Wetgeving antenne plaatsen

Alles over wet- en regelgeving, leveranciers ed.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor DX-Power » 16 jul 2009, 13:25

Ik heb inmiddels contact gehad met de persoon die er over gaat en ze blijven bij hun mening. Ik heb dus verteld dat er europese wetten en regelgeving bestaan die hun "ik vind het niet leuk" antwoord te boven gaan. En dat als ze geen toestemming geven hun in feite de wet overtreden en strafbaar zijn. Haar antwoord was dus u maakt de antenne er maar aan en dan gaan wij kijken naar die wetten en wat wij kunnen doen want dan gaan wij de strijd aan met u, mijn respons was dat dat geen probleem is want dat ze het toch verloren omdat ik in mijn recht sta.

Toen dimde ze wel een beetje in. Ik kwam ook nog met het voorstel van een vervangende dakpan en deze dus te vervangen door een contructie met een gat en dat ik de pijp op zolder vastmaak en dat niemand dit dus verder ziet je ziet dus en beetje pijp en een antenne. Dit wist ze niet en klonk haar niet gek in haar oren zolang er geen grote verbouwingen gaan gebeuren willen ze mij tegemoet komen ik moest dit systeem maar goed uitzoeken en dan doormailen naar haar met fotos en dan ging ze dit opnew bespreken met de rest die er over gaan.

Ook nog even gezegd dat ik mijn verzekerings agent gesproken had en dat ik ben verzekerd voor eventuele schade mocht er wat gebeuren.

Ze zei wel dat ik 1 van de weinigen ben die alles zo keurig op de juiste manier deed nette brieven en keurig aan de telefoon.

Ik ga dit systeem even goed uitzoeken, heeft iemand goed websites met fotos ik meen dat ik ze toen bij conrad had gezien.
En kwa pijp zal ik een dubbelwandig alu gegalvaniseerd doen? ik heb nu gewoon een ijzeren van 5-6 meter liggen maar ben bang dat ik straks weer problemen krijg betreft roest.
DX-Power
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor Remco Rozenburg » 16 jul 2009, 14:03

De aanhouder wint :)

Conrad heeft die dingen inderdaad:

Afbeelding

Met deze aluminium dakpan-set kunt u uw mast voor uw schotel antenne met mastdoorsnede van 38 tot 60 mm eenvoudig bevestigen.

Omvang levering:

* Dakpan
* Afsluitring
* Mastkap
* Mastvoet
* 4 schroeven

Bestnr.: 940933 - 89
Gegalvaniseerde pijp lijkt me wel beter ja, gezien het risico van roest.
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor DX-Power » 16 jul 2009, 18:47

Maar kun je hier helemaal een pijp door heen steken? volgens mij toch niet of wel?? ik wil graag de pijp er door heen doen en dan op de zolder hier vast zetten.
Dan kan ik altijd de onderkant open maken toch?
DX-Power
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor DX-Power » 31 okt 2009, 00:51

Ik heb tot op heden nog niks gehoord maar die andere uitslag duude ook 4.5 maand ofzo.

Misschien wel goed news maandag ga ik naar een huis kijken 10 meter verder dan waar ik nu woon hahaha. Was een huurhuis maar is overgedragen aan een makelaar en is koop geworden is als ik uit mn flat stap 10 stappen naar rechts en dan sta ik voor de deur. Is mooi voor de prijs en 9 meter achterthuis , mooiste is ook nog is een hoekwoning met een brede gang dus een mast plaatsen geen probleem. Mocht alles goed lopen dan pleur ik er een mast neer van 40 meter gewoon dikke versatower ofzo kijken wat de woonplaats dan zegt hahahaha ze willen hier toch eigenlijk niks nee dan zijn ze blij dikke kabels overal langs hoppa.

Kunnen ze de lol op in enschede, is mooi naast oudere mensen van jaar of 70 dus geen gezeur of geouwehoer.

Ik houd jullie op de hoogte.
DX-Power
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor 19AC393 gebakje » 01 nov 2009, 21:00

ik ben vrijdag gebeld door de radio amateur die in de zelfde flat woond , waar ik heb gewoond
de verhuurder had een rechtzaak aan gespannen om de antenne`s verwijderd te krijgen .
de rechter heeft alle argumenten die de verhuurder heeft aan gevoerd van tafel geveegd en de verhuurder in ongelijk gesteld .

in de uitspraak van de rechter was art. 10 van het evrm de hooft reden om de radio amateur in het gelijk te stellen
de argumenten van de verhuurder , zijn vanwege dit artikel niet verder behandeld en van tafel geveegd

ik ga binnen kort ff bij de beste man langs om een potje bier te drinken om het te vieren :wink:
19AC393 gebakje
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor DX-Power » 01 nov 2009, 21:55

Ja kijk dat is mooi nieuws drink er nog maar 1 op mijn rekening hahaha. Ik wacht gewoon even af of ik nog en brief krijg morgen lekker kijken naar het huisje hoeft niet zo groot te zijn ik ben toch alleen.
Een achterthuis met een brede gang en ik ben gelukkig ook al woon ik in een schuur hahaha als ik er maar een mast kan plaatsen. heheh mn pa zei ook al van daar kun je een mooi mastje plaatsen. Mocht het niet doorgaan dan denk ik er sterk over om terug te verhuizen naar mn oude buurt ik weet namelijk dat er 2 huizen vrijkomen van een particulier iemand die moet ik dan maar eens bellen want ik ben het eigenlijk wel beetje zat zo na bijna 8 maanden nog geen bakkie te zien hier begrijp me niet verkeerd ik heb een leuke flat met alles wat ik wil maar daar hoort een bakkie toch echt bij.
DX-Power
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor DX-Power » 01 dec 2009, 01:56

Jaja de kogel is door de kerk ik heb van de week alle papieren voor mijn eigen huis getekend en alles is goedgekeurd. Alleen nog afwachten tot de bank alles weer terug stuurd dan kunnen we naar de notaris uiterlijk 24 december de tijd om alles te regelen en zoals het er nu uit ziet gaat dat prima lukken. Dus einde van het jaar verhuizen gelukkig niet ver.

Vandaag al plannen gemaakt met mn pa over een mast mochten we nog geen mast kunnen krijgen dan aan de zijkant van het huis. Ik had een mooie 6 meter pijp ideaal voor aan de muur maar die lag nog bij mn neefje die wilde met alle geweld een bakkie maar na 3 weken kon ik alles weer ophalen. Ik had nog geen tijd om de pijp en beugels op te halen maar nu blijkt dat zijn vader de pijp naar de camping heeft meegenomen en daar is die spontaan verdwenen jaja vaag verhaal 6 meter pijp opeens weg. Gelukkig had hij de 2 grote beugels nog wel dat scheelt weer.

Heb trouwens nog geen bericht gehad of ik nu een mast mocht plaatsen hiero. Haha de woonplaats wilde dit ja niet vanwege het uitzicht nu ga ik ongeveer 20 meter verder wonen en ik zweer het er komt een dikke mast op den duur hahah kijkt men er toch tegen aan en nu kan de woonplaats weinig doen.

In elk geval ik ben blij!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
DX-Power
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor Columbus » 01 dec 2009, 09:28

...of die dikke mast er komt is natuurlijk nog de vraag.

Vergunningsvrij mag je iets AAN de woning bevestigen dat maximaal 5 meter boven de nok van het dak uitkomt.
Wil je hoger of een losstaande mast dan heb je al snel een lichte bouwvergunning nodig. In het bestemmingsplan kan je vaak wel iets terugvinden over de toegestane hoogte van antennemasten.

Succes met de verhuizing en snel aansluiten die set op je nieuwe locatie!
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor DX-Power » 01 dec 2009, 17:22

Ja dat weet ik wel maar op eigen grond is het toch allemaal makkelijker.

We zien wel!
DX-Power
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor Marco_RotterdamseVos » 01 dec 2009, 17:36

Er hoeft er maar 1 in je buurt bezwaar op die mast in te dienen en je loopt weer tegen de lamp hoor.

Als je een vergunning aan vraagt krijgen ook de omwonenden een schrijven of ze ermee eens zijn en hoe ze bezwaar in kunnen dienen.
Eigen grond of niet..
Marco_RotterdamseVos
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor Thijs » 01 dec 2009, 20:03

Gefeliciteerd met je huis DX-Power :!: :!: :!: :!: :!:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor jptje » 02 dec 2009, 01:13

Ik volg deze draad al lange tijd, en vind het prachtig om te zien hoeveel woningbouwverenigingen annex gemeenten niet op de hoogte zijn van artikel 10. Als je de zaak strikt juridisch bekijkt sta je in je recht, ook wat betreft een antennemast bij je nieuwe woning (gefeliciteerd). Maar de "gunfactor" wordt vergeten.

Één obstakel waar je niet aan voorbij komt zijn je buren. Als jij netjes een bouwvergunning aanvraagt, en de buren tekenen bezwaar aan wegens de bekende "horizonvervuiling" of angst voor storing, worden deze als snel ongegrond verklaart. Waar je mee blijft zitten zijn buren die nog steeds niet blij zullen zijn met jouw antenne, ondanks dat jij je bouwvergunning hebt. Dat kan je relatie met je buren behoorlijk verstoren. Zodra UPC of Ziggo een storing in het kabelnetwerk heeft, of de GSM het niet meer doet, verdenkt men altijd de man met de grote antenne. Ik ken een verhaal van een radioamateur uit mijn vorige qth in Noord Brabant, die ondanks bezwaarschriften toch een vergunning kreeg, een mast plaatste (± 15m), maar op een zeker moment door zijn buren bedreigt werd, en op een dag zelfs een baksteen door de ruit kreeg. Dan zit je ook niet lekker meer achter je radio!

Op mijn oude qth had ik een 4 elements cubical quad op een mast van 17m, een behoorlijke blikvanger. Die is er niet van de ene op de andere dag gekomen. Ik ben gestart met een oude mobiele spriet op een buis van 1m aan de voorgevel, maar telkens wat uitgebreid, zodat de buurt kon wennen aan het idee. De buren heb ik ook betrokken bij mijn hobby en uitgenodigd om eens te komen luisteren of zelf en verbinding te komen maken. Doet het altijd goed, zeker als je Australië enz. kan laten horen. Door het begrip wat ik gekweekt had in de buurt, had niemand ook moeite toen die eerste Yagi, de 17m mast en daarna de Quad kwam (de gunfactor). Één buurman was zelfs zo enthousiast dat hij regelmatig kwam luisteren, zelf ook verbindingen maakte, en er aantal maanden later een A99 op zijn eigen dak stond...

Ik woon nu ruim 5 jaar op mijn nieuwe qth in Zuid Holland. De ruimte hier is een stuk beperkter dan voorheen. Door af en toe eens een praatje te maken met de buren en uitgebreid over de hobby te praten, had ik in mijn buren al weer snel medestanders gevonden voor het plaatsen van een antenne. Sterker nog, er waren zelfs buren die me aanmoedigden om het vooral te doen, en hun hulp te vragen als dat nodig zou zijn. Nu staat er een multiband vertical van 7m, en wie weet volgend jaar een multiband Yagi. Antennes plaatsen is ook politiek bedrijven...

Daarnaast geef ik je een tip mee. Met een amateurlicentie op zak, praat het toch wat makkelijker tegenover instanties zoals gemeentes, maar ook je buren. Je kan immers aantonen dat je een zekere basiskennis van radiocommunicatie in huis hebt, geen piraat bent, en dat je met door de overheid goedgekeurde apparatuur werkt. Zodra er namelijk maar één vervelende buurman er achter komt dat jij illegaal in de lucht bent, heb je de poppen aan het dansen.

Succes en geef in het voorjaar even een barbecue voor de buren voordat je je antenne plaatst of bouwvergunning daarvoor gaat aanvragen. Nodig ze dan uit om een keer te komen luisteren, of zelf een verbinding bij jou te komen maken. Doet echt wonderen!!!


P.S.: als je een vergunning aanvraagt voor een vlaggenmast van 10m, omdat je zo van Nederland en Hare Majesteit houdt, heb je zo een vergunning. En daar kan je een leuke vertical in verbergen :D
jptje
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor DX-Power » 02 dec 2009, 19:07

Bedankt voor het advies ben niet zo van de contacten maar goed ik ga me netjes voorstellen aan mijn buren die 70+ jaar zijn, heb ze trouwens al eens ontmoet praatje gemaakt toen ik met de hond aan het lopen was.

We gaan straks eerst de intrek maken in het huis en alles voor elkaar maken en dan kijken we wel verder.
DX-Power
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor DX-Power » 18 dec 2009, 17:45

Zo alles is binnen en voor de 24ste zal ik alles tekenen en dan mijn newe huis betrekken. Was nog even spannend mn werkgever deed beetje raar met de werkgeversverklaring maar ook dat is in orde gekomen.

Diverse plannen voor een antenne liggen al klaar het komt zeker dik in orde.
DX-Power
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 18 dec 2009, 20:18

Nou gefeliciteerd Michel ,ik zie het nog wel een keer .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

VorigeVolgende

Keer terug naar Rand gebeuren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron