30IR030 Standing by! ;-)

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

30IR030 Standing by! ;-)

Berichtdoor 30IR030 » 23 aug 2013, 10:12

Ok, mijn eerste berichtje hier. Ik zal me even voorstellen. Ik hoop dat het geen te lang verhaal wordt.

Naam: Ton.
Callsign: 30IR030. Al bijna 15 jaar IRDX lid, geen andere callsigns.
Leeftijd: bijna 50.
Woonplaats: Barcelona. Althans, een klein plaatsje buiten Barcelona (Loc JN11bl).

In 199? begonnen met CD omdat mij zwager me een Danita 240 met een mobiele antenne kado deed. Diezelfde zwager die me gisteren op dit forum gewezen heeft.
De Danita werd snel vervangen door een President George omdat ik daarmee kon DX-en, zoals dat heet.
Mobiele antenne werd vertikaal, vertikaal werd zelfgebouwde 2 elements quad.
President George werd Kenwood TS-50.

Jaar 2000: Verhuizen naar Spanje en dus opnieuw beginnen.
TS-50 met vertikaaltje op 25m hoogte.
TS-50 werd TS-570 (nog bedankt 19IR001 Jan). Vertikaaltje werd 4 el. yago monoband voor 11m.

2002: Weer verhuizen. Antenne restricties. Oef!
Experimenteren met binnen antennes, werkt niet. Uiteindelijk met mobiele spriet in the dakgoot vele contacten gemaakt.

200?: Propagatie naar beneden en dus animo naar beneden. Alle spullen verkocht.

2011: Propagatie lijkt weer beter te zijn, dus weer op zoek naar mijn oude liefde, de President George. Vraag me niet waarom, maar ik heb iets met die radio. Waarschijnlijk gewoon nostalgie, maar goed.
Degene die de George verkocht had ook een Kenwood TS-480 te koop staan. Dus in plaats van de George de TS-480 gekocht.
TS-480 met mobiele spriet in de dakgoot op 11m. Propagatie is niet wat ik dacht. Eens luisteren op andere banden. Daar is wel verkeer.
Multiband mobiele spriet in de dakgoot. Zo'n ding met dat kabeltje dat je moet verstellen als je van band wisselt. Met een valse call op de amateur banden.

2012: Veel commentaar van een collega operator over het gebruik van valse call. Ik moest mijn licentie maar halen. Veel discussie en uiteindelijk, om te bewijzen dat het helemaal niks meer voor stelt om je licentie te halen mijn examen gedaan en licentie behaald.
Vanwege de genoemde antenne restricties is het niet eenvoudig om op welke band behalve 10 en 12m goed contacten te maken. Radio in de auto, zelfgemaakte en aangeschafte dipoles in de auto en naar het bos/de berg. Antenne hoog in de boom (met zelfgemaakte antenna-launcher) en contacten maken.
Uiteindelijk het gedoe zat en de hele boel verkocht en een trial motor aangeschaft. aangemeld bij de lokale radio club en vanuit het clubhuis contacten gemaakt. Lijkt ideaal (Icom IC-756, 800W lineair, etc), maar het is toch niet hetzelfde als contacten maken met je eigen spullen.
Uiteindelijk de hobby maar gedag gezegd (ja, ja....).

Juni 2012: Bekend met zowel 11m als HAM en gewend om met HRD, DX Lab Suite en dergelijke te werken heb ik het idee gekregen om een dx cluster op te zetten voor 11 meter. DXSpider aangepast voor 11 meter en wat vrienden opgezocht die bereid zijn om cluster nodes in de lucht te brengen. Posts doorsturen naar Twitter, Facebook pagina aangemaakt, connecties gemaakt met een web cluster om die spots ook op het cluster te krijgen, diverse aanpassingen aan HAM software gemaakt. Technisch werkt het project. Nu de marketing nog.
Zomer komt en geen radio in huis, gevolg: het cluster project ook op een laag pitje.

Zomer 2013: Ik lees een boek over het evangeliseren van je droom "Selling the Dream: Sales as Evangelism" van Guy Kawasaki. Wat ik daar lees haakt precies in op mijn cluster project. De mensen helpen, David tegen Goliath gevecht, echt geloven dat je het juiste doet voor de mensen, dat je mensen wilt helpen, make the world a better place.
Dus mijn project weer opgepakt. Ik ga er voor. Als ik hier op het forum te veel over het cluster praat is dat omdat ik zo enthousiast ben, niet omdat ik jullie wil spammen met mijn forum.

En door dit cluster ook weer entousiast geworden voor 11 meter. Vandaar dat ik nu weer op zoek ben naar mijn geliefde President George. Als je er eentje hebt die je kwijt wilt, geef dan even een seintje.

Genoeg introductie??

Groetjes en 73 de 30IR030 Ton.
30IR030
 

Re: 30IR030 Standing by! ;-)

Berichtdoor 19-DT-170 » 23 aug 2013, 10:23

Hoi Ton,

Welkom op het forum.. :-)
Ik heb een van de nodes die aan het 11mcluster hangt...
Moet er alleen naar gaan kijken, onlangs een upgrade gedaan van het Debian OS.
Sindsdien werkt het cluster blijkbaar niet meer.. Alleen nog even geen tijd gevonden om uit te pluizen
waar het probleem zit...
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: 30IR030 Standing by! ;-)

Berichtdoor pdj10 » 23 aug 2013, 10:30

Welkom :wink:
pdj10
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 30 jan 2009, 14:19
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: 30IR030 Standing by! ;-)

Berichtdoor 30IR030 » 23 aug 2013, 10:43

19-DT-170 schreef:Hoi Ton,

Welkom op het forum.. :-)
Ik heb een van de nodes die aan het 11mcluster hangt...
Moet er alleen naar gaan kijken, onlangs een upgrade gedaan van het Debian OS.
Sindsdien werkt het cluster blijkbaar niet meer.. Alleen nog even geen tijd gevonden om uit te pluizen
waar het probleem zit...


Hey Pascal!!

Een jaar niet gesproken!! Ik heb helemaal wild van het cluster terug gekomen van vakantie. Ik heb video's gemaakt en op YouTube gezet, de Facebook pagina heeft nu een forum met instructies (de wiki was gehacked en om zeep geholpen, dus staat nu alles op het forum). Omdat ik die video's op YouTube wilde zetten was ik verplicht om een Google+ pagina aan te maken, dus die bestaat nu ook. Affijn, een hoop gedoe.
Wat ik zie op het cluster is dat de nodes in 3, 24, 30 en 161 nog steeds goed draaien. Ook de verbinding met dx27.net cluster is gewoon blijven draaien dit jaar. En dat allemaal zonder ergens naar om te kijken. Ik stond er zelf versteld van!!
Weet je dat we dit jaar meer dan 90.000 spots verwerkt hebben? We zitten nu op 98.000. Ben benieuwd wie de 100.000-ste spot gaat sturen. Misschien stuur ik die wel een gratis TS-990 als kado. Hahaha!!

Affijn, als je hulp nodig hebt laat het maar weten. Moet niet zo moeilijk zijn om de node weer in de lucht te krijgen. Uiteindelijk is het allemaal maar Perl.

Trouwens, ik be nu in contact met de maker van dxspider en misschien gaat hij een 11 meter branch maken. Dat zou betekenen dat 11 meter (welliswaar in een eigen development branch) officieel onderstent gaat worden. Als ik dat voor elkaar kan krijgen is mijn dag weer goed. :D

Groetjes en ik hoor het wel!

Ton.
30IR030
 

Re: 30IR030 Standing by! ;-)

Berichtdoor plientjebr » 23 aug 2013, 11:32

Een heeeeeel hartelijk welkom :)
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: 30IR030 Standing by! ;-)

Berichtdoor 30IR030 » 23 aug 2013, 13:33

Dank dank!
30IR030
 

Re: 30IR030 Standing by! ;-)

Berichtdoor 19-DT-170 » 23 aug 2013, 13:34

Ik wil er wel over bomen Ton.. :-) Misschien een nieuw topic starten???
Probleem is dat sinds de upgrade de CPU tijd constant op 100% staat...
Nu is dat niet het grootste probleem, want het cluster draait virtueel, en krijgt deze niet alle processortijd toegewezen,
dus de daadwerkelijke host doet daadwerkelijk niet heel erg veel..
De users hebben er ook geen last van, want het cluster reageert net zo snel (of traag) als anders..
Ik dacht, laat maar draaien.. Nu kreeg ik van de week een mail van een oplettende user, dat de laatste spot
die is doorgekomen is van 9 augustus.. (Huh!?)
Ik heb wel verbinding met de andere node, en als ik naar de debug info kijk komt er geregeld verkeer langs..
Ehhh.. Net even beter gekeken.. De tijd van mijn systeem loopt 2 uur achter.. :-$
Dit bijgewerkt hebbende werkt het cluster weer..
Ik zag dat mijn ntp server niet functioneerde.. Ook dat hersteld...
Nu rest nog het probleem dat het virtuele Debian systeem blijft staan op 100% CPU...
Maar volgens mij heeft dat niets met dxspider te maken...
Ik denk dat het ergens in de kernel zit, dat die er niet zo goed mee kan omgaan dat hij virtueel draait...
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: 30IR030 Standing by! ;-)

Berichtdoor Dolphin » 23 aug 2013, 13:37

Hartelijk welkom op CBForum
19CQ35 - mobiel
Avatar gebruiker
Dolphin
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 157
Geregistreerd: 14 sep 2007, 22:07
Woonplaats: Zoetermeer

Re: 30IR030 Standing by! ;-)

Berichtdoor 30IR030 » 23 aug 2013, 13:59

19-DT-170 schreef:Ik wil er wel over bomen Ton.. :-) Misschien een nieuw topic starten???


Of gewoon even via Skype, WhatsApp, Facebook Chat, mail of wat dan ook. Ik weet niet of het voor de forum users zo interessant is wat er allemaal met jouw Debian box aan de hand is. :wink:
Ben in ieder geval blij dat het het cluster zelf niet is. Leek me al sterk dat Perl 100% CPU tijd vraagt.

PM of mail me even.
30IR030
 

Re: 30IR030 Standing by! ;-)

Berichtdoor rob kenwood » 25 aug 2013, 12:10

Welkom op het forum!
19AC153


is er leven na de dood? steel me kenwood en je weet het!
rob kenwood
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 962
Geregistreerd: 12 aug 2008, 17:59
Woonplaats: gewoon thuis


Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten