Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark
19AT593 schreef:Ben nog vrij nieuw op dit leuke forum, maar niet nieuw op CB....
Nou zie ik hier wel eens foto's en lees ik hier wel eens dingen dat ik denk....zo...
Wat ik lees kan het AT ook lezen.
Ik ben over het algemeen wel iets voorzichtiger geworden m.b.t. info over de 11 Mtr hobby en probeer mezelf dan ook zoveel mogelijk in te dekken. Want denk niet...ze komen hier nooit langs.
Mijn verhaal: Vanaf 1979 aktief en vanaf 1986 ook op SSB. Ik dacht ook altijd, hier komen ze nooit langs. Ik had ook nog nooit van een 27MC station gehoord bij mij uit de buurt die uit de lucht gehaald was, daarbij woonde ik zover van de drukke steden in een klein plaatsje op het platteland dat ook niemand last van mij had. Maar helaas.....op een ochtend eind 1991 stond er toch Politie en opsporingsambtenaar (B.Muller) voor de deur, de vrij nieuwe Jackson werd meegenomen en ik kreeg een boete van 250 gulden.
Tevens werden een aantal "buurt" stations zowel op 27MC als 3 Mtr opgepakt.
Ik dacht dat ik nooit meer terug zou komen op 27MC, maar 2 dagen later was ik alweer aan het DXen met een geleende Jackson van een klasgenoot. Tja, omkruid he !
Een paar jaar later kreeg ik weer bezoek. Maar dit keer was ik op mijn hoede. Ik had overal snelpluggen aan en een legale 40 kanalen bak naast de Jackson staan zodat ik die razendsnel kon omwisselen. De Jackson had ik er alleen staan als ik aan het DXen was, ging ik uit de shack, dan was de Jackson weg. Gelukkig deed dit keer mijn zusje de deur open voor de Politie en de man van het AT (toen HDTP). Ik zat te praten op kanaal 39 (ja dat vergeet je niet meer!), maar ik had het al door. Kon de Jackson net in een plastic tasje gooien die ik in een mandje onder een tafel smeet. Toen de opsporingsambtenaar binnenkwam was ik net bezig met de legale Uniden PC404 aan te zetten. Verkeerde kanaal natuurlijk, dus de man vond het verdacht. Hij vond het ook verdacht dan de radio nog koud was terwijl hij me net had gehoord. Dus kasten en laden werden opengetrokken, maar meneer vond niets. De plastic zak met de Jackson zag hij wel, maar heeft hij nooit geopend. Ondertussen vertelde ik hem dat ik de Uniden opgedraait had naar wel 8 Watt om he af te leiden, dat lukte wonderbaarlijk goed. En na een praatje en het bekijken van de meetauto (Mazda 626) vroeg hij me nog waarom ik eigenlijk een mantelstroomfilter boven in de richtantenne had zitten. Tja, ach baat het niet dan schaad het niet.....![]()
Was dat de laatste keer.....neeeee. Toen ik ondertussen al ergens anders woonde stond ineens meneer Muller met 2 agenten voor de deur! Meneer was bezig met een razzia waarschijnlijk en zag mijn mooie antenne staan, hij wou toch wel even kijken of ik me nu wel aan de regels hield. Haha, ik was toen voornamelijk bezig met packetradio dus alleen legale apparatuur. Waarom ik dan een horizontale richtantenne gebruikte, tja...voor het kortegolf luisteren natuurlijk.
Kasten en laden werden weer opengetrokken, maar mijn Lincoln en 900 MHz apparatuur lagen weer in het plastic tasje in een mandje onder een tafeltje. Dus zijn ze weer zonder iets mee te nemen vertrokken...
Door het oog van de naald dus al een paar keer
Een gewaarschuwd mens telt voor twee...
Ben benieuwd naar meer verhalen....want ik zal toch niet de enige zijn die bezoek kreeg....gezien de gebruikte apparatuur van de meesten hier op het forum.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten