Herintroductie

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Herintroductie

Berichtdoor John495 » 06 aug 2013, 13:58

Dag allemaal,

In verband met het opruimen van mijn oude account was ik genoodzaakt een nieuw aan te maken dus per heden gaat ik hier door het leven als John495 in plaats van Breaklight 8)

Inmiddels weer de hobby opgepakt zij het dat ik vet gehinderd wordt door storing komend van een ontstekingsbron of zo. Dit alleen tussen de 24 en 28 mhz :evil:

Mzzl,

John
John495
 

Re: Herintroductie

Berichtdoor pdj10 » 06 aug 2013, 14:10

Welkom :wink:
pdj10
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 30 jan 2009, 14:19
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Herintroductie

Berichtdoor Remco Rozenburg » 06 aug 2013, 14:16

Welkom terug John, leuk je hier weer te treffen.
Het opruimen van accounts gebeurt automatisch wanneer deze te lang inactief zijn, dus voortaan wat actiever blijven ;)
De storing die je aangeeft klinkt als PLC storing; is het een ratel? 24 en 28MHz zijn amateurbanden (12m en 10m) en die moeten formeel worden genotched door deze $*#&$(#-apparaten, ik heb er thuis ook zo'n last van helaas.
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Herintroductie

Berichtdoor Peter-dx » 06 aug 2013, 14:58

ik heb er thuis ook zo'n last van helaas
misschien de stekker er een keer uit halen :mrgreen:
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Re: Herintroductie

Berichtdoor John495 » 06 aug 2013, 15:28

Remco Rozenburg schreef:Welkom terug John, leuk je hier weer te treffen.
Het opruimen van accounts gebeurt automatisch wanneer deze te lang inactief zijn, dus voortaan wat actiever blijven ;)
De storing die je aangeeft klinkt als PLC storing; is het een ratel? 24 en 28MHz zijn amateurbanden (12m en 10m) en die moeten formeel worden genotched door deze $*#&$(#-apparaten, ik heb er thuis ook zo'n last van helaas.


Hey Remco!

Yeps, weer terug :wink: Wat betreft het oude account was dat al mijn vermoeden ja...

En die storing, zou heel goed PLC kunnen zijn alhoewel ik er geen stabiel gekraak of getik in kan ontdekken. Het lijkt eerder op interferentie van een elektromotor zoals die van een afzuiginstallatie ergens in een huis in de omgeving. Nu heb ik m'n radio al op een accu laten lopen en de aardlek omgezet zodat mijn eigen woning spanningsloos was maar geen resultaat. Het is een dikke S7 over het gehele gebied wat zit scherp afbakent tussen de 24.590 en de 27.935... mooi K :x T dus.

Vanavond even mobiel door de straat lopen, kijken waar het het ergst is.. misschien dat dat wat oplevert.

Leuk jou trouwens weer te treffen maat!

John

Oh... hier een linkje naar het geluid:

http://www.youtube.com/watch?v=iOgVuHwXTU4
John495
 

Re: Herintroductie

Berichtdoor 19JP072 » 08 aug 2013, 22:37

Hier exact hetzelfde. Op de amateurbanden is het stil, van 26 tot 27.9 MHz dag en nacht de bekende ratel. PLC dus...
Avatar gebruiker
19JP072
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 24 sep 2007, 21:21


Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 56 gasten