Regelgeving buitenland

Alles over wet- en regelgeving, leveranciers ed.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Berichtdoor erik_ark » 20 aug 2006, 19:53

Dat zou ik zo niet weten eigenlijk. Ik ben net wel even aan het zoeken geweest, maar nog niks gevonden.
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor Thijs » 21 aug 2006, 00:21

Dat is in de meeste landen nooit meer dan wat we hier mogen.
Maar naar aanleiding van dit topic ben ik aan het rond zoeken gegaan en de boel op een rijtje gaan zetten ik zal van de week eens de 1e versie van het lijstje met regels in andere landen op m'n site zetten.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Dub Syndicate » 21 aug 2006, 16:57

ik denk dat je niet echt zorgen hoef te maken, de controle is net zo als in nederland dus (bijna) NIET. er wordt liever op drugs gecontroleerd dan op zendapparatuur.
ik rij en zend regelmatig met mijn lincoln naar belgie, frankrijk Zwitserland Italie. maar als je naar verre landen gaat zoal frankrijk dan zou ik het apperatuur niet aansluiten gewoon alles los in een tas in de auto inpakken, dus niet aangesloten is de kans nog kleiner dat ze je ervoor zouden pakken


groetjes
Dub Syndicate
 

CB international, also Ausland...

Berichtdoor RamsesIV » 14 maart 2007, 14:20

Hello Tincu,
België is iig 4W FM, 1W AM maar dat had je al waarschijnlijk wel door.
Controle is er, maar met mate... Vrachtwagens worden hier vooral op gecontroleerd. Gewone Politie mag eigenlijk je installatie wel nagaan maar ze hebben de kennis niet. Sinds vorig jaar al verscheidene keren de uitleg kunnen geven over het doel waarvoor ik zoiets heb. Ze vragen vervolgens de vergunning en lezen die dan helemaal door want ze kennen het officiele document niet eens. Wij gebruiken als richtlijn: als je hem aanzet, springt hij dan aan? Zo nee (afgekoppeld), kunnen ze weinig zeggen of het zou iemand van de bipt moeten zijn. Zo ja, dus aangesloten, is het een ander verhaaltje. Bipt is het controle orgaan van belgie ( http://www.bipt.be ).
[edit: - O ja; in België is CW, DTMf(selectief) en packet radio niet toegestaan op de CB-band, enkel pure, ongescrambelde spraak. Net zoals op de PMR's trouwens.]
Ik weet ook dat als je naar het buitenland gaat, wij dan een europees document moeten opvragen voor onze zender in het buitenland :roll: Is wel gewoon maar eenmalig aan te vragen... Ik wist dit een jaar geleden nog niet en ik had er ondertussen mee in Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland gezeten (lekker zenden 8) ). No problem, juist de douane in Zwitserland zo van \"CB?\" -\"Yep, CB.\" -\"OK, Move on\" :lol:
RamsesIV
 

noorwegen wetgeving cb

Berichtdoor ed » 28 jun 2007, 01:07

[Topics samengevoegd - Tincu]

hoi,
nog een paar weken en dan naar noorwegen!,hengel mee een dipole voor op de camping en mijn lincoln, ook wil ik hem in de auto gebruiken heeft iemand enig idee hoe dat daar zit ben ik zwaar de lul als ik genapt wordt of loopt het wel los. Ik hoor het graag enne is het goed dx-en daar?
groet Ed
19mir088
ed
 

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 28 jun 2007, 07:19

Kijk eens hier :arrow: http://www.ero.dk/34cc1fb0-e232-469a-9f ... &frames=no

Aleen 40ch fm . Evt. meer info via agentschap telecom :idea:
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

bak mee naar Marokko

Berichtdoor Dick » 30 jun 2007, 19:13

[Topics samengevoegd - Tincu]

Hallo wij zijn al een paar keer in Marokko geweest en hebben in zuid Spanje de bak uit de auto gehaald omdat ik denk dat het in Marokko verboden is maar is dat zo ?. :roll:
We hebben hem na de grens trouwens gewoon terug gezet en er 3 weken mee rond gereden.
Gr Dick
Dick
 

Berichtdoor Tincu » 01 jul 2007, 00:18

In het topic Regelgeving Buitenland staat een link waar ook Noorwegen vermeld wordt.
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 01 jul 2007, 10:51

Je kunt het altijd navragen bij Agentschap Telecom over wat wel en niet mag in Marokko.
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Berichtdoor vincenttor » 07 jul 2007, 03:24

ik had nog een vraagje hierover trouwens
ik ga dus naar frankrijk en daarna naar spanje
maar heb een midland 48 met 400 kanalen
ik hoor van verschillende mensen dat het niet uitmaakt dat je ze bezit als je ze maar niet gebruikt
wil graag even weten van meerdere mensen of dat zo is

mvg
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Berichtdoor satcom » 07 jul 2007, 11:02

ik ben bang dat het nergens is toegestaan om te zenden met een bak met 400 kanalen
satcom
 

Berichtdoor Thijs » 07 jul 2007, 11:55

Ik heb er net als meer hier nog nooit problemen mee gehad. Maar het mag niet he! :shock:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Update: CB international, also Ausland...

Berichtdoor RamsesIV » 09 jul 2007, 16:30

Thijs schreef:Ik heb er net als meer hier nog nooit problemen mee gehad. Maar het mag niet he! :shock:

400 kanalen mag idd in dit continent niet. Zwitserland hebben ze nog altijd naam van streng te zijn, maar Spanje en Frankrijk? Geen idee. Ik blijf mooi standaard als ik buitenland doe. President Wilson met een Turbo 2000... Volgend weekend weer :) gaan we de frequenties in Duitsland en Oostenrijk nog eens onveilig maken... Lekker lang weekendje...
RamsesIV
 

op vakantie in frankrijk

Berichtdoor vincenttor » 13 aug 2007, 13:54

[Topics samengevoegd - Tincu]

ik was dus naar frankrijk gegaan en had het er gewoon op gewaagt mijn spulletjes mee te nemen
1 maal aangekomen had ik mn auto op de berg neergezet bij het huis en met me mobiele antenne zitten spelen
het 1e uur van de dag hoorde je niets
het andere uur van de dag zaten er 10 mensen op elk kanaal
heb nog nooit zoveel kunnen ontvangen
toen heb ik zitten praten met jane uit manchester met 8 watt maar kwam daar s 7 binnen vanuit frankrijk met me mobiele antenne
toen kwam de gpa uit de auto en hebben we die even voor de grap opgezet en aangesloten
ik zat in de avond te praten met wat mensen op kanaal 14 en 39 die kwamen uit enschede en drente ,
ben nog wel stuk of 8 mensen tegen gekomen die het niet wilde geloven dat ik in frankrijk zat omdat ik bijna volle bak binnen kwam
had wel natuurlijk mn linear aan op 500 watt
ik heb ergens geluidsclips opgenomen maar die staan nog op de laptop zodra die er zijn zal ik ze plaatsen

hier staan een aantal fototjes

http://tor.zijnalbum.nl/


dit wilde ik even kwijt , was wel verrast dat je zo goed binnen komt over zo een afstand :)[/i]
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Berichtdoor NL1ZZE » 23 aug 2007, 21:25

Ahh vet :)

jammer dat ik je niet gehoord heb!
NL1ZZE
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 07 mei 2006, 16:03
Woonplaats: Zierikzee

VorigeVolgende

Keer terug naar Rand gebeuren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten