-Mark- (Mobile) Shacks

Post hier foto's van je apparatuur, setup & Shack!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Big Sexy's (Mobile) Shacks

Berichtdoor 19-DT-170 » 18 apr 2012, 12:35

19-BIG-069 Mark schreef:een diamond dualband antenne komt er voor terug, en als klapper op de vuurpijl een Hygain TH3MK4 antenne. Met een 4.27m boomlengte en 8.36m reflectorlengte zeker geen kleine jongen....

Dat is leuk spul. Zou ik net bij mij op het perceel kunnen draaien zonder over het grondgebied van de buren te komen.. ;-)
19-BIG-069 Mark schreef:hij zal op de hoek van het huis bevestigd worden en door een (nog te zoeken) rotor gedraaid gaan worden. erbovenop komt nog een 2/70 antenne.

Kijk voor een sterke rotor.. Met rem... Een HAM IV ofzo.
Misschien nog ergens uit te halen. En ik zou een steunlager gebruiken.
Dat apparaat vangt meer wind dan je denkt..
19-BIG-069 Mark schreef:Hij draait wel over de carport van de buren, dus even overlegd en ze stemmen in met het plaatsen van de antenne. Hun zoontje is ook geinteresseerd in de hobby, dus wellicht kunnen we hem aansteken met het virus.....

Ik hoop het niet voor jou...
Dan zet hij ook een antenne op het dak, en raken jullie antennes nog eens in de knoop. ;-)
Btw, zet er gelijk een uil in.. Dat houdt de vogels voor zover als mogelijk uit je antenne.
Want die antenne zal het probleem niet zijn, maar de vogelpoep daar zit niemand op te wachten. :-)
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Big Sexy's (Mobile) Shacks

Berichtdoor -Mark- » 18 apr 2012, 17:58

19-dt-170 schreef:Kijk voor een sterke rotor.. Met rem... Een HAM IV ofzo.
Misschien nog ergens uit te halen. En ik zou een steunlager gebruiken.
Dat apparaat vangt meer wind dan je denkt..
19-BIG-069 Mark schreef:Hij draait wel over de carport van de buren, dus even overlegd en ze stemmen in met het plaatsen van de antenne. Hun zoontje is ook geinteresseerd in de hobby, dus wellicht kunnen we hem aansteken met het virus.....

Ik hoop het niet voor jou...
Dan zet hij ook een antenne op het dak, en raken jullie antennes nog eens in de knoop. ;-)
Btw, zet er gelijk een uil in.. Dat houdt de vogels voor zover als mogelijk uit je antenne.
Want die antenne zal het probleem niet zijn, maar de vogelpoep daar zit niemand op te wachten. :-)


Goeie tip over die uil, en idd een vergelijkbare rotor en klok zoek ik nog.
Nieuw zijn ze me te prijzig.
Afbeelding
Avatar gebruiker
-Mark-
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1842
Geregistreerd: 12 aug 2008, 23:08
Woonplaats: Limburg

Re: Big Sexy's (Mobile) Shacks

Berichtdoor -Mark- » 18 apr 2012, 19:02

Peter-dx schreef:Zo te lezen zit jij ergens in Brabant ! Wel leuk om te lezen hoe je alles hebt opgebouwd :-)

Misschien spreek ik je nog wel ... !


gr Peter


Limburg :D
maar ben niet meer actief op 11 meter....
Afbeelding
Avatar gebruiker
-Mark-
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1842
Geregistreerd: 12 aug 2008, 23:08
Woonplaats: Limburg

Re: Big Sexy's (Mobile) Shacks

Berichtdoor 19-DT-170 » 18 apr 2012, 19:50

19-BIG-069 Mark schreef:Goeie tip over die uil, en idd een vergelijkbare rotor en klok zoek ik nog.
Nieuw zijn ze me te prijzig.

Ja, ik ga er ook een uil in zetten straks denk ik.
Wel even overleg plegen met de overbuurman, want die houdt duiven en doet er wedstrijden mee.
Niet dat zijn diertjes straks niet meer hun hok in durven. ;-)
En wat de rotor betreft.. Ik ken het... Als je een goede rotor wilt hebben ben je
al snel het geld kwijt van een nieuwe HF set. En dat om je antenne een keertje rond
te draaien. ;-)
Ik had geluk, want een jaar geleden zowat stond opeens een advertentie op marktplaats..
Rotor met rem.. Voor een belachelijk lage prijs...
Ik heb naar het plaatje gekeken, niks gevraagd en dat ding overgenomen.
Want ik denk als ik ga vragen wel merk en type enzo, dan gaat de verkoper ook eens verder kijken dan zijn neus lang is misschien... En voor dat geld kon ik geen bult vallen.
Kom ik thuis, grote doos in de kamer, ik maak de doos open, en.....
Een complete HAM IV.... Dat was echt of ik de hoofdprijs in een loterij had gewonnen. ;-)
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Big Sexy's (Mobile) Shacks

Berichtdoor -Mark- » 18 apr 2012, 21:12

ik zie nu ook een HAM M te koop staan voor 125
niet te duur, met rem en klok....

probleem: moet naar antwerpen toe ervoor. 1:10 a 1.80 per liter.... maar tot nu toe wel de beste die erop staat.

Zag er ook nog 1 in friesland, Makkum, voor ongeveer hetzelfde geld. Maar die wilde niet opsturen helaas.

Tis wat.... :lol:
Afbeelding
Avatar gebruiker
-Mark-
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1842
Geregistreerd: 12 aug 2008, 23:08
Woonplaats: Limburg

Re: Big Sexy's (Mobile) Shacks

Berichtdoor -Mark- » 17 mei 2012, 12:10

nou, even updaten dit topic

momenteel voorzien van een Kenpro KR400, de bijbehorende klok en een rotorkooi + toplager. Dit samen met een diamond x200n bij een amateur in Enschede gekocht. Mijn collega's moesten toevallig enkele dagen later die kant op, dus heb het hun mee laten nemen.

Momenteel heb ik de rotorkooi verstevigd aan de onderzijde, alles in de Hammerite gezet, 8 aderige stuurkabel gehaald bij Classic International, de sponsjes binnnen in de Diamond vervangen, de rotor vastgezet, een pijp voor erin geregeld (gegalvaniseerd), een verdikking erop gelast voor de beam, de beam zover in elkaar gezet en afgemeten, nieuwe dopjes gehaald voor de uiteindes, een stukje pijp recht laten buigen want er zat iets een knikje in waardoor hij enkele cm's afweek op het einde....

info ingewonnen over type balun, maar ik ga toch voor een HF choke. Breedbandiger en de kern kan niet verzadigen.

hieronder de piccies waar iedereen zo dol op is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

binnenkort met een hoogwerker alles op het dak proppen.
hij komt in de plaats van de Sirtel minibeam voor 11/10m, dus die gaat binnenkort in de verkoop.
Afbeelding
Avatar gebruiker
-Mark-
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1842
Geregistreerd: 12 aug 2008, 23:08
Woonplaats: Limburg

Re: Big Sexy's (Mobile) Shacks

Berichtdoor -Mark- » 17 mei 2012, 12:14

19-DT-170 schreef:Btw, zet er gelijk een uil in.. Dat houdt de vogels voor zover als mogelijk uit je antenne.
Want die antenne zal het probleem niet zijn, maar de vogelpoep daar zit niemand op te wachten. :-)


heb gisteren in de ronde iets gehoord over een goedje, wat je op de antenne(mast) kan smeren, waardoor de vogeltjes ook wegblijven... ben alleen even de naam vergeten. anti musk of zoiets.
Afbeelding
Avatar gebruiker
-Mark-
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1842
Geregistreerd: 12 aug 2008, 23:08
Woonplaats: Limburg

Re: Big Sexy's (Mobile) Shacks

Berichtdoor peter stardust » 17 mei 2012, 12:20

19-BIG-069 Mark schreef:
19-DT-170 schreef:Btw, zet er gelijk een uil in.. Dat houdt de vogels voor zover als mogelijk uit je antenne.
Want die antenne zal het probleem niet zijn, maar de vogelpoep daar zit niemand op te wachten. :-)


heb gisteren in de ronde iets gehoord over een goedje, wat je op de antenne(mast) kan smeren, waardoor de vogeltjes ook wegblijven... ben alleen even de naam vergeten. anti musk of zoiets.

die uil werkt voor geen meter, ik heb ereen op staan en de duiven gaan gewoon op de uil zitten.
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: Big Sexy's (Mobile) Shacks

Berichtdoor -Mark- » 17 mei 2012, 14:51

peter stardust schreef:heb gisteren in de ronde iets gehoord over een goedje, wat je op de antenne(mast) kan smeren, waardoor de vogeltjes ook wegblijven... ben alleen even de naam vergeten. anti musk of zoiets.

die uil werkt voor geen meter, ik heb ereen op staan en de duiven gaan gewoon op de uil zitten.[/quote]

staat hij op een veer gemonteerd, of kan hij iets bewegen?
dat is namelijk wel een vereiste. Een stilstaande uil zonder beweging is geen dreiging voor de vogeltjes...
Afbeelding
Avatar gebruiker
-Mark-
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1842
Geregistreerd: 12 aug 2008, 23:08
Woonplaats: Limburg

Re: Big Sexy's (Mobile) Shacks

Berichtdoor peter stardust » 17 mei 2012, 18:02

mijn uil hangt aan een draadje boven de antenne uit
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: Big Sexy's (Mobile) Shacks

Berichtdoor -Mark- » 18 mei 2012, 20:01

Zou afdoende moeten zijn.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
-Mark-
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1842
Geregistreerd: 12 aug 2008, 23:08
Woonplaats: Limburg

Re: Big Sexy's (Mobile) Shacks

Berichtdoor -Mark- » 24 jun 2012, 17:44

vandaag alles maar op het huis gezet tussen de buien door, de HyGain TH3MK4 3 elements 3 banden beam (10-15-20m) en de Diamond X200n icm een Kenpro KR400 rotor, was een arbeidsintensief karwei.

signalen zijn verbluffend tov de inverted vee draadantenne, wat een verschil!

foto's zeggen meer dan woorden:

tussen de buien door vandaag eindelijk de antennes het dak opgekregen

had laatst de lange pijp met de HF vertical al eraf gehaald om plaats te maken voor deze anders kwamen ze in de knoop, de 2 verticals voor 2 en 70 teruggezet op een kort pijpje.

hier een beknopt verslagje

eerst oude antenne eraf en de beugel maximaal verzetten voor de rotorkooi om de krachten te verdelen;'

Afbeelding

rotorkooi met rotor en pijp en 2/70 verticale antenne erop

Afbeelding

flinke jongen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

daarna kabels vastmaken etc, richting afstellen en verder alles aansluiten en checken, flink wat een verschil met de draadantenne. 10x zo harde signalen, stations die je amper hoort op de draad zijn ineens denderend... de SWR staat ook goed op een breed bereik (swr <1:2 14.000-14.250, 28.000-29.100), precies het bereik wat ik moet hebben ook nog, dus ik ben blij...

omdat de 2/70 antenne nu ook hoger staat komen de repeaters in de buurt ook veel beter binnen, me happy!

en het eindresultaat

Afbeelding

Afbeelding

binnenkort nog even een extra muurbeugel plaatsen met draadeindes dwars door de muur, die aan de binnenkant van het huis geborgd worden voor de zekerheid.
Afbeelding
Avatar gebruiker
-Mark-
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1842
Geregistreerd: 12 aug 2008, 23:08
Woonplaats: Limburg

Re: Big Sexy's (Mobile) Shacks

Berichtdoor vincenttor » 24 jun 2012, 17:48

jeetje wat een spuuglelijk gezicht :P
haha je buren zullen blij met je zijn haha.

Altijd leuk nieuwe spulletjes op het dak , mooi gedaan !
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Big Sexy's (Mobile) Shacks

Berichtdoor Azraël » 24 jun 2012, 19:19

door vincenttor » zo jun 24, 2012 4:48 pm

jeetje wat een spuuglelijk gezicht
haha je buren zullen blij met je zijn haha.

Altijd leuk nieuwe spulletjes op het dak , mooi gedaan !


De buren vinden het maar wat handig.
Is een stuk makkelijker uit te leggen waar je woont.
Gewoon tegen iedereen zeggen.
Rij naar het huis met al die antennes op het dak en dan 3 deuren verder. :mrgreen:
Avatar gebruiker
Azraël
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 18 jan 2012, 12:38

Re: Big Sexy's (Mobile) Shacks

Berichtdoor -Mark- » 24 jun 2012, 19:42

haha, de buren wisten waar ze aan begonnen. Hij draait over hun gedeelte van de carport heen, dus heb al een uitvoerig gesprek gehad met beeldmateriaal en afmetingen voordat ik de antenne uberhaupt kocht.

Maar, iedereen die even een kijkje komt nemen, vind em toch wel wat aan de grote kant....
Afbeelding
Avatar gebruiker
-Mark-
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1842
Geregistreerd: 12 aug 2008, 23:08
Woonplaats: Limburg

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's van je apparatuur / setup

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten