Hoe kunnen we de 27mc weer populair maken ?

Alles over wet- en regelgeving, leveranciers ed.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Hoe kunnen we de 27mc weer populair maken ?

Berichtdoor 19AC393 gebakje » 30 jul 2008, 16:04

ik denk dat een duidelijker antenne wet geving een stuk zou helpen
ik ken zo een stuk of 5 mede hobbyisten die allemaal problemen hebben met het plaatsen van een antenne :|
de ene keer is het de verhuurder die problemen maakt en vervolgens de hobbyist onder druk zet door te dreigen met
rechtzaken en dwangsommen , de andere keer is het de de buurt die zogenaamt opeens last van storingen heeft .
ook ik lig op dit moment overhoop met de verhuurder , die wil de antennes verwijderd hebben op 4 aug , als ze na die dag nog staan dreigen ze met een rechtzaak en willen de 250 euro per dag claimen vanaf 4 aug .
dat zijn bedragen waar je behoorlijk van schrikt . :?
ik weet in mijn geval voor 99% zeker dat de antennes wettelijk mogen blijven staan , maar ga het risico niet lopen dat ik er toevalig net die 1% er naast zit .
een advocaat in huren zou kunnen alleen heb je dan nog meer kosten als je verliest .
je kan op andere forums lezen dat grote bedrijven zoals in mij geval fortis alles uit de kast halen om hun gelijk te halen ondanks de kans heel klein is om te winnen , zo word er op een forum gemeld dat ze zelfs gaan ouwhoeren over de gebruikte apparatuur en eventueele licentie`s

regelmatig zie ik op marktplaats mensen die hun spullen verkopen juist vanwege de boven genoemde reden , dit zal ongetwijfelt een van de redene zijn waarom er weinig basis stations zijn en er maar weinig stations bij komen

een vooruitzicht heb ik teminste , ik kan als het mee zit volgend jaar naar een bedrijfspand van het bedrijf waar ik werk verhuizen , daar heb ik vol op de ruimte en wat veel belangerijker is , toestemming om antennes te plaatsen
dus dat word een mast van een meter of 15 met daar op een montova en een beam ( om mee te beginnen :roll: ) :mrgreen:

dus een duideijker wetgeving omtrend het plaatsen van antennes ongeacht wat er in huurcontracten en/of algemene bepalingen staat zo dat het voor iedereen glas helder is wat mag en niet mag zonder daarvoor eerst een studie rechten te hebben moeten doen
19AC393 gebakje
 

Re: Hoe kunnen we de 27mc weer populair maken ?

Berichtdoor hullepim » 04 aug 2008, 06:36

Hey gebakje,
Je zou eens contact op kunnen nemen met de mensen van http://www.rechtswinkelalphen.nl/
hullepim
 

Re: Hoe kunnen we de 27mc weer populair maken ?

Berichtdoor 19AC393 gebakje » 04 aug 2008, 21:35

mijn beneden buurman is al bezig met een advocaat , in afwachting daar van heb ik de antennes maar verwijderd
en werk ik nu op een draad antenne ( gecamoufleerd als was lijn ) :mrgreen:
ik heb nog geen contacten gehad , maar dat is ook logisch , het is erg rustig op de 11 meter
19AC393 gebakje
 

Re: Hoe kunnen we de 27mc weer populair maken ?

Berichtdoor Michel Amateur » 21 sep 2008, 09:55

Hallo.


Ik heb sinds een maand of twee ook weer wat staan voor de 27mc en dit bevalt me nu beter dan een jaar of 10-/15 terug , toen was het een zooitje in Twente.

Nu kun je mooie afstanden maken door geheel nederland .

Dat was vroeger ook wel anders allemaal gescheld en gedruk enzo nu gaat het stuken beter , smorgens om 05:30 kijk ik meestal effe dan is de ruis grens nog mooi laag en dan gaat het mooi of in het weekend in de laate uren.

Weet wat er in de rest van nederland op zit maar in Twente is vooral op 14 wel druk hoor pfffffffff

Dan heb ik het nog maar een 4 weken aan staan
Michel Amateur
 

Re: Hoe kunnen we de 27mc weer populair maken ?

Berichtdoor -Danny- » 21 sep 2008, 11:29

hallo welke michel ben je dan , de gene die altijd in wierden zat :?:


groeten danny.
-Danny-
 

Re: Hoe kunnen we de 27mc weer populair maken ?

Berichtdoor Michel Amateur » 21 sep 2008, 11:42

Ja klopt dat ben ik


Ben jij de Delta Wiskey ??
Michel Amateur
 

Re: Hoe kunnen we de 27mc weer populair maken ?

Berichtdoor -Danny- » 21 sep 2008, 13:45

ja klopt,

sinds een paar maandjes ook weer aktief op de 11 meterband , dus we zullen elkaar wel eens horen daar. zit trouwens bijna nooit op de 40 kanalen , meestal de radio aanstaan op de 555.

ook welcome back :wink:
-Danny-
 

Re: Hoe kunnen we de 27mc weer populair maken ?

Berichtdoor Michel Amateur » 21 sep 2008, 14:07

Hallo Danny


Ja ik heb sinds de bouwvak ook wat gekocht een Yeasu

Kijk wel eens in de vroege uren en late uren op de 40 en buitenland nog niet echt gedaan ja beetje Engeland meer niet

heb net de antenne beetje staan 21 meter de oude Pan super 8 maar veel coax er aan anders kan ik e rniet komen zo,n 50 meter of nog wel meer

Maar de onvangst is prima als ik het zo hoor

Wil gaan testen met een Beam weer 3 elements Vertciaal

En moet nog een goede tafelmike hebben voor de tranceiver
Waar werk jij mee , wist dat je wat had gekocht via via Freddy en benno
Michel Amateur
 

Re: Hoe kunnen we de 27mc weer populair maken ?

Berichtdoor -Danny- » 21 sep 2008, 18:00

ha michel ammateurrrrr,

ik zit nu met de kenwood 440s met een turner +3b , en een sirio 827 vertikale 5/8 ant (op maar 10m spoelhoogte). ben zelf ook al een beetje aan het rondkijken voor een richtantenne , maar nog geen echte keuze gemaakt. ik heb helaas niet zo veel ruimte als daar :roll: ,
dus moet niet al te groot worden :!: doe hem wel horizontaal voor de dx :arrow:
zit zelf te denken aan een 3 elements of een deltaloop : http://www.antenna-street.com/delta-loop-1en.php
dus nog maar is even kijken wat het word . als je mij eens hoort dan schreeuw maar eens een x :wink:

groeten danny
-Danny-
 

Re: Hoe kunnen we de 27mc weer populair maken ?

Berichtdoor Michel Amateur » 21 sep 2008, 18:24

Hallo Danny


Ja moet je effe zeggen welke call je gebruikt de Globetroter callsign nog hahahahaa


Ja weet niet wat ik ga doen met de richter heb het spul nu op zo,n 21 meter staan en doet goed maar kan beter ja
Wil binnen nog een yeasu mike er bij hebben ( tafel)
Ja verder een goede richter of een quad maar dan moet ik de mast totaal aanpassen ivb met de richter van de 3 meter voor de luisterpost

Verder nog wel meer op het prg staan maar daar ga ik niet verder op in hier op het forum, heb je al leuke qso gehad dan
Michel Amateur
 

Re: Hoe kunnen we de 27mc weer populair maken ?

Berichtdoor Columbus » 21 sep 2008, 18:33

Even terug naar het onderwerp: "Hoe kunnen we de 27mc weer populair maken? "

Ik zit veel op de weg en zie daar steeds meer CB-antennes verschijnen. Alleen....ze zitten het meest op auto's met een Pools kenteken :(
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoe kunnen we de 27mc weer populair maken ?

Berichtdoor -Danny- » 21 sep 2008, 19:02

nee het is geen golftango298 meer , maar weer gewoon 19 delta whisky .
en een beetje on topic: als straks de dx conditie"s weer een beetje beter word zal het wel weer wat drukker worden op de 11 meter band . en misschien weer wat meer nl kentekekens met antenne , in plaats van al die poolse (auto)handelaren met die lange sprieten :D
-Danny-
 

Re: Hoe kunnen we de 27mc weer populair maken ?

Berichtdoor Michel Amateur » 21 sep 2008, 19:05

Zal morgen op de snel weg onderweg naar de bouw de auto,s wel eens in de gaten houden kentekens me PL.
Michel Amateur
 

Re: Hoe kunnen we de 27mc weer populair maken ?

Berichtdoor patyaro » 26 sep 2008, 17:54

Sedert een aantal weken ben ik terug actief op de 27mhz(papa viktor qth NAZARETH Belgié)
De microbe van 20 jaar geleden is terug actief.
En ik merk wel de laatste weken dat er hier en daar terug wat nieuwe cb stations opduiken.
De cb stations zijn allemaal verdeeld over verschillende kanalen,om een gesprek te voeren moet je altijd er even tussen "breaken" we zouden echter terug de dicipline van de jaren 80-90 moeten terug krijgen dat iedereen zich vestigd op één oproep kanaal,en bij contact voor een qso naar een ander kanaal gaat.Als ik nu gewoon stand by wil zijn voor een qso opwelk kanaal moet ik mijn bakje zetten? ZONDER OPROEP KANAAL IS DIT NIET MOGELIJK.Ik kan moeilijk stand-by zijn op alle kanalen.
Dus dit is ook meteen een oproep voor alle cb'ers gebruik terug het oproep kanaal.
zowel in nederland en belgie,de trukers kunnen hier ook aan meedoen.
groetjes 73, 88 voor de lady's
PAPA VIKTOR QTH NAZARETH - BELGIE-VLAANDEREN
patyaro
 

Re: Hoe kunnen we de 27mc weer populair maken ?

Berichtdoor FvGunst » 17 okt 2008, 15:17

Beste Allemaal,

Ik heb zo een s zitten lezen en kom tot de ontdekking dat vele het over één ding eens zijn. De gezelligheid moet weer terug op de CB.
Ook ik heb die mening. Wellicht is het een idee om eens samen te kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik dacht bijvoorbeeld contact te leggen met een aantal instantie's.
Wat dacht je van de http://www.vid.nl en de http://www.anwb.nl. Die kunnen het promoten om elkaar op de hooget te stellen van de files. De politie zou het kunnen promoten om de burger oplettender te maken en dingen door te geven.

Laat me jullie ideeën weten zodat ik het e.e.a. in een vorm van een projectplan kan verwerken. Denk biojvoorbeeld ook aan de jaarlijkse http://www.radiovlooienmarkt.nl/ in Den Bosch. Hier komen letterlijk duizenden mensen op af. Wellicht is het een idee om daar met een promotiestand te gaan staan en een leverancier te vinden die voor zeer weinig (denk aan onder de 30 euro, een complete set kan leveren. Laat het me horen.

Groetjes,

Frans
FvGunst
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Rand gebeuren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten