Handheld 10mtr DX, dus ook op 11mtr mogelijk

Alles over DX

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Handheld 10mtr DX, dus ook op 11mtr mogelijk

Berichtdoor pauluszelf » 22 jun 2012, 16:09

@ Messentrekker.
Alle portos van zowel Magnum als Albrecht driften op SSB, maar dit is door de mike gain iets terug te draaien op te lossen(2 digits in het display)
De modulatie is dan stabiel en is het uitgangsvermogen gewoon +/- 5W p.e.p.
Op FM kan de modulatie gewoon voluit.
De car adapter beschikt ook over een Pl aansluiting, en werkt prima op mobiel/basis antennes.
Met een verloop van BNC naar Pl , boven op de porto werkt alles ook prima, alleen is het uitgangsvermogen dan +/- 1W minder omdat een battery-packje gewoon iets minder presteerd dan een voeding.
Geets:Paul.
pauluszelf
 

Re: Handheld 10mtr DX, dus ook op 11mtr mogelijk

Berichtdoor messentrekker » 25 jun 2012, 19:24

@pauleszelf

dank voor je antwoord , mooi dat het driften opzich wel meevalt als de mic gain iets minder gezet word

en mbt de vraag over de car adapter , ik zou graag een externe 12v bron willen gebruiken.(bv accu op het strand , of 12v aansluiting in de boot )
maar wel gewoon de normale antenne (en tuurlijk bedoel ik dan niet die rubberduck die er standaard bij zit maar eentje van een 60cm ofzo )

nu lijkt me dit niet mogelijk als je de adapter aansluit , want vermoed dat dan de bnc automatisch afgekoppeld word ??
'
dus wel externe 12v bron , en een lange rubberduck


iemand raad ??
messentrekker
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 15 maart 2008, 18:55

Re: Handheld 10mtr DX, dus ook op 11mtr mogelijk

Berichtdoor vincenttor » 25 jun 2012, 20:01

ik heb dan de oudere versie en het accupak gaan volgens mij 8 batterijen in.
Maar daar zit ook een adapter ingang op, steek ik hier de adapter in laad hij de batterijen en geeft de radio spanning natuurlijk.

Zo zou je hem bijv kunnen voeden als dit bij de nieuwe modellen ook zo is, of zo een accupack kopen.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Handheld 10mtr DX, dus ook op 11mtr mogelijk

Berichtdoor pauluszelf » 29 jun 2012, 15:24

@ Messentrekker.
Als de adapter aangesloten is, kan je gewoon gebruik blijven maken van de Long/rubber duck.
Multi functioneel apparaatje dus.
Gisteravond trouwens nog gewerkt met 56Div.samen met een buurtstation die de versie van Albrecht gebruikte.
Hij had de standaard Rubber duck er op geprikt en was nog steeds goed hoorbaar met 5-5!!!
Zo zie je maar weer dat propagatie alles bepalend is.
@ Vincent.
Er zitten inderdaad 9 stuks AA batt. 2700MaH in de recente Magnum/Albrecht portos.
pauluszelf
 

Re: Handheld 10mtr DX, dus ook op 11mtr mogelijk

Berichtdoor Peter-dx » 01 jul 2012, 14:11

Zo laat de propogatie maar komen ik ben er klaar voor ...... ( zie eens het max. bereik :-) )

Afbeelding
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Vorige

Keer terug naar DX

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 132 gasten