DPC stelt zich voor

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

DPC stelt zich voor

Berichtdoor DPC » 31 dec 2014, 00:02

Ik zal mij ook netjes voorstellen.

Ik ben Jan, bouwjaar ’68 woonachtig en in Vlaardingen en weer behoorlijk besmet geraakt met het virus.
Lees hier al een tijdje mee
Vroeger als kleine jongen al in aanraking gekomen met het gebeuren. De vader van een vriendje was altijd bezig op zijn zoldertje met ‘duistere’ zaken wat natuurlijk reuze spannend was, later is hij gemachtigd amateur geworden en werd de boel flink uitgebreid. Maar nog steeds op dat zoldertje.
Begin jaren 80 kwam natuurlijk de hype met de 22 kanalen MARC bakjes, daar heb ik er wat van versleten.
Mijn eerste was een vrij onbekende, een Roberts CB-1, gevolgd door oa een Atron CB-507 en z’n zusje de Beta CB-307, een Philips bakje en een oude Tristar (747?) met AM, FM en SSB en nog wat exemplaren.

Later gebruikte ik alleen nog maak een ‘bakkie’ tijdens het Offroaden in mijn Jeep, een kleine Maxon MX-1000.

En toen een hele tijd niets, geen Jeep meer, geen bakkie, niets.

Nu ben ik sinds enige jaren verslingerd geraakt aan Subaru, eerst een Impreza, nu een Forester. En met die Forester begon mijn offroad bloed weer te borrelen. Het is geen echte Jeep natuurlijk, maar staat zijn mannetje in het veld. Beetje opgehoogd, dikke banden en bij een club die regelmatig gaat Greenlanen om het deftig te zeggen. Netjes offroad rijden en niet meer lomp een baggerbak in rijden. Ik word wat ouder...
Daarbij is een bakkie natuurlijk reuze handig als je met een clubje ben, alleen ik kon mijn oude Maxon nergens meer vinden (denk ik :mrgreen: ). Op zoek naar wat anders en dan ga je voor de bijl.
Nostalgie en nieuwe ervaringen, wat wil ik hebben en waar kan ik het kwijt. Vroeger boorde ik de bak vast op de middenconsole, nu moet het wel wat netter.
Blackbox met bediening in de mike is natuurlijk erg mooi, reviews lezen, leuk om je er in te verdiepen.
Lezen, lezen, overwegen, nadenken, puzzelen en nog meer lezen. En waarom alleen maar tijdens het greenlanen een bak in de auto...
Uiteindelijk heb ik nog een Forester pod liggen, voor montage boven op het dashboard, normaal gebruikt om een meterset (Turbodruk, Olietemp en Oliedruk) in te bouwen, of een tempetatuur en compass module, maar het 'gat' is slechts 17 x 5,2 cm. Laat dat nou net de afmeting zijn van een President Lincoln 2. Ook leuk om te hebben natuurlijk :)
En vandaag een bijna nieuwe en amper gebruikte Lincoln 2 (v3) aangeschaft voor een hele deftige prijs. Echt een pracht exemplaar. Alleen de mike (volgens mij nog ongebruikt in de verpakking) is wat magertjes in mijn handen, dus daar moet ik wat voor vinden (Tips?) door de tijd.

En de antenne ben ik ook nog niet uit.
Voorkeur gaat uit naar een vaste montage, wel zo netjes en geen kabels los over het dak.
Maar omdat het een vrij hoge auto is en in mijn geval omdat hij is opgehoogd, dus nog wat hoger is dan standaard, gaat een spriet van 2 meter voor problemen zorgen in de parkeer garage.
En midden op het dak gaat niet lukken omdat er in de auto een mega Moon-roof zit (maatje groter dan een zonnedak) welke bijna tot achterin het dak schuift.
Vaste montage aan de zijkant van de auto is een optie, aan de onderste helft van de achterklep ook wel. Met een beugel onder de motorkap vandaan kan ook maar vind ik wat slordig (coax aansluiting buiten de auto).
Spriet aan de dakrails? geen metaal dus daar weer problemen...
Of toch een korter sprietje helemaal achter op het dak.
Of toch maar een kleine Wilson magneet achter op het dak
Ook weer moeilijk allemaal. We gaan het meemaken…

Groetjes,
Jan
DPC
 

Re: DPC stelt zich voor

Berichtdoor plientjebr » 31 dec 2014, 09:39

Hoi Jan, een hartelijk welkom van deze kant.....
Geniet van je Subaru Forester, doen wij ook :D
Heb er helaas geen bak in en helaas schuift ons dak niet meer open :(

Maar rijden met dat ding doen wij maar wat graag :D
Met af en toe een porto mee hoor ik ook nog wel eens wat.

Veel plezier op het forum.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: DPC stelt zich voor

Berichtdoor rdkraker » 31 dec 2014, 10:26

Welkom!
Altijd jaloers op dat soort auto's waar je dat zo mee kunt doen. Wij rijden een vrij nieuwe C4 picasso. Reken maar niet dat ik daar van De Leidinggevende een permanente 1,5m spriet in mag boren :? :D

Dus dan maar magneet. Ook niet netjes maar iig niet permanent...
rdkraker
 

Re: DPC stelt zich voor

Berichtdoor DPC » 31 dec 2014, 11:35

plientjebr schreef:Geniet van je Subaru Forester, doen wij ook :D
Heb er helaas geen bak in en helaas schuift ons dak niet meer open :(
Dank je Plientje, altijd gezellig een mede Forester rijder.
Over het dak, hij doet helemaal niets? of hij blijft steken als hij open moet?
Pas had een mede rijder ook problemen met zijn dak, dat bleef steken, bleek gewoon een eikeltje in de rails gevallen te zijn en zat klem.
Zijn wel wat How To's te vinden op diverse fora om een dak weer netjes werkend te krijgen.

rdkraker schreef:Dus dan maar magneet. Ook niet netjes maar iig niet permanent...
Dank je RD, maar heb je de magneet wel 'permanent' op de auto? of alleen als je van plan ben de bak te gaan gebruiken? Ik zie mijzelf niet elke keer de antenne netjes weer van de auto af halen, en vooral met een magneet ben ik bang dat als ik hem er niet af haal, dat een ander het voor me doet. Of heeft De Leidinggevende 8) meer problemen met het gat zelf dat in de auto achter zal blijven bij verkoop?
DPC
 

Re: DPC stelt zich voor

Berichtdoor pdj10 » 31 dec 2014, 11:57

Welkom :wink:
pdj10
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 30 jan 2009, 14:19
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: DPC stelt zich voor

Berichtdoor Remco Rozenburg » 31 dec 2014, 13:21

He Jan,

Welkom hier, we zullen elkaar vast wel eens gaan horen dan, zet hem eens op 31 :)
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: DPC stelt zich voor

Berichtdoor DPC » 31 dec 2014, 14:33

Dank je jongens.. En ja Remco, Rozenburg moet te doen zijn. Ik hou het in de gaten...
Vandaag het spul ingebouwd, nog niets aangesloten hoor. Even kijken hoe het past.

Resultaat :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
DPC
 

Re: DPC stelt zich voor

Berichtdoor Pluskat » 31 dec 2014, 14:36

Welkom Jan , dat heb je mooi gedaan die Lincoln in je middenconsole.
Transceivers:
Icom IC-7300 - Yaesu FT-991A - Yaesu FTdx3000D - TYT TH-9800
Kenwood 570 - Alinco DX-70 - President Lincoln - CRT SS-7900
Yaesu FT-7900 - Kenwood TS-50 - Emperor Shogun - Magnum S9
Icom IC-706 -
Antennes:
Diamond X-300N - Optibeam OB6-3M
5 bander End-fed - Sirio Gain Master 1/2 wave
Sirio Gain Master 5/8 wave - Sirio D-1300
Avatar gebruiker
Pluskat
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 15 dec 2013, 21:58
Woonplaats: België

Re: DPC stelt zich voor

Berichtdoor plientjebr » 31 dec 2014, 15:29

Ziet er mooi uit Jan zo in je auto.
Nog even over het dak van de Forester, het doet helemaal niets meer en we hebben
het al na laten kijken en het hele spul is gewoon stuk.
Gaat heel veel centjes kosten de reparatie, dus dan maar even geen open dak.
Kan ik er nu natuurlijk wel mooi een antenne op kwijt :lol:
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: DPC stelt zich voor

Berichtdoor panda58 » 31 dec 2014, 15:31

Ziet er keurig uit op de foto...........ehhhh ik dacht dat hier geen foto's konden/mochten worden geplaatst.
Ik heb vanmorgen een linkje daarom geplaatst.

Gr Jan
panda58
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 25 aug 2013, 09:02
Woonplaats: Vjenne City

Re: DPC stelt zich voor

Berichtdoor DPC » 31 dec 2014, 17:03

Hallo Jan, technisch gezien plaats ik ook geen foto, slechts een linkje, eigenlijk hetzelfde als jij deed vanmorgen.
Echter door het linkje tussen de IMG tags te zetten worden de foto's direct zichtbaar. Scheelt weer wat klikken om ze te bekijken.
Ik denk dat je geen foto's als bijlage mag sturen omdat dat veel server ruimte en dataverkeer kost.
DPC
 

Re: DPC stelt zich voor

Berichtdoor DPC » 24 jan 2015, 19:19

Vandaag alles eens een keer aangesloten. De antenne is (te lezen in het antenne topic) de Sirio Turbo 5000 geworden.
Even een fotootje spammen zodat het resultaat in dit topic een beetje compleet is:

Afbeelding

Afbeelding

Remco, ik zal kanaal 31 een beetje in de gaten houden, moet te doen zijn naar de overkant :)
Gewoon FM?
DPC
 

Re: DPC stelt zich voor

Berichtdoor Remco Rozenburg » 24 jan 2015, 20:38

Yes! Ziet er netjes uit zo! 31 inderdaad FM.
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: DPC stelt zich voor

Berichtdoor Dolphin » 26 jan 2015, 09:16

welkom op CBForum!
Ziet er nietjes uit! inderdaad kanaal 31 :)
19CQ35 - mobiel
Avatar gebruiker
Dolphin
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 157
Geregistreerd: 14 sep 2007, 22:07
Woonplaats: Zoetermeer

Re: DPC stelt zich voor

Berichtdoor DPC » 26 jan 2015, 19:29

Dank jullie jongens, en kanaal 31 inmiddels gevonden :)
DPC
 


Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten