Alweer... een nieuw speeltje

Post hier foto's van je apparatuur, setup & Shack!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Berichtdoor Johanh2o » 09 feb 2007, 09:57

euhm klinkt misschien gek hoor maar je kan met een liniear toch het zelfde doen als een audio versterker voor in je auto ??

dus een dikke 6 kwadraad voeding van je accu naar naar een audio zekering glas ik heb er 1 van 45 ampere en dan door naar je liniaer of volgens mij kan je er ook nog een 1 fahrad condensator tussen zetten voor de pieken op te vangen maar dit weet ik niet zeker .

dat houd in dat als je liniaer het nodig heeft dat je condensator bij springt i volgens mij stukken beter voor je accu.

maar nogmaals durf het zelf niet te proberen heb het welwerkende met me radio maar om me liniaer erbij te zetten .

misschien dat iemand hier effe het fijne van weet ?


http://shop.conrad.nl/Auto_elektronica, ... 22334.html

dit is zo'n zekering alleen gen houder bij
Johanh2o
 

Berichtdoor Arthur » 09 feb 2007, 16:30

een condensator zou theroretisch kunnen, maar audio werkt ie met pieken, met een linear zal hij \"grotere pieken\"ofwel langer moeten bij sprngen, dus als je het al zou doen dan zeker een 5 fahrad nemen.

Maar ( ja ben ook audio freak) een condensator is handig maar zeer zeker niet nodig wanneer je set-up goed is.
Nou weet ik wel dat ze op het sys forum allemaal zo'n ding aanraden maarrrrrr
als een mega instal in een auto propt met een kleine accu dan is het niet zo gek dat je er dan eentje nodig gaat hebben, maar je zou ook een zwaardere dynamo + accu kunnen nemen dan heb je heel zo'n ding niet nodig

Dus dit geld ook voor bakken en lino's, als je per se 3/4/500watt vanuit je auto gebruikt zorg dan dat de basis van de stroomvoorziening (dynamo en accu dus) het trekken!

4 of 5 kwadraad is al wel meer dan voldoende hoor, en ik zou het dan wel met een wafer zekering doen, zijn wat stabieler!
Arthur
 

Berichtdoor Bimmer » 09 feb 2007, 19:06

whooo... veel info in een keer...

Ik heb er nu ook al een versterker met sub in hangen, niets bijzonders... 750W RMS, maar hier hangt ook al een 1 Fharad C bij...

Ik heb een 80A accu, wat mijn dynamo aan laadstroom levert weet ik niet. Maar wanneer ik een beetje met de sub aan het spelen ben dimt wel mijn interieur verlichting :( Hopelijk blijft dit samen met mijn lini een beetje werken.

Vandaag het dingetje ingebouwd maar nog geen idee wat het doet qua vermogen. Motor gaat niet slechter lopen als ik aan het zenden ben dus met het amperage zal het wel meevallen. Lini wordt slechts lichtjes lauw.. nog eens bij iemand een metertje lenen... die van mij gaat maar tot 100W en dan ben ik pas bij stand 2, stand1 geeft ongeveer 80W...
Bimmer
 

Berichtdoor Johanh2o » 09 feb 2007, 19:27

effe snel gemeten op de zaak maar die liniaer van mij kl-203

bij 100 watt vermogen 12 ampere in piek .

weet niet of je er wat aan hebt .

houd je draden in elk geval dik genoeg dat ze niet weg smelten.

anders krijg je dit :

Afbeelding
Johanh2o
 

Re:

Berichtdoor NL1ZZE » 09 feb 2007, 19:36

Arthur schreef:een condensator zou theroretisch kunnen, maar audio werkt ie met pieken, met een linear zal hij "grotere pieken"ofwel langer moeten bij sprngen, dus als je het al zou doen dan zeker een 5 fahrad nemen.


Mwah, aan een Condensator heb je weinig aan met Lineairs.. tis perfect voor audio amps omdat meestal die bassen niet langer duren dan maximaal een paar seconden.. (denk aan R&B muziek :) ) maar voor CB en dan zeker met het gebruik van FM lijkt me het niet nuttig..

Tja als je alleen SSB zou doen vanuit de auto dan weer wel :)

Martijn..!
NL1ZZE
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 07 mei 2006, 16:03
Woonplaats: Zierikzee

Berichtdoor Bimmer » 09 feb 2007, 19:40

SSB...hmmmm, wie weet in de zomer...

19 mobile station, calling and standing by, please qsy 27.575, qrz

8)
Bimmer
 

Re:

Berichtdoor Arthur » 09 feb 2007, 21:26

Bimmer schreef:whooo... veel info in een keer...

Ik heb er nu ook al een versterker met sub in hangen, niets bijzonders... 750W RMS, maar hier hangt ook al een 1 Fharad C bij...

Ik heb een 80A accu, wat mijn dynamo aan laadstroom levert weet ik niet. Maar wanneer ik een beetje met de sub aan het spelen ben dimt wel mijn interieur verlichting :( Hopelijk blijft dit samen met mijn lini een beetje werken.


Dus je verlichting reageerd op de muziek terwijl je een condensator gebruikt hmmmz
Een condensator hoort dat dus ook te verhelpen :!: Dus is waarschjnlijk je algehele stroom/spannings toevoer toch te laag.

Ik heb het in de buick ook wel ietsjes (zonder condensator dus) met de composet en de 2 subs (1000watt rms)

@NL1ZZE
Idd ssb dat ik bedoelde op FM met hele korte doorgangen zou het net kunnen.

Maar wat ik al aangaf, dynamo en accu die het moeten doen, dus leuk een halve kw in je ride, maar in een standaard 4 pittertje zit standaard al een te kleine stroomvoorziening dan!
Arthur
 

...

Berichtdoor Uvcfm993 » 10 feb 2007, 15:35

Persoonlijk denk ik dat een GOEDE condensator, vooral in een jongere auto, een hele hoop uit maakt... Waarom ? Meet de laadspanning van je dynamo maar eens.. De verschilen tussen stationair draaien en rijden enzo....
Waarom dan die condensator ? Als je een nieuwer type bak (vooral het digitale spul) of lini hebt, en deze werkt met mospretjes, dan zal hij het toch een stuk fijner vinden om op een constane spanning te werken, wat door de condensator wel op pijl gehouden word....

Mosfetjes werken heel leuk, maar zijn ook zo naar de klote !
Uvcfm993
 

Berichtdoor Bimmer » 11 feb 2007, 05:06

Helaas heb ik maar even van de KL kunnen genieten, op de een of andere onverklaarbare reden heeft hij de geest gegeven :(

Geen te hoge insturing (mijn Pres. Wilson geeft maar net 3,5W), Goede SWR, niet gezonden zonder antenne...

Een middag kunnen werken ermee en na het vossen spontaan \"dood\" meer dan 40W kwam er niet meer uit :evil:

Uit pure wanhoop vanmiddag naar Dile gereden en daar maar zolang een Silver Eagle \"huppeldepup\" meegenomen totdat de KL weer gemaakt is.

Afbeelding

Hoop dat ik gebruik mag maken van Thijs plaatje... 8)

Maar nu dus op zoek naar een reparateur voor mijn KL...
Bimmer
 

Berichtdoor Bimmer » 12 feb 2007, 17:33

Update

Mijn KL500 staat momenteel bij de firma Avera, ze zouden gaan kijken wat de schade is en of het loont hem te repareren... kreeg al verhalen te horen over vervangende vlindertorren a 40/50 eurie de stuk :shock: nu ben ik geen rekenwonder maar 4x50 is bij mij nog steeds 200 euries... :shock:

Vrijdag kan ik even bellen hoe het met het beestje staat en of de Cavia vervangen dienen te worden.... ;)
Bimmer
 

Berichtdoor Bimmer » 16 feb 2007, 17:21

Update

Mijn KL500 is niet kapot!!! :mrgreen: Een slechte kabel was de boosdoener.

Vandaag bij Avera mogen ophalen tegen de prijs van nul komma niks...

Meteen weer in de auto gehangen met nieuwe kabel en toeteren maar met dat ding... Voordeel: Ik heb nu een reserve Silver Eagle, toch nog goed voor ruim 200 Cavia's... (waar laten ze die beestjes toch?)
Bimmer
 

Berichtdoor Remco Rozenburg » 16 feb 2007, 18:13

Hey da's positief nieuws Bimmer :) Netjes dat ze het kosteloos hebben gedaan, super :!:
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Berichtdoor Bimmer » 16 feb 2007, 19:06

haha, tja... als je daar steeds vaker over de vloer komt willen ze weleens toeschieten... :D

Avera: leuk maar duur...
Bimmer
 

Berichtdoor Bimmer » 22 feb 2007, 23:55

Ik wilde een nieuwe swr/power meter hebben en zat daarom even te twijfelen tussen een normale en een kruisnaald meter.

Na een beetje zoeken in mijn prijsklasse kwam ik tot de conclusie dat er geen kruismeter was welke een bereik had wat ik wilde en anders zou ik in een duurder segment van de markt terecht komen.

Daarom teruggevallen op een oude vertrouwde meter welke ik in het verleden ook heb gehad; de Diamond SX100.

1,6 t/m 60 Mhz en een bereik van 30, 300 en 3K...net genoeg :lol:
Bimmer
 

Berichtdoor Thijs » 23 feb 2007, 01:56

Bimmer is dat een beetje een goede invergelijking met het zetagi spul. Ik heb nooit geinvesteerd in een meter en dat word dan nu toch eens tijd voor een wat betere meter
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's van je apparatuur / setup

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten