Gepakt! Wat kost dat nou?

Alles over wet- en regelgeving, leveranciers ed.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Gepakt! Wat kost dat nou?

Berichtdoor plientjebr » 22 nov 2013, 21:41

Oké, dus het was en is hier een storm in een glas water als ik alle verhalen
hier hoor.
Het gaat echt om de grote jongens......

Maar dan nog,.....wat een geldbedrag die boete zeg!
Beetje overdreven.

Ik heb gelukkig geen klachten qua storing in de buurt, wel weer een bewoner die durft te beweren
dat hij zijn huis niet verkoopt vanwege het uitzicht op mijn antenne......je kan het ook te bont maken.....
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Gepakt! Wat kost dat nou?

Berichtdoor klein-ulsda » 24 nov 2013, 23:05

plientjebr schreef:
klein-ulsda schreef:oei, ik leg mijn antenne ook altijd plat vanwege mijn werk, ik ben 2 weken weg, dan ligt alles plat, maar als ik thuis ben voor 2 weken, dan gaat de antenne weer omhoog, werk ook maar met 4 watt , dus illegaal ben ik ook niet bezig, dus waarom zal ik dan verdacht zijn ?


Omdat je hem plat legt. :?
De mijne ging overigens alleen maar plat vanwege slecht weer, maar ik dacht slecht over mijn antenne....hij kan wel wat aan hoor :D

En inderdaad, waarom zou jij jou antenne laten staan als je toch weg bent?
Er zou maar storm komen of zoiets, dan zit je vrouw er toch maar mee.


inderdaad Pauline, ik wil haar daar niet mee lastig vallen ;)
19DIG3636

Zender:
Major 4000 --- Skyline Senfor sm 2008 --- Skyline Senfor sm 2009 --- Skyline Senfor sm 2010 --- Cuna cfm 2240 --- Stabo xm 2200 --- Elec TX 22 --- Amroh cb - 007 --- Audio Sonic ms-201 ---
Midland - 78 - NF - 402 --- Midland Alan 78 plus --- Premier CB 2000 --- superstar 2000 --- Cobra GR 25 LTD ST Sound Tracker --- Danita 1240 AM ---

Marifoon:
Sailor RT 2048

Portofoon:
Baofeng UV-5R

Scanner:
Cuna SR - 9 VHF --- ELEC model 127 F/V

Antenne:
Sirio omega 27
Sigma Montova Turbo 8
Comrod 144-163 Mhz (marifoon)
MS - 116 - A (legerantenne)

leger - zender en ontvanger met voeding 24 volt:
R-110/GRC = ontvanger
RT-66/GRC = ontvanger/zender
RT-67/GRC = ontvanger/zender
C-435/GRC = controledoos voorlocale doorgifte
PP-112/GR = voeding 24 volt
Avatar gebruiker
klein-ulsda
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 291
Geregistreerd: 03 nov 2011, 12:37
Woonplaats: Winschoten

Re: Gepakt! Wat kost dat nou?

Berichtdoor klein-ulsda » 24 nov 2013, 23:08

Ger schreef:Op zich is het vrij simpel Paulien. Heb je een niet goedgekeurde bak in huis die meer dan de toegestane 40 kanalen of meer vermogen heeft dan kunnen ze die bij een controle meenemen. Ook al gebruik je die bak alleen maar met 4 watt op de 40 kanalen. Heb je een licentie dan mag je die bak wel in huis hebben als je er mee op de officiële amateurbanden kan komen, al is het maar 1 frequentie in bijvoorbeeld de 10 meterband. Het is voor iemand met een licentie ook niet toegestaan om met meer dan 4 watt op de 40 kanalen te zenden of buiten die kanalen die niet in de amateurbanden vallen.

Je hebt ook goedgekeurde bakken, bijvoorbeeld de Jackson 2, die je ook op de andere Europese normen kan instellen, bijvoorbeeld de Duitse of Engelse goedgekeurde kanalen. Hier mag je ook niet op uitkomen aangezien deze buiten onze goedgekeurde 40 kanalen vallen. Deze bakken mag je wel hebben maar dus alleen gebruiken op de 40 kanalen

En de maximale boete is inderdaad opgeschroefd naar 45.000 euro en niet 4.500 euro. Maar daarvoor moet je echt gaan denken aan grote illegale zenders op de radio, 3 meter dus. Ik kan me tenslotte niet voorstellen dat iemand met een illegaal cb-bakkie zo'n enorme boete krijgt. Dan moet je het wel heel erg bont maken en vliegtuigen binnen loodsen of zoiets :-)



als ik het goed lees, gaat het alleen om de geheime (piraten)zenders en niet de cb ;)
19DIG3636

Zender:
Major 4000 --- Skyline Senfor sm 2008 --- Skyline Senfor sm 2009 --- Skyline Senfor sm 2010 --- Cuna cfm 2240 --- Stabo xm 2200 --- Elec TX 22 --- Amroh cb - 007 --- Audio Sonic ms-201 ---
Midland - 78 - NF - 402 --- Midland Alan 78 plus --- Premier CB 2000 --- superstar 2000 --- Cobra GR 25 LTD ST Sound Tracker --- Danita 1240 AM ---

Marifoon:
Sailor RT 2048

Portofoon:
Baofeng UV-5R

Scanner:
Cuna SR - 9 VHF --- ELEC model 127 F/V

Antenne:
Sirio omega 27
Sigma Montova Turbo 8
Comrod 144-163 Mhz (marifoon)
MS - 116 - A (legerantenne)

leger - zender en ontvanger met voeding 24 volt:
R-110/GRC = ontvanger
RT-66/GRC = ontvanger/zender
RT-67/GRC = ontvanger/zender
C-435/GRC = controledoos voorlocale doorgifte
PP-112/GR = voeding 24 volt
Avatar gebruiker
klein-ulsda
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 291
Geregistreerd: 03 nov 2011, 12:37
Woonplaats: Winschoten

Re: Gepakt! Wat kost dat nou?

Berichtdoor jackdonio » 25 nov 2013, 01:57

Het gaat om ongeoorloofd gebruik van zenders of als zodanig kunnen werkende inrichtingen , dus ja , volgens de letter van de wet kunnen ze ook 45.000 euro boete opleggen voor het bezit van een storende stofzuiger .
Maar de intentie van die wet is inderdaad het aanpakken van de grote jongens op de FM band , immers het gaat daar inderdaad om een economisch delict . Bij commerciële radio gaat het om enorme bedragen en de meeste vooral grote FM piraten worden niet meer beschouwd als piraten , piraten waren hobbyisten op zolderkamers met een FM zender om plaatjes te draaien voor de buurt , De tegenwoordige "FM piraten " zijn gewoon grote commerciële bedrijven welke hun papieren niet op orde hebben , geen belasting afdragen , de inschrijving bij de KvK niet hebben en geen boekhouding voeren en geen door de commissie voor de Media goedgekeurd programma maken en bovendien bij de laatste veiling niet de gewenste hoeveelheden miljoenen hebben betaald voor een kavel .Echter gaat er wel heel veel geld om in deze kringen . Kijk maar naar de soms zeer kostbare zenders , studio's , mobiele zendmasten , enz . Vandaar dan ook die 45000 euro , ze willen gewoon de exploitatie van dergelijke stations onaantrekkelijk maken , vooral ook door de druk welke wordt uitgeoefend door commerciële stations ( Holland FM , 100%Nederlands , RTL , Sky en anderen ) welke wel alle exploitatie hebben te betalen + dat enorme bedrag voor een "vrije"frequentie
Andere "echte"vormen van piraterij ( MG , KG , 27Mc ) hebben geen noemenswaardig economisch belang , hier worden dan ook andere normen gehanteerd
jackdonio
 

Re: Gepakt! Wat kost dat nou?

Berichtdoor Fonz » 26 nov 2013, 17:35

Eigenlijk is het heel simpel, je mag niet illegaal de ether op. Of dat nu met een FM zender is of met een 27mc bak die niet aan de norm voldoet (40 Kanalen en 4 watt), je kunt gewoon een boete krijgen.
En het verhaal dat je met 4 watt de plaats niet uitkomt is niet helemaal waar. Ik woon in het noord-oosten van het land en had onlangs contact met iemand uit Liverpool, en dat gewoon met 4 watt en een zelfgemaakte inverted v antenne. Ik zie het als een sport om met de juiste materialen en volgens de wet zo ver mogelijk te komen.
Fonz
 

Vorige

Keer terug naar Rand gebeuren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten

cron