CBForum.nl en 27MHz DX Forum

Post hier al je vragen en ideeën over dit forum.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

CBForum.nl en 27MHz DX Forum

Berichtdoor erik_ark » 26 apr 2006, 10:21

Misschien is dit helemaal geen goed idee, maar ik zeg het toch maar :P .

Zou het wat zijn om de forums 27MHz DX Forum & CBForum.nl, samen te laten gaan in 1 forum? Want de meeste gebruikers die op het ene forum zitten, zitten ook op het andere.

En de bezoekers die een enkele keer komen, daar profiteer je dan van door een hoger bezoekersaantal. (goed voor reclame & sponsoring 8) )

En dat je dan wel de 2 bestaande URL's houd, maar dat die allebei op hetzelfde forum uitkomen.
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor hullepim » 26 apr 2006, 10:39

Erik,
Sterker nog, ik heb hier ook over na zitten te denken.
Maar dat wordt volgens mij wel erg complex. Je kunt niet zomaar beide databases samenvoegen tot 1. Er zullen dus ook posts verloren gaan enz. Beter is dan om alles samen opnieuw op te bouwen.
Je krijgt wel een flinke comunnity, dat wel!
hullepim
 

Re:

Berichtdoor erik_ark » 26 apr 2006, 10:56

hullepim schreef:Erik,
Sterker nog, ik heb hier ook over na zitten te denken.
Maar dat wordt volgens mij wel erg complex. Je kunt niet zomaar beide databases samenvoegen tot 1. Er zullen dus ook posts verloren gaan enz. Beter is dan om alles samen opnieuw op te bouwen.
Je krijgt wel een flinke comunnity, dat wel!


Ik weet niet precies hoe die database van het phpBB inmekaar zit, heb nog nooit met zo'n forum gewerkt. Het scheelt iniedergeval al dat beide forums met phpBB werken. Dan zou het, lijkt me, niet zo moeilijk moeten zijn om alles over te zetten.

(een back-up maken van de ene database en die dan weer bij de andere invoegen ofzo :roll: )
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor erik_ark » 26 apr 2006, 10:58

PS

Ik heb dit zelfde topic ook bij het 27MHz DX pagina forum gestart :wink:
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor PUMA » 26 apr 2006, 19:49

Doen, dat samen-voegen. . .

Zie ook dat ''andere forum'' . . . .
HomePage ; Foto-Albums
Mobiel : DANITA 440 , MIDLAND CTE-747 , SIRTEL S9+ (Dagelijks door Zeeland - CH 24)
Avatar gebruiker
PUMA
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 513
Geregistreerd: 02 maart 2006, 22:41
Woonplaats: Hulst - Zeeuws Vlaanderen

Berichtdoor erik_ark » 26 apr 2006, 21:38

Ja het lijkt erop dat er wel voorstanders van zijn.
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor Tincu » 26 apr 2006, 22:52

Valt me wel op dat er op het andere forum alleen reacties zijn van mensen die ook op dit forum zitten :roll:
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Re: CBForum.nl en 27MHz DX Forum

Berichtdoor Tincu » 27 apr 2006, 07:02

erik_ark schreef:de meeste gebruikers die op het ene forum zitten, zitten ook op het andere.

Dat heb ik eens even uitgezocht :twisted:

Mits iedereen dezelfde gebruikersnaam heeft gebruikt kom ik op.... 11 gezamelijke gebruikers! Dat is zo'n 10% van beide fora.
Nou is die 10% ook wel de groep die het meeste inbrengt (tenminste op dit forum).

Op dit forum zijn er 4 gebruikers die 0 posts hebben en zich langer dan een jaar geleden hebben aangemeld (loze leden?)
Op het 27MHz DX-forum zijn dat er 8.
Vermoedelijk zijn er wel meer loze leden (die dus wel enkele posts gemaakt hebben), maar dat is moeilijk te achterhalen denk ik (misschien dat de mailing mbv het overzetten van het forum daar duidelijkheid in kan verschaffen, ofkan je niet zien hoeveel mensen werkelijk gereageerd hebben op die mail?).

Dus in totaal zouden de fora samen 183 actieve leden hebben met een totaal van 1998 posts (maar het is natuurlijk de vraag of die posts bij eventuele samenvoeging bewaard blijven).
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Re: CBForum.nl en 27MHz DX Forum

Berichtdoor erik_ark » 27 apr 2006, 09:41

Tincu schreef:
erik_ark schreef:de meeste gebruikers die op het ene forum zitten, zitten ook op het andere.

Dat heb ik eens even uitgezocht :twisted:

Mits iedereen dezelfde gebruikersnaam heeft gebruikt kom ik op.... 11 gezamelijke gebruikers! Dat is zo'n 10% van beide fora.
Nou is die 10% ook wel de groep die het meeste inbrengt (tenminste op dit forum).


Dat bedoelde ik eigenlijk ook, de gebruikers met de meeste inbreng :oops: .
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor Ernst » 27 apr 2006, 16:45

Valt me wel op dat er op het andere forum alleen reacties zijn van mensen die ook op dit forum zitten


hoi

Een simpele rede hiertoe is dat het andere forum niet bij mij bekend is..
Misschien geldt dat ook voor een aantal andere leden?
m vr gr Ernst
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re:

Berichtdoor erik_ark » 27 apr 2006, 16:53

Ernst schreef:
Valt me wel op dat er op het andere forum alleen reacties zijn van mensen die ook op dit forum zitten


hoi

Een simpele rede hiertoe is dat het andere forum niet bij mij bekend is..
Misschien geldt dat ook voor een aantal andere leden?
m vr gr Ernst


Dat zou ook best wel eens kunnen ja 8)
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor Tincu » 27 apr 2006, 17:13

Hier kan je het 27mhz-dx forum vinden.
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Berichtdoor Thijs » 03 mei 2006, 20:31

Dan toch maar een reactie van mij,

Serververbruik, overzetten etc. zal geen problemen opleveren.
Het forum zal misschien wel een dag uit de lucht zijn, maar dat komt goed. Servers zat en de technische kennis is ook wel aanwezig.

Toch zitten er wel nadelen aan. Zoals velen al zeggen, ook nadelen die het einde kunnen betekenen.

Na lang nagedacht te hebben en alle postings gelezen te hebben, hebben we besloten om het toch maar niet te doen, maar we houden de mogelijkheid open tot samenwerken. Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan het \"delen\" van polls & kennis bank, linken naar elkaar, etc.

Ik hoop jullie hierbij voldoende te hebben ingelicht, mailen kan altijd naar John of mij
_________________


Tot xo ver dan maar he.
Maar er valt wat mij best te kijken wat er aan samenwerking te doen is.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re:

Berichtdoor Thijs » 03 mei 2006, 20:35

Thijs schreef:
VinShady
Site Admin


Geregistreerd op: 27-9-2004
Berichten: 6
Woonplaats: Hellevoetsluis, NL
Geplaatst: Di Mei 02, 2006 10:39 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Dan toch maar een reactie van mij,

Serververbruik, overzetten etc. zal geen problemen opleveren.
Het forum zal misschien wel een dag uit de lucht zijn, maar dat komt goed. Servers zat en de technische kennis is ook wel aanwezig.

Toch zitten er wel nadelen aan. Zoals velen al zeggen, ook nadelen die het einde kunnen betekenen.

Na lang nagedacht te hebben en alle postings gelezen te hebben, hebben we besloten om het toch maar niet te doen, maar we houden de mogelijkheid open tot samenwerken. Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan het "delen" van polls & kennis bank, linken naar elkaar, etc.

Ik hoop jullie hierbij voldoende te hebben ingelicht, mailen kan altijd naar John of mij
_________________


Tot zo ver dan maar he.
Maar er valt wat mij best te kijken wat er aan samenwerking te doen is.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Snowman » 05 mei 2006, 19:21

Leverd het iets op, nee denk het niet. Is gewoon een hoop werk voor niks denk ik. Heb het wel vaker gezien en mee gemaakt en de meeste keren leverde het niks op helaas. Maar goed ik ga er hier niet over dus merk het wel.
In iedergeval succes met de beslising :wink:
Snowman
 

Volgende

Keer terug naar Helpdesk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten