Even voorstellen de Desperado

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Even voorstellen de Desperado

Berichtdoor desperado » 07 nov 2007, 15:15

Hallo allemaal,

Na lange tijd zo af en toe weer terug op 27Mhz. Begon er al mee in 1976, maar in de jaren 90 werd het steeds minder interessant. Mijn eerste bakje was een Samdo-700. Heel veel leuke contacten met de USA hiermee gemaakt. Dit met slechts 4 watt AM op een mobiel sprietje. Deze antenne stond op een metalen plaat op de dakkapel. Zo was hij lekker uit het zicht, alleen waaide hij er soms vanaf en was mijn vader weer kwaad. Later een Alpha 40 kanalen AM/SSB bak gekocht, maar die gaf heel veel storing. In 1980 een splinternieuwe President Madison gekocht met 80 kanalen, wat een rijkdom. Tevens een GPA27 1/2 geplaatst, want nu mocht je gezien worden. Met een eigen gebouwde speech processor de hele wereld gewerkt op standaard vermogen. Na de Madison kwam de Sommerkamp TS788, een leuk ding maar had er veel problemen mee. Het apparaat moest steeds terug voor reparaties. Uiteindelijk die ook maar weg gedaan en een Midland 7001 gekocht en een kleine lineair. Dat bleek een vergissing, heel veel storing en uiteindelijk de RCD op de stoep. Tot mijn verbazing kreeg ik alleen een waarschuwing, de Midland met lineair konden ze niet vinden. (zat weggewerkt in een dubbele wand). Hierna een legaal Satcom San40F bakje gekocht, maar daar was niets aan. Uiteindelijk ben ik begin jaren 90 met 27 Mhz gestopt.
Nu heb ik mijn eigen gezin en kwam per ongelijk weer op 27 Mhz uit via de Scouting. Toch nog wel weer leuk en heb thuis een oude President uit het stof gehaald. Zo nu en dan roep ik nog wel eens wat op de band, alleen zijn er wel erg weinig stations nog actief. Zo zie je maar, als je eenmaal besmet bent met het 27 Mhz virus, kom je er nooit meer vanaf.

Groeten van de Desperado regio Haaglanden
Avatar gebruiker
desperado
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 271
Geregistreerd: 07 nov 2007, 14:44
Woonplaats: Randstad

Berichtdoor Papa Alpha » 07 nov 2007, 19:16

Welkom terug, nu het veel rustiger is op de kanalen kun je vaak behoorlijke afstanden binnen Nederland overbruggen.
En DX-en blijft natuurlijk altijd leuk.

Groeten, Harry.
Sirtel 2000 Silver basisantenne + President Jackson II Euro + Turner Plus 3B
Op zolder ligt nog een Avanti Sigma IV, een Avanti Astro-Beam AV-150, Avanti AV-101 Astroplane en een Mantova Turbo 8.
Instructiefilmpje van Avanti Sigma IV antenne/How to assembly an Avanti Sigma IV: http://www.mijnalbum.nl/Album-MVHRLAKY-
EEN INNIGE BAND MET DE 11 METER BAND SINDS 1974.
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

Berichtdoor beemer320i » 08 nov 2007, 00:30

Welkom! :wink:
Albrecht AE-6890/ sirio turbo-5000
Avatar gebruiker
beemer320i
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 10 jul 2007, 01:49

Berichtdoor S_aver » 08 nov 2007, 17:42

welkom desperado.
Laat de wind je signaal verder voeren. :P :wink:
S_aver
 

Berichtdoor peewee » 08 nov 2007, 21:19

van harte welkom......


Mvg,
Peewee
peewee
 


Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten