Even voorstellen (Gouda)

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Even voorstellen (Gouda)

Berichtdoor Demesmaeker » 18 feb 2007, 19:24

Hallo allemaal,

Via google heb ik dit forum gevonden. Ik ben 30, woon in Gouda. en ik ben echt totaaaaaaaaal nieuw in de 27mc wereld.
Afgelopen weekend heb ik een President Lincoln aangeschaft bij een grote hobbyist in Gouda.
Dit schijnt een leuke ontvanger te zijn. (Ik had eerst een goedkoop ding via marktplaats gekocht (15 euro), maar dat was echt 3 keer niks!!! Weggegooid geld!
Over weggegooid geld gesproken. Ik had via conrad een magneetantenne gekocht van 18 euro. (60cm). Dat blijkt als ik de verkoper moet geloven ook weggegooid geld, als je die gebruikt bij een bakkie als de mijne.
Die dingen gaan dus nog de deur uit, nadat ik een nieuwe antenne heb gekocht en opnieuw alles heb uitgemeten.

Ik had trouwens niet verwacht dat er zoveel bij komt kijken qua termen! Ik dacht \"aansluiten en chatten maar\".

De etiquettekennis ontbreekt nog. Die moet ik nog ergens zien te vinden. Ik heb al gevonden dat 19 het truckerskanaal is en dat je \"break, break\" moet roepen als je anderen onderbreekt en dat 14 of 4 het oproepkanaal is.

Verder las ik op internet dat je ook over andere banden kan zenden dan de standaard banden. Daar snap ik nog niet al te veel van. Ik had het over dat bakkie van 15 euro. Die had geen keuze m.b.t. banden. Is het dan standaard \"D\" of \"B\"? Wat is het grote verschil, want de frequenties zijn hetzelfde lijkt wel?

Ik heb erg veel vragen! Van nature erg nieuwsgierig als het over technische zaken gaat.

Thuis heb ik een dreambox (satellietreceiver) en dat is mijn grote hobby op het moment. Daarnaast steek ik veel tijd in mijn vriendin en mijn katten.

O ja.. was ik bijna vergeten te vertellen. Mijn bakkie stoorde als een idioot... Ik had de 12V afgetapt van 2 draadjes die naar een thermometer gingen in de auto. Allemaal rare tonen over zo ongeveer de hele band...(als de motor liep). Daarna heb ik het bakkie rechtstreeks aangesloten op de accu en nu hoor ik geen tonen meer.

Groeten, Demesmaeker
Demesmaeker
 

Berichtdoor duckmen » 19 feb 2007, 18:38

welkom op het forum

en dat je er maar veel van kan leren

groeten
duckmen
 

Berichtdoor Bimmer » 19 feb 2007, 19:26

Wekom op dit forum!

Zoals je al wel gezien hebt is het forum opgesplits in verschillende delen. Heb je een vraag, plaats het dan in het desbetreffende deel en meestal krijg je dan wel antwoord (indien men het weet natuurlijk :))

Verder veel succes met de hobby!

enneuh... weleens gevost ;)
Bimmer
 

Berichtdoor PUMA » 22 feb 2007, 22:17

Ach, ik was 38 en ben er nog aan begonnen.

Maar pas op. . . HET IS VERSLAVEND ! ! ! (joepie :D )

Succes met de nieuwe hobby.
HomePage ; Foto-Albums
Mobiel : DANITA 440 , MIDLAND CTE-747 , SIRTEL S9+ (Dagelijks door Zeeland - CH 24)
Avatar gebruiker
PUMA
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 513
Geregistreerd: 02 maart 2006, 22:41
Woonplaats: Hulst - Zeeuws Vlaanderen


Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten