Cluster.dk / DX CLuster

Alles over DX

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Cluster.dk / DX CLuster

Berichtdoor raymondv » 30 jul 2012, 16:05

Hallo,

Ik probeerde mezelf aan te melden op cluster.dk maar dat kan niet -> is gesloten voor nieuwe aanmeldingen.
Wie weet hoe ik me wel aan kan melden? Of heeft een alternatief DX cluster?

Alvast bedankt!
raymondv
 

Re: Cluster.dk / DX CLuster

Berichtdoor 19-DT-170 » 30 jul 2012, 16:14

Hoi Raymond,

Kijk eens op http://www.11mcluster.net/
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Cluster.dk / DX CLuster

Berichtdoor tjebbe » 16 nov 2012, 10:29

http://www.clusterdx.com

echt zeer goede cluster ! veel stappen al over van CDK naar deze
De beste versterker is een goede (richt)Antenne ! /-[]-/--/----/-----/ LFA
als de buren nog met je spreken, is je antenne te klein !
Avatar gebruiker
tjebbe
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1552
Geregistreerd: 05 dec 2007, 23:03
Woonplaats: Fryslan

Re: Cluster.dk / DX CLuster

Berichtdoor 19PF53 » 17 nov 2012, 20:59

Hallo, ik ben sinds een maand t weer begonnen met dx. Ik ben er een tijd uit geweest,
cluster.dk laat je niet meer toe. had daar een account.

Ik ben via een SD lid gewezen op clusterdx.com

Deze cluster is echt super! je kan spotten en dat gaat ook nog eens realtime. een spot is direct zichtbaar
een snelle server denk ik. je kan je eigen web page aanmaken en nog veel meer, ik zou zeggen
zeker de mooite waard om je aan te melden. Gratis en zeer snelle toegang.

Ik zag dat AT, SD, LV, NC, daar met zijn allen samenwerken.

www.clustedx.com

73'
goed weekend

Rob,
19PF53
19PF53
 

Re: Cluster.dk / DX CLuster

Berichtdoor 19AT126 Danny » 17 nov 2012, 22:04

Ik word een beetje moe van al dat "wildgroei". Cluster.dk, clusterdx.com, 11mcluster.net, qrz11... Als ik zou moeten kiezen zou ik kiezen voor 11mcluster.net. Dit cluster is gebaseerd op DXSpider en kan via vele manieren (via log programma's als bijv. Ham Radio Deluxe, telnet en webpagina's) gebruikt worden. Dit principe is veel beter dan al die besloten clusters die je via je browsers moet benaderen, want dan mis je juist interessante spots als je op het "verkeerde" cluster zit.

Dus gewoon een aparte site (bijv. QRZ11.com maken als QRZ.com) voor een call database/forum en DXSpider (11mcluster.net) als cluster. Als we dat met z'n allen voor elkaar zouden krijgen dan zitten we met z'n allen op één lijn.

Toch? 8)
19AT126 Danny
 

Re: Cluster.dk / DX CLuster

Berichtdoor 19-DT-170 » 17 nov 2012, 23:23

Op zich is er niets mis mee dat er meerdere clusters zijn.
Als die dan allemaal aan elkaar gekoppeld worden zodat het één grote database wordt,
en er valt eens eentje uit, dan is het netwerk redundant genoeg om dat op te vangen...
Overigens, in Nederland is ook een node gekoppeld aan het 11mcluster.net,
hij draait hier al sinds het begin bij mij...
O ja.. Registreren is niet nodig... Gewoon inloggen met de call is genoeg. ;-)
Fijn weekend.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Cluster.dk / DX CLuster

Berichtdoor tjebbe » 17 nov 2012, 23:31

is maar goed dat interessante spots niet op elke cluster komen te staan, word het nog meer een bende :wink:

http://www.clusterdx.com groeit al lekker snel.
De beste versterker is een goede (richt)Antenne ! /-[]-/--/----/-----/ LFA
als de buren nog met je spreken, is je antenne te klein !
Avatar gebruiker
tjebbe
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1552
Geregistreerd: 05 dec 2007, 23:03
Woonplaats: Fryslan

Re: Cluster.dk / DX CLuster

Berichtdoor 19AT126 Danny » 18 nov 2012, 21:09

@Pascal, hier draait ook een node voor 11mcluster.net, alleen door tijdgebrek nog niet operationeel. Op een of andere manier wordt de telnet verbinding direct weer verbroken. Ik zal binnenkort er maar weer eens voor gaan zitten om te kijken wat ik over het hoofd zie.
19AT126 Danny
 

Re: Cluster.dk / DX CLuster

Berichtdoor 19-DT-170 » 19 nov 2012, 10:36

@Danny: Helemaal geweldig Danny. :-)
Voor de rest reageer ik even via PB, want dat is offtopic.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Cluster.dk / DX CLuster

Berichtdoor 19AT126 Danny » 19 nov 2012, 12:26

Je hebt inmiddels een PB terug. :)
19AT126 Danny
 

Re: Cluster.dk / DX CLuster

Berichtdoor 19PF53 » 20 nov 2012, 10:13

Het is Inderdaad een wildgroei van clusters, daarom is www.clusterdx.com ook zo mooi en goed in elkaar gezet, er is een samenwerking met HQ van SD AT, NC, DA, LV, enz
in plaats van elkaar te beconcurreren hebben de oprichters juist gedacht aan een democratische samenwerking 11 meter Unide.. Dit portaal is juist een samen komst van
dxers wereld wijd. Alles is op 1 cluster te vinden! call, sign look-up, news, je eigen webpage site. zelf een mail adress kun je bij hun gratis krijgen. je hebt gelijk Tjebbe! Ik heb heel veel plezier op clusterdx en ze groeien behoorlijk! Ik mag graag hun news reports lezen. enz. Ik zag dat Brett 41SD001 een news repoter en coördinator is daar. deze sprak in
vorige week on air...

Via een dxspider liggen al je gegevens blood op straat (een rss. node) 11mcluster.net haalt namelijk 80% van zijn gegevens op bij
cluster sites. die vragen namelijk of een cluster aangesloten kan worden aan hun node. Die enkeling die gebruik maakt van een programma om in node te spotten zijn meestal te zelfde spotters. ik heb natuurlijk eens gekeken naar 11mcluster.net, en zag dat deze bijna alleen wordt gevoed door informatie van andere cluster sites.

maar ik ben het eens te veel is ook niet goed. maar dat is met eten en drinken ook zo. lol.
19PF53
 

Re: Cluster.dk / DX CLuster

Berichtdoor 19-DT-170 » 04 dec 2012, 13:38

19PF53 schreef:Via een dxspider liggen al je gegevens blood op straat (een rss. node) 11mcluster.net haalt namelijk 80% van zijn gegevens op bij
cluster sites. die vragen namelijk of een cluster aangesloten kan worden aan hun node. Die enkeling die gebruik maakt van een programma om in node te spotten zijn meestal te zelfde spotters. ik heb natuurlijk eens gekeken naar 11mcluster.net, en zag dat deze bijna alleen wordt gevoed door informatie van andere cluster sites.

Dat is inderdaad even zo geweest, maar inmiddels is die koppeling al een tijdje verbroken.
http://www.11mcluster.net/index.php?title=List_of_Interational_11_meter_Cluster_nodes schreef:Important message regarding node 14CRX000
14CRX000 is copying spots from http://www.cluster.dk. Even though the general idea is that information on the Internet is public, our opinion is that you shouldn't use information from a website without the owners concent. This behavior causes that we cannot expect important 11 meter groups like Delta X-Ray (DX) or Sugar Delta (SD) to support this initiative. And again, one of the motives to start this initiative is to bring 11 meter groups together. Copying information from a web cluster without permission of the owner is counter-productive to this objective. Until the spot forwarding stops or the owners of http://cluster.dk agrees on the spot forwarding, we have disconnected 14CRX000 from cluster.
Having said that, i have found out that not everybody shares this opinion. If you don't share our opinion, please feel free to connect to any of the other nodes.

Daarnaast is er niets mis met het koppelen en samenwerken van clusters.. Immers, als iemand iets spot,
wordt dat overal zichtbaar.. En je wilt toch geen spots missen?
En het voordeel is ook nog, dat alles redundant is.. Is de ene niet bereikbaar, connect je de volgende..
En dat al je gegevens "op straat" liggen... Ik denk dat hier op het forum om maar een voorbeeld te noemen
meer info te halen is dan uit een dx spot.. Daaruit haal ik alleen dat iemand op die frequentie iets bijzonders heeft gehoord...
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg


Keer terug naar DX

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 111 gasten