Ringo Assendelft.

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Ringo Assendelft.

Berichtdoor rob kenwood » 15 okt 2012, 16:41

welkom hoor!
19AC153


is er leven na de dood? steel me kenwood en je weet het!
rob kenwood
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 962
Geregistreerd: 12 aug 2008, 17:59
Woonplaats: gewoon thuis

Re: Ringo Assendelft.

Berichtdoor Ringo » 15 okt 2012, 16:54

rob kenwood schreef:welkom hoor!


Dank je Rob, en maak je geen zorgen, heb hier alles van Yaesu staan. Een Kenwood erbij is hetzelfde als vloeken in de kerk Hi.!!!!!

Groet Ringo Assendelft.
Ringo
 

Re: Ringo Assendelft.

Berichtdoor rob kenwood » 16 okt 2012, 15:45

Ringo schreef:
rob kenwood schreef:welkom hoor!


Dank je Rob, en maak je geen zorgen, heb hier alles van Yaesu staan. Een Kenwood erbij is hetzelfde als vloeken in de kerk Hi.!!!!!

Groet Ringo Assendelft.



dan weet ik wel dat er heel wat gevloekt wordt bij mij! hi !!!!
19AC153


is er leven na de dood? steel me kenwood en je weet het!
rob kenwood
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 962
Geregistreerd: 12 aug 2008, 17:59
Woonplaats: gewoon thuis

Re: Ringo Assendelft.

Berichtdoor maartenc » 17 okt 2012, 17:34

Hoi Ringo.

Hier nog zo'n amateur die ook over de CB band draait.
Toen ik 14 was, werd net de MARC vrijgegeven. Maar in het jaar daarvoor, dus 1979 kwam ik voor het eerst in aanraking met de 27mc.
De vader van iemand bij ons in de klas had toen een 27mc zender. Een Mercury 888. Was 40 kanalen AM en SSB. Achter het huis had hij een Sigma2 AV.
Toen ik er een keer op bezoek was, ergens in de zomer was er net shortskip richting Engeland en maakte hij een QSO. Niet dat ik er veel van begreep. Maar ik was wel onder de indruk.
Nu vond ik als klein kind radio al heel interesant, en ook wist ik over Radioamateur. Maar dat je dat ook kon doen zonder ervoor geleerd te hebben, was me niet bekend.
Een jaar later kwam dus de MARC uit en moest en zou ik een bakkie hebben. Mijn eerste radio was een HYCOM CB4000. Later opgevolgd door een BETATEK 30.
Die weer vervangen werd door een prsident Grant, daarna een President Jackson en weer later de President Lincoln. Die ik nog steeds heb liggen.

In 1990 ben ik mijn C machtiging gaan halen. In 1991 heb ik mijn morse examen gedaan en ben toen PA3 geworden. Heb daarna op HF veel verbindingen gemaakt.
Voornamelijk in telegrafie. Door omstandigheden een tijdje non-actief geweest, maar sinds ongeveer een jaar weer bezig.
Vooral nu ik heb gehoord dat AM, maar ook SSB vrijgegeven is op 27mc trekt de 11m.

Maarten
maartenc
 

Re: Ringo Assendelft.

Berichtdoor Ringo » 17 okt 2012, 18:52

maartenc schreef:Hoi Ringo.

Hier nog zo'n amateur die ook over de CB band draait.
Toen ik 14 was, werd net de MARC vrijgegeven. Maar in het jaar daarvoor, dus 1979 kwam ik voor het eerst in aanraking met de 27mc.
De vader van iemand bij ons in de klas had toen een 27mc zender. Een Mercury 888. Was 40 kanalen AM en SSB. Achter het huis had hij een Sigma2 AV.
Toen ik er een keer op bezoek was, ergens in de zomer was er net shortskip richting Engeland en maakte hij een QSO. Niet dat ik er veel van begreep. Maar ik was wel onder de indruk.
Nu vond ik als klein kind radio al heel interesant, en ook wist ik over Radioamateur. Maar dat je dat ook kon doen zonder ervoor geleerd te hebben, was me niet bekend.
Een jaar later kwam dus de MARC uit en moest en zou ik een bakkie hebben. Mijn eerste radio was een HYCOM CB4000. Later opgevolgd door een BETATEK 30.
Die weer vervangen werd door een prsident Grant, daarna een President Jackson en weer later de President Lincoln. Die ik nog steeds heb liggen.

In 1990 ben ik mijn C machtiging gaan halen. In 1991 heb ik mijn morse examen gedaan en ben toen PA3 geworden. Heb daarna op HF veel verbindingen gemaakt.
Voornamelijk in telegrafie. Door omstandigheden een tijdje non-actief geweest, maar sinds ongeveer een jaar weer bezig.
Vooral nu ik heb gehoord dat AM, maar ook SSB vrijgegeven is op 27mc trekt de 11m.

Maarten


Hai maarten, Join the club!!! Mijn verhaal over zendamateurisme is bijna hetzelfde begonnen. Bij een neef van een vriend thuis een X boven op zolder geweest waar hij zenderspullen had staan in Beverwijk/Heemskerk. Had 1 verbinding op HF gemaakt en ik was verkocht. Wie het geweest is weet ik niet meer. Had (wat later bleek) een 6 of 8 elements quad 2meter op het dak staan en een draad door de tuin. 3 meter bakkie van hem overgenomen en antenne gekocht en het feest was begonnen. Ook 11 meter mobiel gehad, heel tijd niets en weer begonnen. cursus D en C gedaan, daarna cw B en half jaar later cw A. Volgens mij begint iedereen zo, en sommigen gaan door. Kom jij ook hier uit de buurt vandaan, rond Amsterdam? 11 meter is aardig uitgebreid am ssb. Nog steeds op qrp vermogen maar dat mag de druk niet pretten Hi. Op dit moment nog lokaal bezig. Had de bak op de Hy End Fed aangesloten en zowaar 1 op 1 en een hoop ontvangst. Moet er nog verder mee expirimenteren. Wie weet komen we elkaar nog wel eens tegen op de 11 of 1 of andere amateurband. Toch leuk om je hier te treffen.

Groet, '73 van Ringo Assendelft.
Ringo
 

Re: Ringo Assendelft.

Berichtdoor maartenc » 17 okt 2012, 20:41

Ik woon in Eindhoven.
maartenc
 

Re: Ringo Assendelft.

Berichtdoor Ringo » 17 okt 2012, 22:30

maartenc schreef:Ik woon in Eindhoven.


Even op qrz gekeken. 3 of 5. Tja met wat krankzinnige condities en een hoop vermogen en een giga antenne gaat een qso mss op 27mc lukken Hi, Ik denk dat het een stuk comfortabeler zal gaan op 1 van de amateurbanden of via repeater op 2meter. Heb net de Hy End omschakelbaar gemaakt naar 27Mc, maar op dit moment erg rustig. Ik ben benieuwd hoe en of het gaat werken.
Ringo
 

Re: Ringo Assendelft.

Berichtdoor maartenc » 18 okt 2012, 07:58

repeater via 2m zou kunnen, maar dan wel via de repeater hier in Eindhoven. Want ik heb voor 2 alleen een porto.
Ik ben zeer sporadisch op 2m qrv. Maar op 40m moet het zeker gaan. Zeker als je ook nog eens CW gebruikt.
Wie weet komen we elkaar nog eens tegen.
maartenc
 

Vorige

Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron