Ga ook weer beginnen.

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Ga ook weer beginnen.

Berichtdoor Roy78 » 11 dec 2010, 22:06

Hallo allemaal.

Na een pauze van een aantal jaren heb ik weer besloten om spullen te gaan aanschaffen.
in het verleden heb ik hoofdzakelijk bezig geweest met het DX'en gebruikmakend van een President Jackson (Type1) en een Antron 99.

Heb hiermee erg leuke verbindingen gemaakt (USA,Brazilie, Rusland (krasnodar).

Omdat ik mij weer wil gaan toeleggen op DX zou ik graag een Richtantenne willen aanschaffen, zijn er ook fabrieks 2 elements te koop? Ik woon in een nieuwbouwwijk en wil niet een al te groot spektakel aan het huis. Ik vind alleen bouwbeschrijvingen en geen fabrieks oplossing.

De een zegt je hebt een beam nodig om te DX'en en de ander zegt dat hij DX verbindingen legt met zijn Wilson 1000.
Hoe dan ook geniet ik al van het leesvoer hier.

Tot Horen.

Groet
Roy v Laar.
Roy78
 

Re: Ga ook weer beginnen.

Berichtdoor 16OP527 » 11 dec 2010, 22:59

Roy,
ik ben heel tevreden over mijn 3el HPSD LFA, een product van Nederlandse bodem, de maker heeft ook een moxon in het assortiment, kan je qua groote vergelijken met een twee el.
Het voordeel van betreffende antenne is de zeer rigide constructie gebruikmakend van kwaliteits onderdelen, op verzoek zal Henry je ook wel een portabele versie kunnen leveren denk ik.

Neen ik heb geen aandelen en géén procentje :)

google maar eens op "HPSD moxon"

Groe(n)ten uit Balen
16OP527
Rik
16OP527
 

Re: Ga ook weer beginnen.

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 11 dec 2010, 23:42

Welkom Roy op het cb forum . Er staan hier op het forum wel div onderwerpen over richt antennes. De antennes van Henry kunnen ook een oplossing voor jou zijn :arrow: http://www.hpsd.nl/11meter27mc.html
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Ga ook weer beginnen.

Berichtdoor Roy78 » 12 dec 2010, 11:23

Hallo Allemaal.

Bedankt voor jullie reacties. Die Moxon is inderdaad waar ik naar op zoek ben,niet te groot en schijnbaar wel goed. Misschien in combinatie met een draadantenne?

Ik zal eens contact opnemen met Henry voor een mooie oplossing, aan zijn site te zien ben ik nu wel op het juiste adres.

Bedankt voor de tips en tot horens.

Groet
Roy.
Roy78
 

Re: Ga ook weer beginnen.

Berichtdoor pdj10 » 15 dec 2010, 16:02

Welkom :wink:
pdj10
 

Re: Ga ook weer beginnen.

Berichtdoor Roy78 » 15 dec 2010, 21:17

Bedankt allemaal,

Inmiddels is de bak besteld, het is een Albrecht AE485S geworden, ik weet niet of het een goed ding is.
Over alles zijn goede maar ook slechte dingen te lezen maar om weer mee te beginnen lijkt me prima.
Als antenne komt er een Imax 2000, deze komt op een plat dak met spoel hoogte van 10m.
Omdat ik alleen voor de SSB DX wil gaan komt er in een later stadium een Moxon 2 elements, (waarschijnlijk van Henry)
Schijnt erg goed te zijn en de afmetingen vind ik acceptabel.
Tevens nu aangemeld bij de Alfa Charly DX group. mijn vorige DX group bestaat niet meer.

Roy.
Roy78
 

Re: Ga ook weer beginnen.

Berichtdoor -Mark- » 15 dec 2010, 23:10

prima materiaal hoor, niks mis mee. en met de imax zijn ook leuke verbindingen mogelijk.
-Mark-
 


Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten