Legaliteit USB/LSB

Alles over wet- en regelgeving, leveranciers ed.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Legaliteit USB/LSB

Berichtdoor 19-DT-170 » 23 sep 2011, 12:01

Hét Drentse Station schreef:De meeste lincoln's zullen na modificatie niet opnieuw zijn aangeboden voor typegoedkeuring en om die reden voor een ieder (ook amateurs) een illegale radio zijn.

Een radiozendamateur heeft een studie gedaan, en examen afgelegd.
Hierin heeft hij zich (theoretisch) moeten bewijzen dat hij/zij bekwaam is in het zelf bouwen van radiozendapparatuur,
die voldoet aan de eisen.
Daardoor heeft de radiozendamateur het voordeel dat het is toegestaan om niet-type goedgekeurde apparatuur mag gebruiken.
Anders mocht een radiozendamateur geen zelfbouwapparatuur gebruiken (of moest elke zender gaan aanbieden ter keuring), en dat was nou net de opzet van de opleiding en de hobby van de zendamateur.
Er zijn in het verleden zelfs 27mc setjes (22-kanalen / 40 kanalen) omgebouwd naar de 10m band.
http://www.a63.org/cqfrwden/jrg12/jun-98/bakje.htm
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Legaliteit USB/LSB

Berichtdoor PD2IW » 10 okt 2011, 18:38

@Drentse Station,ik mag als Zendamateur een gemodificeerde Lincoln gebruiken. Ik dien mij ten alle tijde aan mijn machtigingsvoorwaarden te houden.Dus enkel 10m gebruik. Als ik een HF-set met doorlopend TX heb is dat geen probleem,ik dien mij te houden aan mijn machtigingsvoorwaarden.
PD2IW
 

Re: Legaliteit USB/LSB

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 11 okt 2011, 07:04

Dat klopt maar je mag deze niet gebruiken op de CB band enkel alleen op de amateurbanden .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Legaliteit USB/LSB

Berichtdoor PD2IW » 11 okt 2011, 18:57

Klopt precies Frank,ik geef het eigentlijk al aan met mijn opmerking dat ik mij aan de machtigingsvoorwaarden dien te houden.
PD2IW
 

Vorige

Keer terug naar Rand gebeuren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 176 gasten