john uit utrecht

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: john uit utrecht

Berichtdoor delete » 10 aug 2012, 10:46

john1 schreef:Nee helaas ken geen cor .



Vroeger sprak ik altijd veel met "een" John, zodoende even mijn vraag :wink:
delete
 

Re: john uit utrecht

Berichtdoor john1 » 10 aug 2012, 14:56

Ja dat geeft ook niet hoor de wereld is klein he!!!


Maar ik heb mijn bak de jfk en mijn antenne sirio turbo 2000 maar krijg de swr op geen enkele manier goed
Iemand die mij misschien op de goede weg wil helpen.de kabel die erbij zit is veel te lang maar dat moet zo blijven toch,of kan ik die inkorten
john1
 

Re: john uit utrecht

Berichtdoor delete » 10 aug 2012, 15:12

john1 schreef:Ja dat geeft ook niet hoor de wereld is klein he!!!


Maar ik heb mijn bak de jfk en mijn antenne sirio turbo lengte van 1400 dacht ik maar krijg de swr op geen enkele manier goed
Iemand die mij misschien op de goede weg wil helpen.de kabel die erbij zit is veel te lang maar dat moet zo blijven toch,of kan ik die inkorten



John,
Coax kabel is gemaakt om in onafhankelijke lengtes gebruik te worden.
Regel is wel: Hoe langer de kabel hoe meer verlies.
Maar 27mc is zo'n lage frequentie, je kabellengte maakt niets uit. of het nou 5,4 of 3 meter lang is.

Anders is het bij draadantennes met een open voedingslijn (kippenladder van 450 ohm)
maar dat is op jou niet van toepassing. Wel vervelend dat je de swr.
Zelf heb ik ook zo'n soort stok op een plakvoet staan, maar die staat redelijk. swr is 1.1.4
lager wil ie niet :?
delete
 

Re: john uit utrecht

Berichtdoor john1 » 10 aug 2012, 15:32

Ok dus die kan ik knippen maar had hem rond gelegd en loopt langs stroom kabels is dat van invloed
john1
 

Re: john uit utrecht

Berichtdoor delete » 10 aug 2012, 16:55

john1 schreef:Ok dus die kan ik knippen maar had hem rond gelegd en loopt langs stroom kabels is dat van invloed


Nee John,
Coax kabel kun je overal langs leggen.
Maar je moet niet vergeten, dat als je swr slecht is, je kabel ook mee gaat stralen om dat bij slechte swr vermogen retour komt.
Is de swr 1.1.5 of lager, dan heb je daar geen last van.
Leg gewoon de kabel los door de auto, plak de antenne op het dak... Of in jouw geval op een plek waar de magneetvoet goed plakt...
En dan milimeter voor milimeter schuiven tot hij enigzins goed staat.
Krijg je'm niet lager dan 1.1.5 dan is er niets aan de hand. lager dan 1.1.5 zou wel beter zijn maar is geen eis!
delete
 

Re: john uit utrecht

Berichtdoor john1 » 10 aug 2012, 18:02

Ik heb even een belletje gepleegd ik heb de turbo aan de zijkant zitten met de antenne haaks om nou zei de man dus dat dat de swr beinvloede omdat hij niet vrij kan stralen dus de antenne gaat maar op de voorbumper dan ik heb geen dak dus dat gaat hem worden dan en het oude gat stop ik mijn radio antenne .is dat een idee??
john1
 

Vorige

Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten