Wie kent deze verkoper op marktplaats?

Alles over wet- en regelgeving, leveranciers ed.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Wie kent deze verkoper op marktplaats?

Berichtdoor Charles » 14 jul 2020, 14:30

Op marktplaats bied een henri uit Wijk en Aalburg allerhande radiospullen aan. Vooral scanners, bakkies en andere zendontvangers. Kijkend naar het aanbod is het doorlopend vooral oud spul wat aangeboden wordt en de vraagprijs is best hoog, vind ik. Nou heb ik opgezocht waar dat ligt en dat blijkt in een dunbevolkt deel van het land te zijn. Zullen weinig mensen wonen waar hij aan kan verkopen. Soms echter staat er in het aanbod iets bij wat interessant kan zijn en wil ik dus weten of iemand die verkoper kent.
Stel dat ik iets koop bij hem, omdat hij de enige is die het in de verkoop heeft (thuis laten bezorgen) en er blijkt wat aan te mankeren waarover niets staat in zijn marktplaats advertentie, hoe gaat hij daarmee om?
Charles
 

Re: Wie kent deze verkoper op marktplaats?

Berichtdoor Ernst » 14 jul 2020, 18:08

Als ik naar de ervaringen kijk van mensen zie je dat hij zowat 5 sterren heeft en alle reviews zijn positief
Dus daar zal het niet aan liggen

Alleen als je bijvoorbeeld een superstar 3900 neemt die hij in het assortiment heeft
dan is deze 210 euro 2e hands en gewoon een nieuwe 209 euro

Maar vergeet niet dat hij met enige regelmaat collector items te koop heeft ,die je alleen bij hem vindt
En dan heb je het er wel voor over

https://www.marktplaats.nl/a/telecommun ... ousPage=lr

Of een nieuwe voor een euro goedkoper met garantie

https://www.cb-webshop.nl/a-52432423/ni ... escription
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Wie kent deze verkoper op marktplaats?

Berichtdoor Wintertje » 14 jul 2020, 19:26

Ik heb wel eens iets bij hem gekocht, omdat het idd een zeldzaam apparaat betrof. Eerlijke verkoper.
Volgens mij kent Thijs hem ook.
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wie kent deze verkoper op marktplaats?

Berichtdoor Charles » 14 jul 2020, 21:23

Ernst schreef:Als ik naar de ervaringen kijk van mensen zie je dat hij zowat 5 sterren heeft en alle reviews zijn positief

Maar vergeet niet dat hij met enige regelmaat collector items te koop heeft ,die je alleen bij hem vindt
En dan heb je het er wel voor over
Reviews zeggen mij niet zoveel. Hij kan alles wat hem niet goed uitkomt verwijderen, maar dat weet je niet. Dit komt vaak voor, helaas.

Ja, dat is precies waarom ik deze vraag heb :) Soms heeft hij iets wat heel interessant is en die je nergens anders vind.
Tot nu twee reacties van jullie en het lijkt erop dat het een bekende en betrouwbare verkoper is. Ook als ik mijn aankoop laat opsturen. Dat geeft de burger moed.
Charles
 

Re: Wie kent deze verkoper op marktplaats?

Berichtdoor Thijs » 14 jul 2020, 23:25

Charles schreef: Nou heb ik opgezocht waar dat ligt en dat blijkt in een dunbevolkt deel van het land te zijn. Zullen weinig mensen wonen waar hij aan kan verkopen.


:lol: :lol: :lol: :lol: We zijn hier niet helemaal achterlijk hoor :wink: :wink: :wink: :wink:
Het is Nederland zover van de bewoonde wereld is het nooit.

Hij handelt met vrachtwagenchauffeurs en blijkbaar willen die zijn prijzen betalen.
Maar ja hij is te duur. Ook al woon ik in de buurt ben ik nooit bij hem geweest.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: Wie kent deze verkoper op marktplaats?

Berichtdoor Carlo » 15 jul 2020, 10:01

Henri uit wijk aan aalburg.

Veel te duur, wat een ander ook al schrijft, soms meer dan de nieuwprijs.
Spullen bij hem moet je goed controleren, dat oude spul gaat verlopen na verloop van tijd en elco's drogen uit.
Testen is sowieso lastig bij hem want je komt niet verder dan het halletje achter de voordeur je ziet niet of iets of frequentie staat en horen doe je niet veel op de band.
Ik denk dat hij stiekem de spullen eigenlijk helemaal niet kwijt wilt en daarom de hoofdprijs vraagt :lol:
Inruil geeft hij een drol terug en daar vraagt hij dan weer de hoofdprijs voor...

Hoe lang blijven die dingen nog collector items.....
de jeugd van nu gaat echt niet die prijzen betalen voor iets wat ze niet kennen dus die rommel is sowieso straks niks meer waard.

Ik zeg lekker laten staan en niet je sentiment maar je verstand laten werken en geduld hebben dan kom je vanzelf iets tegen voor een normale prijs. (hij koopt ze tenslotte ook ergens)
Carlo
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 22 jul 2015, 15:04

Re: Wie kent deze verkoper op marktplaats?

Berichtdoor 19RE000 » 15 jul 2020, 10:57

Charles schreef:
Ernst schreef:Als ik naar de ervaringen kijk van mensen zie je dat hij zowat 5 sterren heeft en alle reviews zijn positief

Maar vergeet niet dat hij met enige regelmaat collector items te koop heeft ,die je alleen bij hem vindt
En dan heb je het er wel voor over
Reviews zeggen mij niet zoveel. Hij kan alles wat hem niet goed uitkomt verwijderen, maar dat weet je niet. Dit komt vaak voor, helaas.

Ja, dat is precies waarom ik deze vraag heb :) Soms heeft hij iets wat heel interessant is en die je nergens anders vind.
Tot nu twee reacties van jullie en het lijkt erop dat het een bekende en betrouwbare verkoper is. Ook als ik mijn aankoop laat opsturen. Dat geeft de burger moed.


Beste Charles,

Lees dit maar eens over het "verwijderen" van ervaringen.
Dat kan dus niet!
https://www.consumentenbond.nl/online-k ... %20inricht.
19RE000
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 765
Geregistreerd: 09 maart 2010, 16:18
Woonplaats: Fietsenstalling van Den Haag

Re: Wie kent deze verkoper op marktplaats?

Berichtdoor Charles » 15 jul 2020, 19:08

Thijs schreef:Hij handelt met vrachtwagenchauffeurs en blijkbaar willen die zijn prijzen betalen.
Maar ja hij is te duur. Ook al woon ik in de buurt ben ik nooit bij hem geweest.
Carlo schreef:Henri uit wijk aan aalburg.

Veel te duur, wat een ander ook al schrijft, soms meer dan de nieuwprijs.
Spullen bij hem moet je goed controleren, dat oude spul gaat verlopen na verloop van tijd en elco's drogen uit.
Testen is sowieso lastig bij hem want je komt niet verder dan het halletje achter de voordeur je ziet niet of iets of frequentie staat en horen doe je niet veel op de band.
Duidelijk! Ben ik niet de enige die hem duur vindt.
En Carlo bedankt voor jouw bericht, dat is meer: kopen en wegwezen!

Nee, dan ga ik niets kopen bij deze verkoper op marktplaats. En niet alleen omdat ik het laat opsturen, want dan krijg je geheid problemen als er iets aan mankeert. Zijn woord tegen mijn woord is het dan.
Charles
 

Re: Wie kent deze verkoper op marktplaats?

Berichtdoor 19RE000 » 16 jul 2020, 16:24

Charles schreef:
Thijs schreef:Hij handelt met vrachtwagenchauffeurs en blijkbaar willen die zijn prijzen betalen.
Maar ja hij is te duur. Ook al woon ik in de buurt ben ik nooit bij hem geweest.
Carlo schreef:Henri uit wijk aan aalburg.

Veel te duur, wat een ander ook al schrijft, soms meer dan de nieuwprijs.
Spullen bij hem moet je goed controleren, dat oude spul gaat verlopen na verloop van tijd en elco's drogen uit.
Testen is sowieso lastig bij hem want je komt niet verder dan het halletje achter de voordeur je ziet niet of iets of frequentie staat en horen doe je niet veel op de band.
Duidelijk! Ben ik niet de enige die hem duur vindt.
En Carlo bedankt voor jouw bericht, dat is meer: kopen en wegwezen!

Nee, dan ga ik niets kopen bij deze verkoper op marktplaats. En niet alleen omdat ik het laat opsturen, want dan krijg je geheid problemen als er iets aan mankeert. Zijn woord tegen mijn woord is het dan.


Hallo Charles,

Hoe zit het nu volgens jou dan met die "verwijderde" of aanpaste reviews op Marktplaats?
Het kan helemaal niet, dus.......
19RE000
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 765
Geregistreerd: 09 maart 2010, 16:18
Woonplaats: Fietsenstalling van Den Haag

Re: Wie kent deze verkoper op marktplaats?

Berichtdoor Charles » 16 jul 2020, 21:07

19RE000 schreef:Beste Charles,

Lees dit maar eens over het "verwijderen" van ervaringen.
Dat kan dus niet!
https://www.consumentenbond.nl/online-k ... %20inricht.
Zoals ik het lees, wat daar staat op de site van de consomentenbond, moeten beiden (dus zowel verkoper als koper) het eens zijn met de review. Pas dan komt het op marktplaats en is daarna niet meer aan te passen of te verwijderen. Beiden moeten dus eerst de review accoord geven, dat is wat ik erin lees.
Charles
 

Re: Wie kent deze verkoper op marktplaats?

Berichtdoor 19RE000 » 16 jul 2020, 22:25

Charles schreef:
19RE000 schreef:Beste Charles,

Lees dit maar eens over het "verwijderen" van ervaringen.
Dat kan dus niet!
https://www.consumentenbond.nl/online-k ... %20inricht.
Zoals ik het lees, wat daar staat op de site van de consomentenbond, moeten beiden (dus zowel verkoper als koper) het eens zijn met de review. Pas dan komt het op marktplaats en is daarna niet meer aan te passen of te verwijderen. Beiden moeten dus eerst de review accoord geven, dat is wat ik erin lees.


Hallo Charles,

Ik verkoop regelmatig op Marktplaats en dan krijgt de koper een bericht of hij een "review" wil doen.
Zijn/haar antwoorden heb ik geen invloed op en zie ik ook niet van te voren.
Kan het niet meer wijzigen.

Ik kan ook een "review" doen van de koper en daar kunnen zij ook geen invloed op uit oefenen.
19RE000
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 765
Geregistreerd: 09 maart 2010, 16:18
Woonplaats: Fietsenstalling van Den Haag

Re: Wie kent deze verkoper op marktplaats?

Berichtdoor Charles » 17 jul 2020, 22:44

19RE000 schreef:Ik verkoop regelmatig op Marktplaats en dan krijgt de koper een bericht of hij een "review" wil doen.
Zijn/haar antwoorden heb ik geen invloed op en zie ik ook niet van te voren.
Aha, zo werkt het. Duidelijk nu.
Charles
 

Re: Wie kent deze verkoper op marktplaats?

Berichtdoor peter stardust » 18 jul 2020, 18:08

Ik ben al een paar jaar gestopt met de cb hobby, maar lees nog alles. Ik heb tot 5 jaar geleden regelmatig wat gekocht voor mijn verzameling en ben altijd tevreden geweest. Hij is erg duur, maar ja als er niet iets is wat nergens anders meer te koop is en je wil het voor je verzameling. Henry verstuurd altijd op tijd . Dit mijn mening over Henry , correct en betrouwbaar maar duur.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: Wie kent deze verkoper op marktplaats?

Berichtdoor Gammapooka » 22 jul 2020, 07:35

Niks op aan te merken op Henri behalve dat hij overal de hoofdprijs voor vraagt.
Bv 500 a 600 euro voor een Galaxy Saturn basisbak is een beetje teveel van het goede.(Deze vind je normaal en in dezelfde staat voor tussen de 200 a 300 euro max)
Mikey
Avatar gebruiker
Gammapooka
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 19 sep 2017, 05:47
Woonplaats: Andijk

Re: Wie kent deze verkoper op marktplaats?

Berichtdoor Erik » 22 jul 2020, 10:00

Deze verkoper ken ik ook.
Echter ken ik hem als koper.
Hij heeft uit mijn verzameling al vaker iets gekocht.
Prima kerel, houd zich altijd aan de afspraken.
Doe er graag zaken mee.

Greetz, Erik
Afbeelding
Avatar gebruiker
Erik
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 496
Geregistreerd: 20 jul 2008, 22:25
Woonplaats: Zuid Nederstad in Wereldland

Volgende

Keer terug naar Rand gebeuren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten

cron