Wat hopen we te krijgen van sinterklaas en de kerstman ?

Alles over wet- en regelgeving, leveranciers ed.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Re: Wat hopen we te krijgen van sinterklaas en de kerstman ?

Berichtdoor plientjebr » 15 dec 2011, 21:20

Een mannetje om de tuin te spitten????? Het is winter hoor, wat moet je nu nog met je tuin, of bedoel je er wat anders mee?????? Groetjes van Pauline
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Wat hopen we te krijgen van sinterklaas en de kerstman ?

Berichtdoor Marco_RotterdamseVos » 16 dec 2011, 00:09

Hmm..

Hoef niks met de kerst te hebben,
ik hoop alleen maar dat ook ik eens een keer een leuke kerst heb.
Zal de 1ste worden na 4 jaar..

De laatste 4 kerstvieringen had ik het liefst stil in een hoekje weg willen kruipen. :cry:
Dus ik hoop zo dat ik me deze kerst gewoon goed voel,
dat zou voor mij al een groot kado zijn.
Marco_RotterdamseVos
 

Re: Wat hopen we te krijgen van sinterklaas en de kerstman ?

Berichtdoor JesseN » 16 dec 2011, 00:26

Pfoe, klinkt ernstig. Kunnen wij jou opbeuren??
JesseN
 

Re: Wat hopen we te krijgen van sinterklaas en de kerstman ?

Berichtdoor MikeBravo » 16 dec 2011, 01:32

Kerst is nooit leuk en de vreselijkste periode van het jaar met al z'n gemaakte gezelligheid etc.

Ik heb mezelf maar een kado gedaan wat ik nog vóór de kerst hoop binnen te krijgen. Yaesu FT-450D
MikeBravo
 

Re: Wat hopen we te krijgen van sinterklaas en de kerstman ?

Berichtdoor JesseN » 16 dec 2011, 02:00

Hm, ik krijg nu de indruk dat cb'rs eenzame mensen zijn die achter hun bakje zitten te hopen dat die ellendige periode weer snel afgelopen zal zijn.

Zelf vind ik kerst toch een behoorlijk gezellige tijd maar al die opgeklopte toestand er omheen hoeft van mij niet en daar doe ik ook beslist niet aan mee. Wij houden een en ander behoorlijk eenvoudig. En dat is niet omdat we het ons niet kunnen veroorloven maar omdat kerst wat ons betreft voor soberheid staat en zeer zeker niet voor een feest waarbij je laat zien dat het geld goed moet rollen, want "anders-hoor-je-er-niet-bij". Overigens is soberheid niet, ik herhaal NIET synoniem voor "ongezelligheid". Bij ons is het met kerst heel gezellig en de kerstmaaltijd bestaat, traditiegetrouw, uit een simpele maar smakelijke stamppot zuurkool (Met ananas..) met worst. Eén en ander opgeluisterd met wat kaarsjes en goede muziek op de achtergrond. Verder geen overbodig gedoe. 's Avonds drink ik met mijn vader nog een lekkere whisky bij een knapperend haardvuurtje. (Maar dat doen we ook wel als het géén kerst is.... ;) ) Na oud-en-nieuw ben ik er ook echt zat van en mag het wat mij betreft in één keer voorjaar worden. Helaas kleven er dan nog 2 donkere maanden aan die we nog even dóór moeten. Die vind ik erger dan die hele kerst-periode.
De Top 2000 van Radio 2 vind ik wel een welkome afwisseling in het normale radioprogramma. Verder is het dan behoorlijk druk op het werk.
De baas heeft dit jaar echter geen kerstpakket voor ons. Vorig jaar ook al niet, trouwens. Er is wel een kerstborrel maar dat houdt wel in dat ik dan gewoon aan het werk ben om mijn collega's te bedienen........ Daar zie ik een beetje tegenop... Maar goed, dat is eigenlijk het ergste. Verder valt het best mee maar ik ben altijd wel blij als het weer achter de rug is.

Edit: taalfoutje verbeterd
Laatst bijgewerkt door JesseN op 16 dec 2011, 02:31, in totaal 1 keer bewerkt.
JesseN
 

Re: Wat hopen we te krijgen van sinterklaas en de kerstman ?

Berichtdoor Turfsteker 19MTS001 » 16 dec 2011, 02:20

dat gevreet met kerst in jan maar op dieet.
maandag eerst flappie even uit zijn jas helpen. :lol: :lol:
Turfsteker 19MTS001
 

Re: Wat hopen we te krijgen van sinterklaas en de kerstman ?

Berichtdoor JesseN » 16 dec 2011, 02:25

Laat Youp het maar niet horen... ;)
JesseN
 

Re: Wat hopen we te krijgen van sinterklaas en de kerstman ?

Berichtdoor Remco Rozenburg » 16 dec 2011, 09:46

Ik hoop op beter weer, letterlijk :)
Sinterklaas had weinig voor me in petto, met kerst eindelijk wat vrije dagen om thuis te klussen. Kerstmis is voor mij vooral gezellig samen zijn en eten met familie en schoonfamilie, weken van te voren wordt er al gebeld over wie waar welke dag komt eten en waarom. We houden wel van gezelligheid, ik heb goede herinneringen van vroeger overgehouden en ik hoop mijn dochter (nu 2.5) dezelfde herinneringen mee te geven. 's Morgens mag ze de lampjes van de kerstboom aan doen en ze is ape-nieuwsgierig naar de cadeautjes die onder de boom liggen...helaas heb ik ook een pesthekel aan januari/februari, dus laat het na 1 januari maar snel weer maart worden :D
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Wat hopen we te krijgen van sinterklaas en de kerstman ?

Berichtdoor plientjebr » 16 dec 2011, 11:16

Kijk, als je kinderen hebt is kerst wel leuk natuurlijk, al geniet onze 23 jarige kat ook wel van de kerstboom hoor. Wij doen ook niet veel aan kerst hoor en een stampot is zalig!!!!!!Na 1 keer een verrotte kalkoen in huis gehad te hebben (er zat weer leven in dat beest in de vorm van rare beestjes) doen wij maar weer gewoon met eten. Lekker met z'n drieën, mijn man, kat en ik dus. En Marco rotterdamse vos, ik hoop voor jou dat je je goed voelt met kerst. Ook ik zit zo met mijn problemen, maar weet er gelukkig altijd weer een beetje bovenop te komen. En JesseN, zuurkool met ananas en rozijntjes....HEERLIJK!!!!!! Alvast fijne dagen en groetjes......Pauline
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Wat hopen we te krijgen van sinterklaas en de kerstman ?

Berichtdoor peter stardust » 16 dec 2011, 18:24

plientjebr schreef:Een mannetje om de tuin te spitten????? Het is winter hoor, wat moet je nu nog met je tuin, of bedoel je er wat anders mee?????? Groetjes van Pauline

ja zeker een mannetje om de moestuin te spitten, het is 300mtr2, dus er is wel even werk. Gelijk paardemest meespitten graag. Maar het zal wel een cultivatormachine moeten huren bij de gamma of zo. Verleden jaar ook gedaan en ik was klaar in 2uurtjes.
Met kerst is het hier altijd een gezellige boel. Mijn 2 zonen komen samen met 8 kleinkinderen, en we maken er dan een gezellige boel van. Veel spelletjes en een echte
kerstfilm voor de kleintjes. Een paar goede flessen wijn en een hapje. Beslist geen vreetfestijn hier. Ik eet altijd al goed en gezond uit eigen tuin het jaar rond.
Aangaande onze hobby, Mijn oudste kleinkind [11 jaar] wil ook aan de bak. ik heb een mooie president president zachary t basisbak am/fm 80kanalen inc 1/2 g antenne en swr meter klaar staan onder de boom. De bak heeft niet veel vlieguren en is nog gezond. Een goed begin is het halve werk [ locatie Rotterdam noord ]. Het moest er eens van komen maar in 2012 ga ik de 65 jaar halen, een mijpaal dus.
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: Wat hopen we te krijgen van sinterklaas en de kerstman ?

Berichtdoor Turfsteker 19MTS001 » 16 dec 2011, 18:38

even paar polen inhuren voor het spitten. :wink:
Turfsteker 19MTS001
 

Re: Wat hopen we te krijgen van sinterklaas en de kerstman ?

Berichtdoor klein-ulsda » 16 dec 2011, 19:19

Ik heb er nog één bij mij aan boord, zal hem vragen of hij dat wilt. (moet ik hem wel uitleggen wat het is) :lol: :lol: :lol:
19DIG3636

Zender:
Major 4000 --- Skyline Senfor sm 2008 --- Skyline Senfor sm 2009 --- Skyline Senfor sm 2010 --- Cuna cfm 2240 --- Stabo xm 2200 --- Elec TX 22 --- Amroh cb - 007 --- Audio Sonic ms-201 ---
Midland - 78 - NF - 402 --- Midland Alan 78 plus --- Premier CB 2000 --- superstar 2000 --- Cobra GR 25 LTD ST Sound Tracker --- Danita 1240 AM ---

Marifoon:
Sailor RT 2048

Portofoon:
Baofeng UV-5R

Scanner:
Cuna SR - 9 VHF --- ELEC model 127 F/V

Antenne:
Sirio omega 27
Sigma Montova Turbo 8
Comrod 144-163 Mhz (marifoon)
MS - 116 - A (legerantenne)

leger - zender en ontvanger met voeding 24 volt:
R-110/GRC = ontvanger
RT-66/GRC = ontvanger/zender
RT-67/GRC = ontvanger/zender
C-435/GRC = controledoos voorlocale doorgifte
PP-112/GR = voeding 24 volt
Avatar gebruiker
klein-ulsda
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 291
Geregistreerd: 03 nov 2011, 12:37
Woonplaats: Winschoten

Re: Wat hopen we te krijgen van sinterklaas en de kerstman ?

Berichtdoor plientjebr » 16 dec 2011, 20:44

kijk peter stardust, nou begrijp ik je, degene die bij jou gaat spitten kan dan ook gelijk bij mij aan de gang, ik ben bezig met moestuin en kruidentuin. Leuk om te doen he? Mijn tuin voor dit soort bezigheden is 4 bij 3 meter. Groetjes Pauline
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Wat hopen we te krijgen van sinterklaas en de kerstman ?

Berichtdoor jan oss » 24 dec 2011, 16:57

ik wens van de kerstman dat alle knijpers en muziekdraaiers op de band verdwijnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jan bak oss
Avatar gebruiker
jan oss
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 687
Geregistreerd: 03 apr 2009, 12:39
Woonplaats: oss

Re: Wat hopen we te krijgen van sinterklaas en de kerstman ?

Berichtdoor plientjebr » 24 dec 2011, 17:23

Nu maar hopen dat hij echt bestaat en daarvoor kan zorgen, je krijgt wat van die gasten op kanaal 14 met hun muziek. Hebben ze nu niet door dat het geluid niet om aan te horen is? Fijne dagen.......Pauline
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

VorigeVolgende

Keer terug naar Rand gebeuren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten