Uut Grunning

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Uut Grunning

Berichtdoor 19LV1962 » 26 okt 2012, 17:50

Hallo allemaal,

De naam is Fran(cina), ik ben 50 jaar oud en ik woon in Groningen (centrum) met mijn levensgezel Marian.

Ik ben een tig aantal jaren "uit de hobby" geweest, maar de meesten op dit forum kunnen beamen dat je het "zendvirus" nooit meer kwijt raakt. Zelfs niet na jaren....

Ik heb een K-Po DX5000 gekocht (in export mode), een 12V/10A voeding en een Wilson 5000 magneetvoetantenne omdat ik hier momenteel nog niet lekker het dak op kan. Momenteel heb ik de Wilson op een (niet magnetisch) metalen kozijn van een schuin dakraam staan, maar ik denk dat ik hem op de metalen steunpaal op de hoek van het balkon ga zetten (hopend zo voldoende massa te hebben om het ding naar een fatsoenlijke SWR te zetten).

Ander "spul": 2x Olypmia PMR446 porto's, 2x Midland GXT1050 GMRS/FRS porto's en 2x Baofeng ("bami") UV-5R porto's.

Gisteren het "spul" aangesloten, Wilson 5000 in een zo goed mogelijke SWR geprobeerd te zetten, op een metalen ring van 1kg van een halter op het raamkozijn. Ik heb de TOT zendtijd op 180 gezet en de "beroerde SWR bescherming" op "On". Ik heb nog geen programmeerkabel om de SWR van die hoge SWR bescherming aan te passen. Ik heb geen zin in solderen in de eindtrap :lol:

Maar goed, bovenstaande is een verhaal voor de topic antennes. Naast een op kanaal 14 op 150 Watt muziekdraaiende piraat liet de bak een onheilspellende ruis horen op de FM. Vroeger was dat heel anders! Dan was er geen vrij kanaal meer te vinden in de 40 toegestane kanalen! Op USB hoorde ik nog een ver station, maar de antenne heeft zo'n slechte SWR dat ik het even niet aandurf om op vol vermogen op SSB te gaan DX'en met het buitenland. De buren... enz.

Naast de ether illegaal te voorzien van radiosignalen (op de PMR porto's na dan) doe ik ook aan fotografie en handboogschieten.

Dat is het voor nu. Ik hoop dat er toch meer Groningers zijn op de 27 mc.

Groetjes,

Fran
19LV1962
 

Re: Uut Grunning

Berichtdoor Hét Drentse Station » 26 okt 2012, 17:56

Welkom...leuk spul...
Hét Drentse Station alias Dé Croky 19 IR 081 On air ! Inmiddels 142 via qsl bevestigde divisions:
1,2,3,4,5,6,7,9,10,11,12,13,14,15,16,18,19,20,21,22,23,25,26,27,28,29,30,31,32,34,35,36,37,38,40,
43,44,45,47,49,50,51,52,54,55,56,59,61,64,66,67,68,69,72,73,74,75,76,79,80,81,84,85,88,90,91,93,
97,102,103,104,105,106,108,109,110,111,112,114,115,116,119,120,121,122,123,125,126,128,133,
136,141,146,152,153,158,161,163,165,166,167,169,173,178,181,185,186,189,190,195,196,199,205,
206,207,212,214,216,218,219,233,251,301,302,303,304,306,307,308,309,310,311,312,314,315,317,
327,328,329,330,331,340
klik hier voor qsl kaarten !

Mijn shack : Daiwa CN-410 - Astatic 636 L - Astatic d-104 tafelmike - Turner Plus Three
Mobiel: Wilson 500 - President Taylor

Use your brains, invest in a good antenna, not in power!
Avatar gebruiker
Hét Drentse Station
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 3785
Geregistreerd: 22 sep 2007, 19:29
Woonplaats: JO32KR

Re: Uut Grunning

Berichtdoor Zock » 26 okt 2012, 18:14

Er gaat niks boven Groningen hè
Jah er zijn hier nog een stuk of wat

Welkom of ook wel moi :)
K33p @ r0ling till y0ure w33ls fall 0ff

Si vis pacem, para bellum
Zock
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 432
Geregistreerd: 22 feb 2011, 20:18
Woonplaats: Grunn

Re: Uut Grunning

Berichtdoor plientjebr » 26 okt 2012, 20:12

Nou Fran, hier vanuit Kropswolde de groetjes.
Da's dat kleine dorpje tussen Hoogezand en Zuidlaren zeg ik altijd maar.

Ik heb vandaag zo vaak de vraag gehad waar Kropswolde ligt, dat ik dit er maar even bij vertel :lol:

Veel plezier op het forum!!!!
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Uut Grunning

Berichtdoor 19LV1962 » 27 okt 2012, 00:46

Ah, gelukkig toch nog wel meer Grunnegers op de 27 mc :D Op dit moment zal ik denk ik niet veel ontvangen met mijn Wilson 5000 op het raamkozijn, maar ik hoop deze of volgende maand de zaak wat meer op orde te hebben. Zo beetje bij beetje komt alles wel weer. Ik heb voor de K-Po gekozen vanwege zijn prijs, mogelijkheden en ook het feit dat ie gemakkelijk om te programmeren is naar 10 meter. Ik zit toch serieus te denken aan een cursus en examen N amateur

plientjebr schreef:Nou Fran, hier vanuit Kropswolde de groetjes.
Da's dat kleine dorpje tussen Hoogezand en Zuidlaren zeg ik altijd maar.

Ik heb vandaag zo vaak de vraag gehad waar Kropswolde ligt, dat ik dit er maar even bij vertel :lol:

Veel plezier op het forum!!!!


Dank je!

We zijn het afgelopen jaar geloof ik 5x uitgestapt in Kropswolde om via Meerwijk, Kropswolder Buitenpolder, Westerbroekstermadepolder en Haren weer terug te rijden met de scootmobiel. Mooi natuurgebied waar we vaak foto's maken :wink: Dat oude huis bij het station vind ik ook geweldig!

Als ik de boel op orde heb zullen we elkaar vast wel eens een keer spreken!

Groetjes,

Fran
19LV1962
 

Re: Uut Grunning

Berichtdoor plientjebr » 27 okt 2012, 07:18

Ik woon in op aan Meerwijck ( hoe zeg je zoiets ) aan het Zuidlaardermeer.
Ha,ha,ha, volgende keer heb ik de koffie klaar hoor!!!!!

Dat oude huis wordt volgens mij nu sinds gisteren opgeknapt.
Ik zag mensen er rondom die planken en dingen aan het slopen waren en er staat nu een soort van caravan naast.

Ik hoop het van harte voor dat huisje, want dat verdient meer dan voor de sloop te zijn.

Hoop je een keer te spreken!
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Uut Grunning

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 27 okt 2012, 08:30

Welkom .Kun je ook géén draad dipool ophangen?.
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Uut Grunning

Berichtdoor pdj10 » 27 okt 2012, 10:37

Welkom :wink:
pdj10
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 30 jan 2009, 14:19
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Uut Grunning

Berichtdoor 19LV1962 » 27 okt 2012, 18:23

19-AT-068 Frank schreef:Welkom .Kun je ook géén draad dipool ophangen?.


Wordt lastig. Het is vrij moeilijk om op het dak te komen en op het dak staat nagenoeg niets waar je iets van een buis of draad aan vast kunt maken. Maar we zitten wel te denken aan een inverted V en/of een GPA op een steigerbuis die ik aan een (metalen) steunpaal van het balkon vastmaak.

Maar goed, de "radiocentjes" zijn eerst even weer op. Ik zet de Wilson 5000 denk ik even op de hoek van het balkon. Daar zit een massieve metalen paal (magnetisch metaal). Niet ideaal (een T-spitsing 90 graden horizontaal, de rest 180 graden), maar wel een heleboel tegencapaciteit. Misschien dat ik met wat draad van 2,75 meter nog een betere SWR kan creëren...

't Mot moar eem zo... :wink:

Groetjes,
Francina
19LV1962
 

Re: Uut Grunning

Berichtdoor JesseN » 29 okt 2012, 03:08

Fran schreef:Dat oude huis bij het station vind ik ook geweldig!


Goh, als ik jouw HDR foto van dat huis zie, ziet het er ineens heel anders uit. Vroeger woonde daar de familie Kerlien. Ben er wel eens binnen geweest. Vroeger was het al een beetje verwaarloosd. Heb ik altijd jammer gevonden; het is een heel mooi pand dat zeker bewaard moet blijven.
Vriendelijke groet,

Gerard
19LV173

Afbeelding
27MC en scanner radio Nederland

Meld je aan :)


Maar...... op Facebook zijn veel meer leuke groepen actief op het gebied van 27MC.

Geïnteresseerd in de zendhobby in het algemeen?

Radio Hobbyisten

----------------------------------------------------------------------

Wie rijdt er nog meer rond met een bakkie in z'n auto?

CB Mobiel

----------------------------------------------------------------------

Op zoek naar radio's of onderdelen? Hier moet je zijn:

27mc & Vergunningsvrij, Verkoop/Ruil-Hobbyisten

----------------------------------------------------------------------

En voor de serieuze zendhobbyist:

Radio zendamateurs





---

Gewerkte divisies:
1, 13, 14, 19, 21, 29, 161
JesseN
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 860
Geregistreerd: 30 mei 2011, 01:29
Woonplaats: Zuidlaren (Dr) (JO33IC)

Re: Uut Grunning

Berichtdoor plientjebr » 29 okt 2012, 07:41

Ik ben er pas geleden nog binnen geweest.
Echt teveel werk om het op te knappen, alles moet vernieuwd worden, zelfs het dak.
Maar leuk hoor Fran, om zo die foto's te zien.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Uut Grunning

Berichtdoor 19LV1962 » 29 okt 2012, 14:52

JesseN schreef:Goh, als ik jouw HDR foto van dat huis zie, ziet het er ineens heel anders uit. Vroeger woonde daar de familie Kerlien. Ben er wel eens binnen geweest. Vroeger was het al een beetje verwaarloosd. Heb ik altijd jammer gevonden; het is een heel mooi pand dat zeker bewaard moet blijven.


Dat soort panden leent zich uitstekend voor HDR. Vooral als je er stiekem naar binnen gaat (wat een boete op kan leveren) en dan het vervallen interieur gaat vastleggen en verwerkt tot HDR. Het is een "kunstrichting" die we "Urban Exploration" noemen. De schoonheid van het verval.

Ergens vind ik het jammer dat ze nu met dat huis bezig gaan want ik had de foto nog eens een keer over willen doen. Ik vind de compositie van deze niet mooi. Komt door die omhoog lopende weg naar de overgang, die leidde enorm af van het onderwerp en heb ik er dus onder weg "geknipt".

plientjebr schreef:Ik ben er pas geleden nog binnen geweest.
Echt teveel werk om het op te knappen, alles moet vernieuwd worden, zelfs het dak.
Maar leuk hoor Fran, om zo die foto's te zien.


Ohhhh.... ik had heel graag even met camera en statief wat foto's van het interieur willen maken want volgens mij stonden er nog wel dingen in. Het pand kwam op mij over als "gekraakt"...
19LV1962
 

Re: Uut Grunning

Berichtdoor plientjebr » 29 okt 2012, 15:04

Nee hoor Fran, het is niet gekraakt.
Er heeft de laatste keer ( naar wat ik gehoord heb ) een wietplantage in gezeten en sindsdien staat het helemaal leeg, op wat ongedierte na.
Keuken zit er niet meer in en de kamer ligt bezaaid met planken.

Het zolderraam is eruit geslagen, waardoor alle regen naar binnen is gekomen.
Ik had interesse in dit pand om er een schildersatelier in te beginnen en dat mensen die op de trein wachten er een kopje koffie of zoiets konden krijgen.

Ik weet trouwens niet zeker of er nu wat aan gedaan wordt, maar van de week zag ik er een soort caravan staan ( staat er nu nog )
en er waren mannen bezig om planken voor de ramen weg te halen.

De schoonheid van het verval....
Dit huisje heeft schoonheid, maar elke dag als ik er langs kom, krijg ik altijd een beetje treurig gevoel over me.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Uut Grunning

Berichtdoor 19LV1962 » 30 okt 2012, 03:00

Hai,

Een wietplantge? Goh, we zijn vorig jaar rondom dat huis gelopen en ik rook niets. Wiet meurt als geen ander! We hadden hier iemand op het pleintje die ook een wietplantage in huis had, dat kun je meters ver in de straat nog ruiken. Ik vind het een vieze geur. Het is ook niet aan mij besteed. Als een ander het wil gebruiken, prima. Zolang ik de lucht maar niet in hoef te ademen. Hasj vind ik prima =. Ik gebruik het zelf niet, maar ik vind het op zich wel lekker ruiken. Beetje peperkoek achtig. Mot kenn' :wink:

Het is nu echt klutweer en ik denk niet dat we dit jaar nog weer de polder in gaan, maar volgend jaar als de weidevogels en watervogels weer gaan broeden zijn we er zeker weer te vinden! En het lijkt me dan zeker leuk om eens een kijkje bij jou te nemen :wink:

Richting De Groeve / Zuidlaren stond twee jaar geleden ook een leegstaand en vervallen pand. Staat dat er nog? Ook zo'n mooi onderwerp voor HDR fotografie / Urban Exploration ("Urbex") Op onze site staat ook een fotoalbum "Urbex". Daar hoort de foto van het huis in Kropswolde eigenlijk ook onder. In dat album staan veel foto's van de gesloopte Suikerfabriek in Groningen.

Jij zit in Meerwijck dus. Is dat richting het meer cq. het kleine pont over het diep naar het meer? Daar ben ik één keer met de scootmobiel op gegaan. Een paar kleine knapen voeren die pont steeds heen en weer. Ze letten niet op en ik had opeens de achterwielen van de scootmobiel tussen wal en pont hangen. Als ie verder van de wal was gegaan was de scootmobiel zo achterover gekieperd, met fotocamera's en al.

De fotografie was de reden dat het "zendvirus" bij mij weer toesloeg. We gingen PMR portofoontjes gebruiken om elkaar te wijzen op onderwerpen als we buiten elkaars bereik waren. Dat moest wel fout gaan natuurlijk :lol:
19LV1962
 

Re: Uut Grunning

Berichtdoor plientjebr » 30 okt 2012, 08:53

Hoi Fran

Ik kan nog even snel een berichtje sturen voordat ze de nieuwe meters gaan installeren.
Ze hadden de wietplantage op dat zoldertje is mij door een man verteld die ertegenover woont.

Dat huis bij De Groeve / Zuidlaren staat er ook nog steeds.
Als je dat hele grote huis bedoeld met die leeuw boven de deur.

Dit wordt nu geheel opgeknapt, de binnen en buitenkant, maar is wel een tig jaren plan.
Er staat nu wel een sloop of restauratiepand in De Groeve, ook mooi om te zien.

Het pontje wat jij bedoelt met kleine knapen ken ik niet, of bedoel je het pont bij de palingrokerij?
Leuke gasten dat ze even niet opletten zeg, je zal met alles toch maar te water raken :evil:
Ik zit trouwens vlakbij restaurant de Leine en het Smurfendorp.
Een kijkje nemen bij mij mag altijd hoor!
Ik zal, als overmorgen de computer weer terug komt, ook zeker op jullie site gaan kijken.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Volgende

Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten