarna besloten om voor de N machtiging te gaan. deze heb ik toen gehaald en sinds dien ben ik Radio Amateur..
Thuis had ik geen zin meer om antennes op dak te zetten dus ik was alleen actief vanuit de auto op de 2 meter en 70 Cm band..

Maar op een avond zat ik te Google'en naar CB / 27MC en toen kwam ik op deze website terecht.. Toen ging het toch weer een beetje kriebelen en kort daarna heb ik een little Wilson gekocht voor op de auto.
Had nog een President Lincoln liggen en die in de auto gedaan..
Daar kwam ik veel uit op 11 meter maar ook op 10 meter want je mag sinds vorig jaar november ook op 10 meter uitkomen met een N machtiging.. Toch vond ik het niet praktisch dat de Lincoln zo groot was voor in de auto want deze lag altijd op z'n kop (met de speaker naar boven) op de bijrijdersstoel.. de kabels en coax werden er ook niet beter door (iederekeer alles onder de stoel leggen en terug) dus toen heb ik toch besloten om een ander bakkie aan te schaffen. Toen heb ik een President Johnson II gekocht.. deze was lekker klein en toen heb ik um in m'n dashboard gebouwd.. alleen is tie eigenlijk 3 Cm te lang dus het zit nog niet helemaal naar m'n zin.. maargoed ik kan um nu makkelijk bedienen en de speaker zit aan de voorkant dus daar ben ik opzich wel tevreden over.. Ook heb ik laatst een Sirio5000 gekocht.. Deze ga ik er vanavond opzetten dus ben benieuwd!

2 weken geleden heb ik hier thuis een Basis antenne voor 10 / 11 meter op dak gezet. Namelijk de Spektrum 1600.. deze is 6meter20 met een dikke spoel aan de onderkant en vrij veel radialen (Weet niet precies hoeveel) en sinds afgelopen zondag heb ik hier een Internet Gateway gebouwd..

Deze gateway draaid momenteel op het http://www.freeradionetwork.nl en het werkt uitermate goed! er zijn nu meer stations in NL bezig met een 11 meter Gateway dus misschien hebben we binnekort een landelijk 11 meter netwerk!

Verder ben ik mede eigenaar van http://www.wirelesszierikzee.nl dat is een Wifi netwerk in Zierikzee wat draaide op ouwe Pentium II's met Wifi kaarten erin + Linux met buitenantennes.. we hadden 3 nodes (toeganspunten) draaien waarvan er 2 ongeveer 1,5 Km van elkaar stonden met een snelheid van 630 Kb/sec zonder zichtverbinding.. draaide erg leuk maar na een server crash hebben we daar ook ff de stekker eruit getrokken..

Voor de rest hou ik me veel bezig met het produceren van House muziek, met name Minimal en Deephouse


Zo.. weten jullie dat ook weer :)

Grtz, Martijn..!
NL1ZZE
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 07 mei 2006, 16:03
Woonplaats: Zierikzee

Berichtdoor S_aver » 26 sep 2007, 20:02

Wel, een late welkom dan he. :P
S_aver
 

Berichtdoor peewee » 26 sep 2007, 22:29

welkom

Mvg,
Peewee
peewee
 

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 26 sep 2007, 22:31

Welkom :lol:
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Berichtdoor Papa Alpha » 27 sep 2007, 13:49

Alsnog welkom Martijn.
Leuk die Internet gateway.
Kom ze vaak tegen in de Alpenlanden, te gek dat het nu ook hier is :D

Bevalt je die Spectrum antenne trouwens goed?
Sirtel 2000 Silver basisantenne + President Jackson II Euro + Turner Plus 3B
Op zolder ligt nog een Avanti Sigma IV, een Avanti Astro-Beam AV-150, Avanti AV-101 Astroplane en een Mantova Turbo 8.
Instructiefilmpje van Avanti Sigma IV antenne/How to assembly an Avanti Sigma IV: http://www.mijnalbum.nl/Album-MVHRLAKY-
EEN INNIGE BAND MET DE 11 METER BAND SINDS 1974.
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

Berichtdoor satcom » 27 sep 2007, 15:55

welkom hier
satcom
 

Berichtdoor PUMA » 27 sep 2007, 19:15

Hoi Martijn.

We hebben elkaar al eens gesproken, maar toch. . . .WELKOM! ! !

Lauran is hier ook ergens te vinden.........
''De Rest'' van Zeeland komt vanzelf wel.... :lol:
Avatar gebruiker
PUMA
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 513
Geregistreerd: 02 maart 2006, 22:41
Woonplaats: Hulst - Zeeuws Vlaanderen

Re: NL1ZZE

Berichtdoor ir226 » 28 sep 2007, 17:13

Welkom hier tja zoon gatway heb ik voor 4 jaar terug ook gehad in utrecht helaas begrepen de meeste cbers het niet en werd er dus veel geknepen heb het 2 weken geprobeert het is voor veel mensen nieuw `heb hem toen om gebouwd naar de pmr maar tja daar werd weer teweinig gebruik van gemaakt hihi het blijft moeilijk maar ik ga zeker even op je site kijken
grtjes van frank.
ir226
 

Re:

Berichtdoor NL1ZZE » 28 sep 2007, 17:47

Papa Alpha schreef:Bevalt je die Spectrum antenne trouwens goed?


Ja zeker weten!

heb al mooie verbindingen gemaakt naar het buitenland met minimaal vermogen dus ik ben erg tevreden!
NL1ZZE
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 07 mei 2006, 16:03
Woonplaats: Zierikzee


Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten