Hosting Forum

Post hier al je vragen en ideeën over dit forum.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Hosting Forum

Berichtdoor haab » 29 maart 2015, 23:16

19-DT-170 schreef:maar als ik in het beheerderspaneel van het forum kijk waar ik beheer van doe, zie ik in het beheerderspaneel
niks van backup terug.


Dat ligt misschien aan je rechten dat je niks ziet ?

Afbeelding

19-DT-170 schreef:Het grootste probleem van de backup denk ik is de character set.
Linux gebruikt standaard UTF-8, Windhoos ik heb geen idee.


Het probleem zal inderdaad in de char-set zitten. De databasestructuur en tabellen en namen zijn voor een msSQL en een mySQL db gelijk. het verschil zal net zitten in de data die de Databaseconnector in de database zet. en die wordt bij een backup via phpBB 1 op 1 gekopieerd.

Remco Rozenburg schreef:alles wat "oud" is zet je in een soort subforum en je begint met een schoon forum op een nieuwe omgeving maar dat vind ik geen optie, alles moet gewoon gemigreerd kunnen worden :wink:


Dat is waar, het zou zonde zijn om content als "oud" te bestempelen en ergens anders weg te zetten. Wat mij wel opgevallen is als nieuweling in het forum (en dat is niet vreemd als het al 10 jaar bestaat) is dat ik vele links tegenkwam die niet meer werken. :( Blij dat ik info over een onderwerp vind > klik > 404. Maar goed, daar ontkom je niet aan na 10 jaar.

ik wil wel eens een poging wagen om de db te converteren naar een mySQL zonder fouten. Dus als je wil Remco pm me een link naar een phpBBdatabase-backup en ik zoek wat lege tijd. ik wil best wat terugdoen voor het gebruiken van deze infobron.
Groet,
John

Skipnaam: HaaB
DX-call: 19DW321
Avatar gebruiker
haab
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 308
Geregistreerd: 26 feb 2015, 19:41
Woonplaats: Kerkrade (zuid-Limburg)

Re: Hosting Forum

Berichtdoor 19-DT-170 » 30 maart 2015, 07:24

Het zou best wel eens kunnen dat het aan de rechten ligt.
Ik heb nog eens op een ander beheerderspaneel ingelogt, en daar zie ik inderdaad
dat ik wel een database backup kan maken (ik heb momenteel 2 forums in beheer,
niet van mijzelf overigens).
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Vorige

Keer terug naar Helpdesk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten

cron