Wat is je laatste nieuwe aanwinst?

Alles over wet- en regelgeving, leveranciers ed.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Wat is je laatste nieuwe aanwinst?

Berichtdoor 153ir012 » 13 aug 2016, 15:35

nu vandaag een 1 element delta loop ontvangen
home made antenne van jan 153 ir 101
gaat geplaatst worden op mijn andere qth hier in thailand
bedankt jan
153ir012
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 800
Geregistreerd: 08 maart 2010, 05:34
Woonplaats: Thailand

Re: Wat is je laatste nieuwe aanwinst?

Berichtdoor Henry hpsd » 13 aug 2016, 16:12

Hallo Jan !

Helemaal top !
Vandaag nog met 153e251 gesproken, hij kwam eigenlijk de hele ochtend door al was het wel zwak S1..S2..
De kleinere stations uit 153 ging niet.
Ook nog twee uit 43 omgeving Perth, af en toe lukt het nog :-) Zal wel komen omdat het hier zo'n beetje herfst is hihi.

Hoop je snel te horen !

Grt H
Henry hpsd
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1448
Geregistreerd: 18 feb 2007, 15:39
Woonplaats: Opende

Re: Wat is je laatste nieuwe aanwinst?

Berichtdoor 153ir012 » 23 aug 2016, 05:04

nu was in bangkok voor wat dagen en daar is wat te koop
zijn 2 winkels op gebied van ham radio
gekocht 20 meter coax en wat pluggen voor de nieuwe
1 element delta loop en voor mijn andere huis
een voeding standard ps 30swiv 30 amp en 20 amp constant
digitale uit lezing leuk ding en gewicht 1.5 kg dus makkelijk mee nemen
153ir012
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 800
Geregistreerd: 08 maart 2010, 05:34
Woonplaats: Thailand

Re: Wat is je laatste nieuwe aanwinst?

Berichtdoor 153ir012 » 05 sep 2016, 08:12

nu van morgen een president george hier ontvangen
voor de collectie .
nu de propagatie hi hi
153ir012
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 800
Geregistreerd: 08 maart 2010, 05:34
Woonplaats: Thailand

Re: Wat is je laatste nieuwe aanwinst?

Berichtdoor plientjebr » 05 sep 2016, 12:57

Veel plezier met je President George hoor!!!!
Ik heb hem hier ook en vind het een enorm mooi en goed apparaat :D

Zelf ben ik nu aan het onderzoeken hoe de Yeasu FT 897 mij gaat bevallen.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Wat is je laatste nieuwe aanwinst?

Berichtdoor haab » 05 sep 2016, 13:27

plientjebr schreef:Zelf ben ik nu aan het onderzoeken hoe de Yeasu FT 897 mij gaat bevallen.


Mooi apparaat maar een beetje overkill voor de 11 meter denk ik.... Zoveel dingen die je nooit zult gebruiken.
Origineel kan de ft-897 alleen luisteren op 11 meter, moet gemod zijn om te zenden op de 11.

Handig wel dat er meteen een beetje 😁 meer oempf in zit dan een reguliere 11 meter bak.
Groet,
John

Skipnaam: HaaB
DX-call: 19DW321
Avatar gebruiker
haab
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 308
Geregistreerd: 26 feb 2015, 19:41
Woonplaats: Kerkrade (zuid-Limburg)

Re: Wat is je laatste nieuwe aanwinst?

Berichtdoor 19EK177 » 05 sep 2016, 16:32

plientje met 100 watteschijfjes in de lucht. als we elkaar nú nog niet kunnen ontvangen weet ik t ook niet meer. ik heb max de helft op fm en daarmee hoorde je me al.

leuke hf set trouwens. das heel wat anders. veel knopjes altijd goed. (of is dat een mannen-dingetje? :P )
Yaesu Ftdx1200,
Yaesu MD-100 tafelmicrofoon,
Yaesu speaker SP-8
HEF 10/80
Pan old-school 5/8 megarange met 8 radialen
19EK177
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 135
Geregistreerd: 07 apr 2016, 13:08

Re: Wat is je laatste nieuwe aanwinst?

Berichtdoor jcva » 05 sep 2016, 21:18

Een Yeasu of een Yaesu???

1e bestaat namelijk niet.
Als je besluit een FT897 te kopen zorg dan wel dat je een goede hebt, er zijn series met problemen met de keramische filters, die moeten dan vervangen worden en dat is geen klusje voor een hobbyist.
Zorg dan ook dat je en FT897D hebt, die heeft standaard een TXCO. bij de FT897 is dat een optie en die zit er zelden in.
Ook zijn er wijzigingen geweest aan de eindtrappen omdat de eindtor niet meer leverbaar was.
Koop je er 1 zonder de aangebouwde tuner of ingebouwde voeding dan kun je ook een FT857D nemen, die is een stuk compacter en heeeft hetzelfde mainboard.
Ook kun je de optionele Collins filters er in zetten (geen Murata want dat is zonde van je geld) maar die filters werken alleen op SSB of CW.

Ik heb ze beide hier staan.
En het is inderdaad wat overkill voor op 11M. En ze zenden standaard niet op 11M.
Ze zijn compact dus ik verwacht bij lange doorgangen op FM met maximaal vermogen een behoorlijke warmte ontwikkeling.

Jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: Wat is je laatste nieuwe aanwinst?

Berichtdoor beck » 05 sep 2016, 21:23

President Johnson 2, en kreeg er gratis een Ham International Viking bij in de originele doos
Mobiel. President Jfk2 - Sirio megawatt 4000 // Midland Alan 42
President Herbert - Sirio turbo 5000

Ook nog,
President Wilson, Herbert, Walker, Robert, Jackson 1 en 2, Johnson 2, Harry 2 Classic
Dirland SS3900
Ham International
Ham International Viking
beck
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 52
Geregistreerd: 22 apr 2011, 23:39

Re: Wat is je laatste nieuwe aanwinst?

Berichtdoor plientjebr » 06 sep 2016, 10:12

Jcva, je hebt gelijk, ik had het verkeerd ingetikt.
En je hebt gelijk over de filters, die zijn hier namelijk al vervangen.

Gekocht heb ik de Yaesu overigens niet, hij staat al een aantal jaren hier in huis tot volle
tevredenheid van de gebruikers.
Zelf heb ik hem nog nooit gebruikt en dit mag ook alleen maar als degene met licentie thuis is
voor zover ik begrepen heb.

Daarbij Haas, er zitten inderdaad veel knopjes op.
Van sommige zie ik het nut niet in, want wat maakt het nu toch uit wat voor kleur de display heeft?
Teveel knopjes voor mij als vrouw dus inderdaad :lol:
Daarbij ben ik niet zo'n vermogen werker, misschien leuk als je contact hebt met het buitenland, maar er
zijn mensen in Groningen die met heel veel vermogen met hun buren zitten te babbelen.
Van de week met gewoon 4 watt contact gehad met Finland, kijk, dat vind ik leuk :D

Maar de Yaesu staat hier en dan vind ik het wel interessant om te kijken wat dat ding allemaal kan.
Daarbij wil het oog wel wat, ik vind hem echt heel mooi om te zien.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Wat is je laatste nieuwe aanwinst?

Berichtdoor jcva » 06 sep 2016, 23:31

Mooi vind ik hem niet, ik vind hem ronduit lelijk.
Maar met de voeding er onder en de tuner er aan is het wel een compleet ding en makkelijk voor op de vakantie, Jutberg enzo dus praktisch is hij dan wel.
Dat is ook de reden dat ik hem heb, daarvoor had ik een FT817ND maar op de camping met een laaghangende draadantenne kom je echt vermogen te kort.
En veel knopjes??? Het zit in de menu's , verder valt het wel mee. Ik ken sets met veel meer knopjes.

Ik heb een FT897D zonder de keramische filterproblemen en met de optionele Collinsfilters.
Qua werking bevalt hij me goed, er zijn betere sets te vinden maar dat kost ook meer. Hij is alleen nog origineel en zend dus niet buiten de amateurbanden.
Mijn andere sets wel.


Jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: Wat is je laatste nieuwe aanwinst?

Berichtdoor 153ir012 » 07 sep 2016, 03:09

nu plientje
de president george leuk ding is hier voor de lol
voor heen paar president jackson gehad in nederland.
was ik dik tevreden mee.
ja en yeasu radio heb hier de ft 857 ook veel mogelijk heden
de nieuwe generatie van de radios.

maar de oude cb toestellen zijn mits in goede staat ook fijn om
mee te dx en .
op de nieuwe generatie al banders zo veel extra wat ik niet gebruik
en daar zijn de prijzen ook naar .
153ir012
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 800
Geregistreerd: 08 maart 2010, 05:34
Woonplaats: Thailand

Re: Wat is je laatste nieuwe aanwinst?

Berichtdoor plientjebr » 07 sep 2016, 10:50

De Jackson heb ik hier ook, maar die ligt nog in een doos, niet aangesloten dus.
Ga ik vanmiddag eens doen :D

Oude cb toestellen staan er hier genoeg en die gebruik ikzelf eigenlijk het meeste.
Gewoon goede niet al te moeilijke dingen qua knopjes die je inderdaad zelden gebruikt.
Ik heb nu mijn Major 4000 weer aangesloten en hoe simpel is die om mee om te gaan.

Binnenkort krijg ik weer wat nieuwe ( oude ) aanwinsten.....ben benieuwd wat ertussen zit.
Zijn allemaal bakken van 4 watt geloof ik, maar ik ben erachter gekomen dat een goede antenne wonderen
doet en dat je met 4 watt aardig wat kan bereiken :D
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Wat is je laatste nieuwe aanwinst?

Berichtdoor Carlo » 07 sep 2016, 15:51

jcva schreef:Een Yeasu of een Yaesu???

1e bestaat namelijk niet.
Als je besluit een FT897 te kopen zorg dan wel dat je een goede hebt, er zijn series met problemen met de keramische filters, die moeten dan vervangen worden en dat is geen klusje voor een hobbyist.
Zorg dan ook dat je en FT897D hebt, die heeft standaard een TXCO. bij de FT897 is dat een optie en die zit er zelden in.
Ook zijn er wijzigingen geweest aan de eindtrappen omdat de eindtor niet meer leverbaar was.
Koop je er 1 zonder de aangebouwde tuner of ingebouwde voeding dan kun je ook een FT857D nemen, die is een stuk compacter en heeeft hetzelfde mainboard.
Ook kun je de optionele Collins filters er in zetten (geen Murata want dat is zonde van je geld) maar die filters werken alleen op SSB of CW.

Ik heb ze beide hier staan.
En het is inderdaad wat overkill voor op 11M. En ze zenden standaard niet op 11M.
Ze zijn compact dus ik verwacht bij lange doorgangen op FM met maximaal vermogen een behoorlijke warmte ontwikkeling.

Jcva


Als we dan toch gaan muggenziften :D :wink:
De TXCO maakt niets uit in phone dus die hoeft er voor de meeste niet in te zitten / geen must.
De filters komt alleen voor bij de modellen geproduceerd tussen 2006 en 2008 en niet alleen yaesu ook kenwood had dit probleem in dezelfde jaargangen. Ik zou ook eens naar je antenne op de camping kijken want tussen 5 watt met een 817 en 25 op 897 zou niet veel verschil in moeten zitten. (ervanuit gaan dat je novice bent) :wink:

resume de 897 is gewoon een leuke / mooie radio zoals plientje zegt en jaartal maakt niet zoveel uit, die filterjes vervangen zijn de kosten niet. en de TXCO helpt je niet in phone
Carlo
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 22 jul 2015, 15:04

Re: Wat is je laatste nieuwe aanwinst?

Berichtdoor 19-DT-170 » 07 sep 2016, 23:27

Carlo schreef:De TXCO maakt niets uit in phone dus die hoeft er voor de meeste niet in te zitten / geen must.

Ehhmmmm... Watblief???? In FM maakt een paar hertz drift niet veel uit, maar in SSB is het toch heel vervelend als je de hele tijd achter je tegenstation aan moet
omdat het VFO verloopt. Op HF haal je de vooroorlogse sets er zo uit, vooral in morse.
Ik heb laatst verbinding gehad met een station die op het laatst 10 kHz hoger zat als waar we begonnen... Ding bleef maar verlopen...

Wat een TXCO betreft, dit heeft naar mijn idee alleen maar zin als je op de Gigahertz banden actief bent.
Voor HF is het praktisch nutteloos in een moderne set.. VHF en UHF is ook redelijk stabiel...
Vooral heb gebruik van PLL heeft gezorgd dat drift tot het verleden behoort.
Een paar Herz verschil op de grondtoon frequentie, scheelt al een paar kHz op de Gigahertz banden...

Overigens denk ik dat de meesten ook niet zo nodig de frequentie nauwkeurig tot in de milli Herz wilt uitlezen.
Als je er in SSB een paar Herz naast zit is dat ook geen ramp.. Op het gehoor kan toch bijna niemand exact afstemmen.
Een kristaloven is echter wel belangrijk als je een frequentieteller hebt, en je wilt iets afregelen.
Dan is het wel handig dat wat de frequentieteller aangeeft, ook daadwerkelijk de gemeten frequentie heeft, en niet (te veel) afwijkt...
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

VorigeVolgende

Keer terug naar Rand gebeuren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 197 gasten