Lekker klussen!

Post hier foto's van je apparatuur, setup & Shack!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Lekker klussen!

Berichtdoor Black Smurf » 13 mei 2012, 00:19

Dankzij een geweldige geste van een (door mij gerespecteerd) forumlid heb ik nu een geweldige antenne. Het was eventjes puzzelen om de benodigtheden bij elkaar te zoeken, maar uiteindelijk is het me toch gelukt. Ik heb een kleine foto serie ervan gemaakt.

Het begon met de kwestie dat ik een zachte modulatie had met een brom op de achtergond. Ik zat met een DV27 op een plaat metaal op t dak van m'n schuurtje. Dit bleek de reden te zijn van m'n slechte toestand. Zonder dat ik er iets vanaf wist kreeg ik een Inverted "V" antenne toegezonden. Spullen bijelkaar geraapt en de mouwen opgestroopt. Een kleine (schotel) antennebuis had ik nog liggen met 2 beugels. Die aan de schuurmuur vast gezet. Omdat ik natuurlijk wel de hoogte in moest voor de V antenne heb ik met behulp van stofzuiger stangen :? de buis kunnen verlengen. Een stukje draadeind, 2 draadspanners en een koekjesbus hebben het verhaal compleet kunnen maken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Om de koekjesbus heb ik met dubbelzijdig plakband de RG58 coax met 7 slagen omheen gewikkeld, en het uiteinde vastgezet met een tie-rip.
Afbeelding
De 2 benen zijn onder een hoek van 90 graden vast gezet en werd het tijd om de SWR ertussen te knopen. Bij de eerste seconden toen ik de Midland Alan 48 BS aanzette, sloeg de meter gelijk uit door omringende tokkelaars. Gelijk onvangst dus! Meter ertussen gezet, en op kanaal 20 was dit mijn SWR;
Afbeelding

Totaalplaatje;
Afbeelding
Ik ben er zeer tevreden met het resultaat, ondanks ik tussen de hoge huizen zit.
Black Smurf
 

Re: Lekker klussen!

Berichtdoor Peter-dx » 13 mei 2012, 00:23

Mooi man ! Hier mee kun je leuke verbindingen mee maken ! Veel plezier ermee :D
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Re: Lekker klussen!

Berichtdoor Turfsteker 19MTS001 » 13 mei 2012, 04:09

mooi werk.
Turfsteker 19MTS001
 

Re: Lekker klussen!

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 13 mei 2012, 08:40

Mooi gedaan.
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Lekker klussen!

Berichtdoor taxie » 13 mei 2012, 08:42

Heel mooi!
taxie
 

Re: Lekker klussen!

Berichtdoor peter stardust » 13 mei 2012, 09:39

mooi man, blij dat de antenne werkt. veel plezier ermee. swr zou nog iets beter kunnen door de benen korter of langer te maken. soms maakt 1 cm al veeeeeeel verschil. Alles mooi opgelost.
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: Lekker klussen!

Berichtdoor Black Smurf » 13 mei 2012, 11:07

Ik zal daar zeker nog mee aan de slag om echt dichtbij de 1op1 te komen. Maar voor iemand die hier (nog) niet veel kaas van gegeten heeft is dit een mooie start waarde dacht ik :)
Black Smurf
 

Re: Lekker klussen!

Berichtdoor peter stardust » 13 mei 2012, 12:11

is zeker een goede start. weer wat geleerd, gooi geen stofzuigerbuizen weg.
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: Lekker klussen!

Berichtdoor Black Smurf » 13 mei 2012, 19:32

Ik weet niet wat het nu weer kan zijn, maar zo te horen ben ik weer terug bij (bijna) af.. De zachte modulatie is weer terug. Geen brom, maar wederom kom ik erg zacht door.. Wat kan dit nu toch weer zijn? Ik heb niets aan de set-up veranderd. Wel merk ik als de mic draad naar beneden hangt de microfoon t niet doet, als ik de draad omhoog houd, de meter wel goed uitslaat. Kan dit de reden zijn voor een zachte modulatie?
Black Smurf
 

Re: Lekker klussen!

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 13 mei 2012, 20:33

Klinkt als een breuk in het snoer,meestal vlak bij de mic. plug.
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Lekker klussen!

Berichtdoor 8klepper » 14 mei 2012, 00:08

ziet er goed uit ;)
meteen in die pijp een gpa zien te krijgen

maaruh? die golfplaten lijken wel asbest?
8klepper
 

Re: Lekker klussen!

Berichtdoor Black Smurf » 14 mei 2012, 17:18

Neuuuu t is geen asbest, mijn huis en schuur zijn in 2001 gebouwd, dus die meuk heb ik niet op m'n dakkie gelukkig
Black Smurf
 

Re: Lekker klussen!

Berichtdoor Kratjuh » 15 mei 2012, 09:58

Hee dat ziet er leuk uit! Krijg spontaan kriebels om het zelf ook te maken! :)

Ben benieuwd naar je ontvangsten, welke afstanden je wel/niet goed werkt.

Kleine tip wat betreft je SWR: Je kunt ook eerst proberen de uiteinden terug te vouwen, voordat je gaat knippen. Electrisch gezien bereik je hetzelfde en je kunt altijd weer uitvouwen als je er teveel afhaalt. ;)
Avatar gebruiker
Kratjuh
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 27 feb 2012, 13:27
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Lekker klussen!

Berichtdoor Black Smurf » 15 mei 2012, 19:02

De draad in of uitvouwen zal niet gaan omdat het staaldraden zijn, slechts de onderste stukken Na de isolatoren zijn van installatie draad. Neemt niet weg dat er lussen onderaan de antenne draden zitten, daarmee is er wel iets te verstellen. Qua afstanden maak ik niet echt veel omdat ik vanaf de grond het hoogste punt op 4,75 meter, dus dat houd niet over. Maarrr qua buurtbabbels is ie voor mij goed genoeg hoor!
Black Smurf
 

Re: Lekker klussen!

Berichtdoor 19JP072 » 15 mei 2012, 21:28

Leuk zelfbouw project, en erg netjes gemaakt hoor!

Probeer alleen de uiteinden van de draden te isoleren zodat het koper niet bloot ligt. Daarmee voorkom je dat vocht te kabel in "trekt". Je kan het dichtmaken met wat lijm, kit of in wat vloeibaar kaarsvet dopen.

Veel plezier ermee!
Avatar gebruiker
19JP072
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 24 sep 2007, 21:21

Volgende

Keer terug naar Foto's van je apparatuur / setup

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten