Wetgeving antenne plaatsen

Alles over wet- en regelgeving, leveranciers ed.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor jack1956 » 19 mei 2009, 00:40

He Michel
FF informeren hoe de stand van zaken is op het moment aangaande het plaatsen van je antennen
Heb je al bericht op het laatste schrijven richting woningbouwvereniging,is trouwens al een maand geleden
Ben benieuwd naar aanleiding van jou schrijven wat je als antwoord terug krijgt
Hoor het wel,en anders succes ermee
Iemand die goed bezig is met zijn hobby, maakt geen rotzooi.

Een goede antennen hoeft niet duur te zijn,maar een dure antennen hoeft niet altijd goed te zijn.

http://www.acdx.nl
http://www.everyoneweb.com/19ac155/ eigen website AC
http://www.sdholland.nl/index.html
http://19-sd-255.jouwweb.nl/ eigenwebsite SD
Avatar gebruiker
jack1956
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 495
Geregistreerd: 18 feb 2009, 22:17
Woonplaats: Roermond e.o Limburg

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor DX-Power » 19 mei 2009, 10:13

Ik heb tot op heden niks gehoord de planning is dan ook deze week te bellen kijken hoe het er voor staat of ze uberhaupt de brief wel hebben ontvangen.
Lijkt me wel want heb hem gewoon in enschede gepost met adres van de woonplaats gericht aan de desbetreffende persoon.

Vandaag rijexamen dus denk vandaag komt er niks van doen we dan morgen even.
DX-Power
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor jack1956 » 19 mei 2009, 11:56

He Michel
Succes ermee en ik hoop dat je het haalt,is zo wie zo al een dure aangelegenheid :twisted:
Dus mede forumgebruikers uit Enschede en omstreken wees op uw hoede als hij het haalt :lol: :lol: :lol:
Iemand die goed bezig is met zijn hobby, maakt geen rotzooi.

Een goede antennen hoeft niet duur te zijn,maar een dure antennen hoeft niet altijd goed te zijn.

http://www.acdx.nl
http://www.everyoneweb.com/19ac155/ eigen website AC
http://www.sdholland.nl/index.html
http://19-sd-255.jouwweb.nl/ eigenwebsite SD
Avatar gebruiker
jack1956
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 495
Geregistreerd: 18 feb 2009, 22:17
Woonplaats: Roermond e.o Limburg

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor jcva » 19 mei 2009, 14:18

Dit soort dingen moet je aangetekend verzenden en met ontvangstbevestiging, Ze kunnen nu gewoon zeggen dat ze hem niet gehad hebben en bewijs jij maar eens dat je hem verstuurd hebt, Tante pos raakt wel eens wat kwijt nietwaar???

En je kan er van uitgaan dat ze zo traag reageren als maar mogelijk is, Snelheid hoef je nu niet te verwachten.

En verder heeft jouw brief geen enkele juridische onderbouwing, Jij claimt een recht en je noemt een rustig woongenot en artikel 10.

Jouw letterlijke tekst:

Bovendien is volgens de EVRM Art 10 lid 1 is iedereen de vrijheid van meningsuiting en vergaring gegeven, daar mag niet van worden afgeweken.( grondwettelijk en Europees recht) Bij het huren hoort dat de verhuurder je het rustig woongenot moet schenken, waaronder de mogelijkheid voor het bedrijven van je hobby's Voor mijn hobby is een vrij opgestelde antenne noodzaak, en valt onder het rustig woongenot dat ik de huurder kan eisen bij de huur van een woning.

Als jouw buren die die antenne niet willen en met datzelfde rustig woongenot komen (om die antenne te verbieden) wat denk je dat er dan gebeurt??? Zij mogen niet de dupe worden van jouw hobby (voor zover daar spraken van is natuurlijk maar het kan als argument gebruikt worden)

Het heeft namelijk helemaal niks met een rustig woongenot te maken, behalve voor de buren om zich te beschermen tegen antennes. Die kunnen er wat mee.


Ik gun je die antenne, Laat dat duidelijk zijn maar ik vrees dat het zo niet gaat lukken.
Een nee van hun kant zal niet zo maar ja worden. Daar spelen te veel factoren in mee.

jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor DX-Power » 20 mei 2009, 00:15

Ik heb contact met 2 verschillende zendamateurs en diverse meesters in de rechten en die hebben mij geholpen om deze eerste brief op te stellen. Ik heb nog meer voorhanden en hun zeggen dit is allemaal een zeer goede nette eerste brief. Je hebt misschien gelijk over dat aangetekend verzenden en met ontvangst bevestiging daar heb ik idd niet aan gedacht maar ik ga morgen bellen naar de baas kijken of hun dit hebben ontvangen. Zo niet doen we het gewoon opnieuw en ik zal ook het idee voorstellen dat ik hier zag met een vervangende dakpan en daar een pijp door.

Predecent werking gaat niet op er is namelijk een wet dat de buren kunnen klagen wat ze willen maar bomen groeien ook door en er wordt gebouwd en er komen dus huizen enzovoort
de groei houd men niet tegen er is nergens een garantie dat het aanzicht van je buurt niet kan veranderen er staat nergens in een contract van je buurt blijft hetzelfde dit is onmogelijk.
Maar goed handtekenen verzamelen kan altijd ik heb in de korte tijd dat ik hier woon een heleboel mensen leren kennen. Ik heb namelijk een pup van nu 12 weken en hier wonen mensne met honden
en ik heb ook diverse collegas en ex-collegas allemaal aardige mensen in de buurt wonen.

We gaan het zien!
DX-Power
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor jcva » 20 mei 2009, 09:31

Handtekeningen verzamelen van buren die er geen bezwaar tegen hebben is altijd een voordeel dat zeker.
Of er wat mee gedaan wordt??

Geen idee maar een goede verstandhouding met de buren is altijd in jouw voordeel.

jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor jcva » 20 mei 2009, 11:32

Nog ff een aanvulling, Ik ken jouw situatie niet, een antennemast door het dak is zeker een optie, Ik heb het zelf ook.
Ik heb daarvoor een dakdoorvoerpijp (met pan) aangepast en extra balken in de construktie gezet. Staat snaarstrak.

Ik heb dan het geluk van een eigen huis en heb dus niks met een verhuurder te maken en de gemeente heeft duidelijke richtlijnen en daar kan ik voorlopig mee uit de voeten.
Toen de draadantenne (multiband inverted V) kwam te hangen mekkerde de buren (1) wel even maar dat is ook weer rustig, Als zo de FB33 en de 5 elements voor 6M er in komen zal men wel weer mekkeren, Maar is gewoon wennen, Ik blijf binnen de VROM richtlijnen.

Probeer er eens achter te komen of er bij andere panden van dezelfde verhuurder wel antennes staan en of dat dat wel toegestaan is , Daarmee sta je sterker.

jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor DX-Power » 20 mei 2009, 11:50

Oh ik hier 1 en al schotels en pijpen aan de muur staan van oudere antennes zelfde constructie die ik wil eigenlijk heb al fotos gemaakt.
Veel turkse mensen hiero dus je weet het.

De baas was vrij gaat mij asap terug bellen.
DX-Power
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor jack1956 » 20 mei 2009, 12:15

He Michel
Vraagje ga je Enschede en omgeving onveilig maken of moet je nog een keer opnieuw
Iemand die goed bezig is met zijn hobby, maakt geen rotzooi.

Een goede antennen hoeft niet duur te zijn,maar een dure antennen hoeft niet altijd goed te zijn.

http://www.acdx.nl
http://www.everyoneweb.com/19ac155/ eigen website AC
http://www.sdholland.nl/index.html
http://19-sd-255.jouwweb.nl/ eigenwebsite SD
Avatar gebruiker
jack1956
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 495
Geregistreerd: 18 feb 2009, 22:17
Woonplaats: Roermond e.o Limburg

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor DX-Power » 20 mei 2009, 22:10

Ja ik ben niet geslaagd rare examinator , volgens hem deed ik alles beetje te snel en ik zat 1 x te dicht op een auto. Ik moest rustiger worden maar ik dacht natuurlijk aan een wilson 5000 op het dak 300 watt linear en mn ss 3900 in de auto hahaha maar helaas met 4 weken kan ik weer.
DX-Power
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor rob kenwood » 26 mei 2009, 16:51

haha dat moet je ook niet doen he!
19AC153


is er leven na de dood? steel me kenwood en je weet het!
rob kenwood
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 962
Geregistreerd: 12 aug 2008, 17:59
Woonplaats: gewoon thuis

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor DX-Power » 26 mei 2009, 23:04

Ja is toch een mooie gedachte of niet??? ik hoop dat met een week of 4 ik wel slaag dan eens kijken voor een leuke maar kleine suzuki achtige auto hahaha dikke wilson erop neee hoezo opvallen hahahah.

Accu vervangen moet toch wel dikke minimaal 40 ampere zijn.
DX-Power
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor rob kenwood » 27 mei 2009, 09:20

opzeker van wel! ja een optima gel accu erin doen! ga je zeker geen spijt van krijgen! zijn zeer goede accu"s voor de setup die jij wil doen straks! :D
19AC153


is er leven na de dood? steel me kenwood en je weet het!
rob kenwood
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 962
Geregistreerd: 12 aug 2008, 17:59
Woonplaats: gewoon thuis

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor DX-Power » 27 mei 2009, 09:32

Als jij mij die ff opstuurd als het zover is ben ik blij aan de naam te zien zal het veel kosten hahaha.
DX-Power
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor DX-Power » 15 jul 2009, 13:53

Beste leden,

Hierbij een update heb eindelijk en brief gekregen van de woonplaats betreft het plaatsen van mijn antenne. Zoals jullie konden lezen heb ik al een reactie gegeven door de mijn eerste ontvangen brief.

Hierbij dus de reactie daarop van de woonplaats dus:

Geachte heer,

U heeft aangegeven waarom u vindt dat u een antenne zou kunnen plaatsen. Wij hebben u daarvoor geen toestemming gegeven.
De reden hiervoor hebben wij per brief vermeld en daarin is geen verandering gekomen.

De laatste vraag in uw brief is dat u eventueel wel een antenne op zolder zou willen plaatsen, terwijl u in het begin van uw brief schrijft
dat dit geen optie is omdat een antenne vrij moet staan. Ik ben ervan uit gegaan dat dit geen mogelijheid is voor het ontvangen van een signaal.

Let op de laatste zin hierboven, kun je ziend dat ze mijn reactie niet goed hebben gelezen.

Mijn retourbrief op de eerste reactie:

Geachte Mevrouw Leferink,

In reactie op uw brief het volgende,

Ik heb in uw brief van 06-04-2009 geen reden gevonden welke juridsich uw stelling onderbouwt dat het plaatsen van de antenne ongewenst is. Redenen van problemen met antennes van zendamateurs zijn mij niet bekend. Gaarne verneem ik dan ook uw conclusie.

Waarop u uw precedentwerking baseert is mij niet geheel en al duidelijk, ik ga er niet vanuit dat als ik mijn antenne plaats, alle andere flatbewoners dat ook gaan doen.
Zoals u weet, dient een zendantenne (het bouwwerk) vrij opgesteld te worden om een goede werking te garanderen dus het plaatsen op zolder, berust op een misverstand en is geen optie. Bovendien behoort een antenne (ook daarbij de mastdragers) (het bouwwerk) vrij van obstructies te zijn om goed te kunnen afstralen.

Het verhaal van precedentwerking gaat niet op, het is geen schotel antenne waarvan er vele zullen worden geplaatst. Het aantal zendamateurs/luisteramateurs en hobbyisten is relatief klein, en dan is er van precedent werking geen sprake.

Bovendien is volgens de EVRM Art 10 lid 1 is iedereen de vrijheid van meningsuiting en vergaring gegeven, daar mag niet van worden afgeweken.( grondwettelijk en Europees recht) Bij het huren hoort dat de verhuurder je het rustig woongenot moet schenken, waaronder de mogelijkheid voor het bedrijven van je hobby's Voor mijn hobby is een vrij opgestelde antenne noodzaak, en valt onder het rustig woongenot dat ik de huurder kan eisen bij de huur van een woning.

Gaarne verneem ik dan ook van u hoe en op welke wijze ik de antenne op zolder zou kunnen plaatsen. Uw reactie verneem ik gaarne per omgaand,
DX-Power
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Rand gebeuren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten