Voorstellen Xychix

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Voorstellen Xychix

Berichtdoor xychix » 04 sep 2012, 21:02

Hallo beste CB'ers,

Ik probeer al tijden een grote verscheidenheid van kennis eigen te maken. Zo ben ik als IT-er begonnen met het zelf repareren van mijn auto, het verdiepen in tuinieren en voedsel. Ik heb op de gok een las apparaat gekocht en ben in het buitenland een huis aan het restaureren.

Dat huisje heeft geen electra, wel een telefoonlijn die regelmatig breekt (en dan hebben we dus nog geen lijn naar de buitenwereld).
In de toekomst wil ik vanaf die locatie (300 km onder Parijs) grotere steden in de buurt kunnen bereiken (+/- 100 km cirkel zou mooi zijn)

Gelukkig zitten we bovenop een heuvel met (op enkele mooie eiken na) vrij uitzicht rondom.

Ik heb nog niet zoveel kennis van CB, wel heb ik een handscanner, een YUPITERU MVT-7100. Dit was een makkelijke instap. Ook heb ik ondertussen bij dx.com een quansheng TG-UV2 besteld, hier zal ik even goed in het boekje moeten duiken om te voorkomen dat ik per ongeluk op licentie banden uitzend.

Ik hoop hier veel te leren en op den duur ook iets terug te kunnen geven.

Groet, Xychix
xychix
 

Re: Voorstellen Xychix

Berichtdoor plientjebr » 04 sep 2012, 21:14

Van harte welkom en ik heb heel veel interesse in het tuinieren en voedsel.
Ik ben nu vooral bezig te kijken hoe ik jou forumnaam uit moet spreken :lol:

Maar nogmaals van harte welkom...
Pauline uit Kropswolde ( Groningen )
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Voorstellen Xychix

Berichtdoor xychix » 04 sep 2012, 22:42

Mjah die naam draag ik al erg lang met mijn mee en ik breek er ook mijn bek over.
Ik las ooit in asterix en obilix over 'xynix' uitspraak "K zie niks".
Ik zat deze A&O te lezen tijdens mijn natuurkunde les omgeven door mooie vrouwelijke klasgenotes. "Xychix" is dan snel gevonden :)
xychix
 

Re: Voorstellen Xychix

Berichtdoor JesseN » 05 sep 2012, 00:33

Leuke introductie. Welkom, in elk geval. Frequenties waar je als "niet-amateur" mag komen zijn de cb-band (27mc (mHz) ,11 meter), de 8 pmr kanalen en de ruim 60 lpd kanalen. (70 centimeter). De rest van de frequenties is verboden terrein. Maar je mag er wel naar luisteren met een scanner. Een mooie site om wegwijs te worden in het doolhof van frequentietoewijzingen vind ik http://www.frequentieland.nl/index.htm. Verder is op dit forum erg veel informatie te vinden.
Vriendelijke groet,

Gerard
19LV173

Afbeelding
27MC en scanner radio Nederland

Meld je aan :)


Maar...... op Facebook zijn veel meer leuke groepen actief op het gebied van 27MC.

Geïnteresseerd in de zendhobby in het algemeen?

Radio Hobbyisten

----------------------------------------------------------------------

Wie rijdt er nog meer rond met een bakkie in z'n auto?

CB Mobiel

----------------------------------------------------------------------

Op zoek naar radio's of onderdelen? Hier moet je zijn:

27mc & Vergunningsvrij, Verkoop/Ruil-Hobbyisten

----------------------------------------------------------------------

En voor de serieuze zendhobbyist:

Radio zendamateurs





---

Gewerkte divisies:
1, 13, 14, 19, 21, 29, 161
JesseN
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 860
Geregistreerd: 30 mei 2011, 01:29
Woonplaats: Zuidlaren (Dr) (JO33IC)

Re: Voorstellen Xychix

Berichtdoor Remco Rozenburg » 05 sep 2012, 07:43

Welkom hier.
De Quansheng TG-UV2 mag je alleen gebruiken wanneer je in het bezit bent van een licentie, de banden 2m (144MHz - 146MHz) en 70cm (430MHz - 440MHz) zijn dan voor je toegankelijk.
De PMR en LPD kanalen mag je wel op werken maar formeel met slechts lage vermogens, daar is dit toestel niet voor bedoeld.
Alles daarbuiten is sowieso "verboden gebied" (goh wat klinkt dit belerend haha).

Succes met de hobby :)
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Voorstellen Xychix

Berichtdoor xychix » 05 sep 2012, 07:51

Remco Rozenburg schreef:Welkom hier.
De Quansheng TG-UV2 mag je alleen gebruiken wanneer je in het bezit bent van een licentie, de banden 2m (144MHz - 146MHz) en 70cm (430MHz - 440MHz) zijn dan voor je toegankelijk.
De PMR en LPD kanalen mag je wel op werken maar formeel met slechts lage vermogens, daar is dit toestel niet voor bedoeld.
Alles daarbuiten is sowieso "verboden gebied" (goh wat klinkt dit belerend haha).

Succes met de hobby :)


Goed om te weten, dan moet ik dat apparaat dus maar testen op werking en dan in de kast leggen voor een post apocalypse als de telefoonlijnen het niet meer doen en er toch geen controles meer zijn :)
xychix
 

Re: Voorstellen Xychix

Berichtdoor Remco Rozenburg » 05 sep 2012, 08:24

Het is niet gezegd dat je er gelijk mee wordt gepakt, maar hou het in je achterhoofd dat het niet is toegestaan, je zult verstandig genoeg zijn om niet te gaan zitten zieken en storen op dergelijke banden.
Je kunt natuurlijk gaan leren voor een licentie zodat je het toestel kan gebruiken op de daarvoor bestemde amateurbanden ;)
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Voorstellen Xychix

Berichtdoor pdj10 » 05 sep 2012, 09:54

Welkom :wink:
pdj10
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 30 jan 2009, 14:19
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Voorstellen Xychix

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 10 sep 2012, 10:06

Welkom.
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF


Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten