kanalen versus frequentie

Alles over wet- en regelgeving, leveranciers ed.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

kanalen versus frequentie

Berichtdoor Juliet Mike » 22 jun 2012, 13:11

Ik zal de verkeerde zoekopdracht wel ingeven, want kan het niet vinden.
Maar wie of waar kan ik een kanalen lijst vinden versus de frequentie van 11 meter.
Mijn transciever heeft geen kanaal uitlezing, is steeds lastig als men zegt "ga maar even naar kanaal 39" en ik niet het idee heb welke frequentie daar bijhoort.

Je blijft zoeken waar zo'n gast zit...

Johan.
Juliet Mike
 

Re: kanalen versus frequentie

Berichtdoor 19RE000 » 22 jun 2012, 13:16

Juliet Mike schreef:Ik zal de verkeerde zoekopdracht wel ingeven, want kan het niet vinden.
Maar wie of waar kan ik een kanalen lijst vinden versus de frequentie van 11 meter.
Mijn transciever heeft geen kanaal uitlezing, is steeds lastig als men zegt "ga maar even naar kanaal 39" en ik niet het idee heb welke frequentie daar bijhoort.

Je blijft zoeken waar zo'n gast zit...

Johan.



Hallo Johan,

Zie dit,
http://www.scanman.nl/modificaties/Freq ... odificeerd).pdf
De gele lijst zijn de standaard 40 kanelen.

Succes.

Rob
19RE000
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 765
Geregistreerd: 09 maart 2010, 16:18
Woonplaats: Fietsenstalling van Den Haag

Re: kanalen versus frequentie

Berichtdoor Juliet Mike » 24 jun 2012, 11:19

Thanks Rob, hij ligt inmiddels uitgeprint naast m'n "bakkie".
Het omschakelen gaat nu een stuk eebvoudiger!

Johan.
Juliet Mike
 

Re: kanalen versus frequentie

Berichtdoor jackdonio » 24 jun 2012, 14:34

Hou er even rekening mee dat deze lijst niet altijd opgaat , die 40 kanalen zijn wel altijd hetzelfde omdat dit een internationale standaard is maar de kanalen boven en onder de 40 kanalen zijn niet altijd hetzelfde , dit is vaak merk gebonden .
Sommige bakken schakelen in segmenten van 500 Kc ( bv de Lincoln ) maar er zijn ook bakken waar op de hogere band Kan 1 bv netjes 27.415 is , dit zou dus kan 41 zijn , bij de 500 Kc segment bakken is dit dan echter 27.510 . Ook de zg alfa kanalen zitten er soms wel en soms niet tussen . deze kanalen ontbreken op de normale 40 kanalen stand , dit waren vroeger de kanalen voor afstandbediening .
Soms ontbreken deze ook op de hogere en lagere kanalen , maar bij de meeste bakken lopen de hoge en lage kanalen wel gewoon door
De 40 kanalen onder kan 1 hebben in duitsland wel weer een standaard aanduiding , Het gebied tussen 27.650 en 27,990 heeft in Engeland ook een vaste kanaal aanduiding , dit zijn de zg UK hi channels . Dit was de oorspronkelijke engelse CB band , alleen hebben deze weer een heel vreemd kanalen raster
Over het algemeen kun je er dus nooit zeker van zijn dat bv. "Kan 12 , Band d " op alle bakken dezelfde frequentie is .
Maar ik begreep dat het jouw hoofdzakelijk over de normale 40 kanalen gaat , gelukkig zijn daar de kanalen wel altijd hetzelfde
jackdonio
 


Keer terug naar Rand gebeuren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten