AT nummer krijgen??

Alles over DX

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: AT nummer krijgen??

Berichtdoor Hét Drentse Station » 23 okt 2012, 08:36

Mijn ervaring is inderdaad dat je als lid van een grotere club makkelijker verbinding maakt dan wanneer je lid bent van een mickey mouse club. Zeker bij activaties halen ze liever iemand van Alfa Tango, Sugar Delta, Kilo Papa, Maik Uniform of International Radio eruit dan iemand van een onbekende club. Zelf heb ik ook jaren gehad dat ik mensen van bepaalde clubs graag werkte BRC had altijd schitterende QSL kaarten. TRC was in het begin een drama met bevestigen en ga zo maar door. AT heeft zeker wat extra's.
Hét Drentse Station alias Dé Croky 19 IR 081 On air ! Inmiddels 142 via qsl bevestigde divisions:
1,2,3,4,5,6,7,9,10,11,12,13,14,15,16,18,19,20,21,22,23,25,26,27,28,29,30,31,32,34,35,36,37,38,40,
43,44,45,47,49,50,51,52,54,55,56,59,61,64,66,67,68,69,72,73,74,75,76,79,80,81,84,85,88,90,91,93,
97,102,103,104,105,106,108,109,110,111,112,114,115,116,119,120,121,122,123,125,126,128,133,
136,141,146,152,153,158,161,163,165,166,167,169,173,178,181,185,186,189,190,195,196,199,205,
206,207,212,214,216,218,219,233,251,301,302,303,304,306,307,308,309,310,311,312,314,315,317,
327,328,329,330,331,340
klik hier voor qsl kaarten !

Mijn shack : Daiwa CN-410 - Astatic 636 L - Astatic d-104 tafelmike - Turner Plus Three
Mobiel: Wilson 500 - President Taylor

Use your brains, invest in a good antenna, not in power!
Avatar gebruiker
Hét Drentse Station
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 3785
Geregistreerd: 22 sep 2007, 19:29
Woonplaats: JO32KR

Re: AT nummer krijgen??

Berichtdoor Ringo » 23 okt 2012, 17:21

19AT593 schreef:Het voordeel van lid zijn van de AT groep is dat je werkelijk meer DX werkt. Althans dat is mijn ervaring. De meeste AT stations zijn uiterst serieus met de hobby bezig en dat uit zich ook in de contacten en QSL bevestiging. Ik ben ook lid van "tig" clubs en heb voor mijn AT lidmaatschap ook diverse calls gebruikt. Maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn DXCC "score" wel in een stroomversnelling is geraakt nadat ik lid werd.

Maar goed, de AT club hanteert wel "strenge" regels. Voor veel te streng. En ook staat Mr.Aldo als onbetwiste italiaanse "godfather" aan de top. Wie het niet eens is met de regels word er zonder pardon uit gezet. Dat gaat veel mensen wat te ver, en dat is ergens ook wel voor te stellen. Immers het hele radio gebeuren is maar een hobby. Buiten dat kost het lidmaatschap 12,50 euro per jaar, dat moet je er voor over hebben.

Persoonlijk hecht ik er nog wel waarde aan, ben al sinds 21 jaar lid zonder problemen. Maar als ik nu zou beginnen zou ik misschien toch voor een andere minder strenge en gratis club kiezen.


Hai Sebastiaan. Jou beleving van verbindingen maken kan ik me heel goed voorstellen. 11 Mtr. is vrij voor een ieder. Die zich wil groeperen moet dat zelf weten en is zijn goed recht. Dat er in zo'n groep bepaalde regels zijn is prima, maar als Mr. Alfredo ergens niet mee eens is, kan er over gesproken worden, maar zonder pardon eruit geflikkerd worden gaat me te ver. We zijn Amateurs en ieder op zijn eigen manier. Techniek, antennes, packet, zelfbouw Dx-en enz. enz.
Maar dit moet je, dat mag je, bepaal ik nog steeds zelf. Dus ben ik verder opzoek gegaan naar een wat kleinere gematigde club. En die zijn er ook. Als Radio amateurs geen verbinding met me willen maken omdat ik bij een kleiner clubje ben aangesloten, Lekker Belangrijk!!!, Dan niet!!! Het gaat mij om de lol en de gezelligheid en niet van jij bent dit en ik ben dat. Dan ga ik liever wat zinnigers doen!!!!!

Héé bedankt voor de mail. heel langzaam kom ik wat te weten over de overkoepelende organen en kan ik een keuze maken.

Groet '73 van Ringo Assendelft.
Ringo
 

Re: AT nummer krijgen??

Berichtdoor Ringo » 23 okt 2012, 18:05

Hét Drentse Station schreef:Mijn ervaring is inderdaad dat je als lid van een grotere club makkelijker verbinding maakt dan wanneer je lid bent van een mickey mouse club. Zeker bij activaties halen ze liever iemand van Alfa Tango, Sugar Delta, Kilo Papa, Maik Uniform of International Radio eruit dan iemand van een onbekende club. Zelf heb ik ook jaren gehad dat ik mensen van bepaalde clubs graag werkte BRC had altijd schitterende QSL kaarten. TRC was in het begin een drama met bevestigen en ga zo maar door. AT heeft zeker wat extra's.


Dat zou kunnen. Ik wil geen onderscheid maken tussen verschillende groepen amateurs. Of ze nu bij een grote groep horen, Peppie en Kokkie of Mickey Mouce. Ooit is de AT groep ook als MM begonnen toch??? Het gaat toch om de gezelligheid of zie ik nu iets over het hoofd heen??? Als amateurs geen verbinding met me willen maken of een leuk qso willen voeren omdat ik 2 andere letters tussen mijn call heb, zijn het in mijn ogen geen amateurs. (Maar ik ben dit, en jij bent maar dat) is toch een zielige vertoning!!!!! Je bent allemaal met hetzelfde bezig en ieder op z'n eigen manier. 1 met een FM 22 kanalenbakkie voor weinig en een Boomerang, en de ander met een vette tranceiver all mode met een grote mond (dikke eindtrap) en enorme instalatie's van antennes. Of iemand nu 14 of 74 is, het maakt mij niet uit met wie ik spreek, zolang het maar gezellig blijft.
ik ga even wat eten, mijn maag begint in opstand te komen Hi.

Groet '73 van ringo Assendelft.
Ringo
 

Re: AT nummer krijgen??

Berichtdoor Hét Drentse Station » 23 okt 2012, 20:14

Uiteraard Ringo. Voor mij is ook iedereen gelijk en ik maak graag een praatje. Op SSB is het echter leuk om een QSL kaart te krijgen als je een nieuw land werkt. In de jaren dat internet nog geen gemeengoed was en nog niet iedereen over kwalitatief goed drukwerk kon beschikken zag je dat er veel verschil zat in de QSL kaarten. Van mensen die een mickey mouse call hadden kreeg je meestal niet de beste kaarten of soms helemaal niet. Uitzonderingen daargelaten. Van mensen die bij een 'bekende' club aangesloten waren kreeg je meestal erg mooie kaarten. Niet sturen leverde het risico van op de 'black list' komen op en dat wilde je liever niet. Tegenwoordig kan je eenvoudig kaarten laten drukken (bij Max in Belgie bijvoorbeeld) van superkwaliteit. De 'noodzaak' van aangesloten zijn bij een club vanwege de goede QSL kaarten is tegenwoordig dan ook wat minder. Ook andere informatie die voorheen via de clubs tot je kwamen (directory's met qsl-adressen van clubleden etc) kan je nu via het www makkelijk vinden. Ook vonden er erg regelmatig meeting plaats van soortgenoten :) leuke happenings met mooie verhalen.
Arrogant gedrag is van alle tijden. In de jaren dat ik erg actief was zat er een station 94 KP *** die dagelijks zijn kilowatts opstookte en keer op keer kwam met de tekst... beaming up to caribean....callling only outsiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiide of europe... frustrerend als je als nederlander graag een keer de 94e divisie wil werken... Nog vervelender is het als iemand die weet dat hij met meer vermogen zit begint te roepen als hij iemand anders hoort aanroepen richting een ander station...en daar dus overheen bralt...een verschijnsel wat je dagelijks hoort op de frequentie.
Hét Drentse Station alias Dé Croky 19 IR 081 On air ! Inmiddels 142 via qsl bevestigde divisions:
1,2,3,4,5,6,7,9,10,11,12,13,14,15,16,18,19,20,21,22,23,25,26,27,28,29,30,31,32,34,35,36,37,38,40,
43,44,45,47,49,50,51,52,54,55,56,59,61,64,66,67,68,69,72,73,74,75,76,79,80,81,84,85,88,90,91,93,
97,102,103,104,105,106,108,109,110,111,112,114,115,116,119,120,121,122,123,125,126,128,133,
136,141,146,152,153,158,161,163,165,166,167,169,173,178,181,185,186,189,190,195,196,199,205,
206,207,212,214,216,218,219,233,251,301,302,303,304,306,307,308,309,310,311,312,314,315,317,
327,328,329,330,331,340
klik hier voor qsl kaarten !

Mijn shack : Daiwa CN-410 - Astatic 636 L - Astatic d-104 tafelmike - Turner Plus Three
Mobiel: Wilson 500 - President Taylor

Use your brains, invest in a good antenna, not in power!
Avatar gebruiker
Hét Drentse Station
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 3785
Geregistreerd: 22 sep 2007, 19:29
Woonplaats: JO32KR

Re: AT nummer krijgen??

Berichtdoor vincenttor » 23 okt 2012, 20:16

Kijk zo hoort het toch ;)
Het gene wat ik ook zo een onzin vind is om geld te dokken om lid te mogen zijn,
die vent aldo hoeft niet eens meer te werken als die elk jaar van x 1000 members 12.50 krijgt, en wat krijg je er voor terug, een pakje qsl kaartjes wat per 10000 amper wat kost en af en toe een mailtje en het forum wat ook allemaal gratizzz kan.
En dan af en toe een AT meeting wat volgens mij ok niet het meeste hoeft te kosten
Maar goed wie ben ik ;)

Dan het belachelijke dat ze je minder snel willen spreken omdat je een onbekende groep naam hebt, tja als je zo al doet ben je helemaal lekker bezig.
Vraagt om roepen met 5 Kw dan als je t mij vraagt.
lekker over alles heen bulderen.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: AT nummer krijgen??

Berichtdoor Ringo » 23 okt 2012, 20:52

Hét Drentse Station schreef:Uiteraard Ringo. Voor mij is ook iedereen gelijk en ik maak graag een praatje. Op SSB is het echter leuk om een QSL kaart te krijgen als je een nieuw land werkt. In de jaren dat internet nog geen gemeengoed was en nog niet iedereen over kwalitatief goed drukwerk kon beschikken zag je dat er veel verschil zat in de QSL kaarten. Van mensen die een mickey mouse call hadden kreeg je meestal niet de beste kaarten of soms helemaal niet. Uitzonderingen daargelaten. Van mensen die bij een 'bekende' club aangesloten waren kreeg je meestal erg mooie kaarten. Niet sturen leverde het risico van op de 'black list' komen op en dat wilde je liever niet. Tegenwoordig kan je eenvoudig kaarten laten drukken (bij Max in Belgie bijvoorbeeld) van superkwaliteit. De 'noodzaak' van aangesloten zijn bij een club vanwege de goede QSL kaarten is tegenwoordig dan ook wat minder. Ook andere informatie die voorheen via de clubs tot je kwamen (directory's met qsl-adressen van clubleden etc) kan je nu via het www makkelijk vinden. Ook vonden er erg regelmatig meeting plaats van soortgenoten :) leuke happenings met mooie verhalen.
Arrogant gedrag is van alle tijden. In de jaren dat ik erg actief was zat er een station 94 KP *** die dagelijks zijn kilowatts opstookte en keer op keer kwam met de tekst... beaming up to caribean....callling only outsiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiide of europe... frustrerend als je als nederlander graag een keer de 94e divisie wil werken... Nog vervelender is het als iemand die weet dat hij met meer vermogen zit begint te roepen als hij iemand anders hoort aanroepen richting een ander station...en daar dus overheen bralt...een verschijnsel wat je dagelijks hoort op de frequentie.


Maar bedenk, wie heeft er nu meer lol aan een verbinding ???? Met 5 KW en een 5 elements antenne maak je je eigen propagatie. Binnen een jaar heb je alles gewerkt en dan???? is de lol er toch af!!!!! Lekker laten gaan. Heb een X Griekenland gewerkt met een Skyline 22 kanalenbakie en zowat een brienaald als antenne, half watt aan uitgestraald vermogen. Dat zijn de leuke verbindingen. Dat je graag bepaalde Divisie's wilt werken Oké, maar morgen is er toch weer een dag. Blaast die net zijn eindbuizen aan gort!!!!
Ringo
 

Re: AT nummer krijgen??

Berichtdoor Ringo » 23 okt 2012, 20:55

Hét Drentse Station schreef:Uiteraard Ringo. Voor mij is ook iedereen gelijk en ik maak graag een praatje. Op SSB is het echter leuk om een QSL kaart te krijgen als je een nieuw land werkt. In de jaren dat internet nog geen gemeengoed was en nog niet iedereen over kwalitatief goed drukwerk kon beschikken zag je dat er veel verschil zat in de QSL kaarten. Van mensen die een mickey mouse call hadden kreeg je meestal niet de beste kaarten of soms helemaal niet. Uitzonderingen daargelaten. Van mensen die bij een 'bekende' club aangesloten waren kreeg je meestal erg mooie kaarten. Niet sturen leverde het risico van op de 'black list' komen op en dat wilde je liever niet. Tegenwoordig kan je eenvoudig kaarten laten drukken (bij Max in Belgie bijvoorbeeld) van superkwaliteit. De 'noodzaak' van aangesloten zijn bij een club vanwege de goede QSL kaarten is tegenwoordig dan ook wat minder. Ook andere informatie die voorheen via de clubs tot je kwamen (directory's met qsl-adressen van clubleden etc) kan je nu via het www makkelijk vinden. Ook vonden er erg regelmatig meeting plaats van soortgenoten :) leuke happenings met mooie verhalen.
Arrogant gedrag is van alle tijden. In de jaren dat ik erg actief was zat er een station 94 KP *** die dagelijks zijn kilowatts opstookte en keer op keer kwam met de tekst... beaming up to caribean....callling only outsiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiide of europe... frustrerend als je als nederlander graag een keer de 94e divisie wil werken... Nog vervelender is het als iemand die weet dat hij met meer vermogen zit begint te roepen als hij iemand anders hoort aanroepen richting een ander station...en daar dus overheen bralt...een verschijnsel wat je dagelijks hoort op de frequentie.


Maar bedenk, wie heeft er nu meer lol aan een verbinding ???? Met 5 KW en een 5 elements antenne maak je je eigen propagatie. Binnen een jaar heb je alles gewerkt en dan???? is de lol er toch af!!!!! Lekker laten gaan. Heb een X Griekenland gewerkt met een Skyline 22 kanalenbakie en zowat een brienaald als antenne, half watt aan uitgestraald vermogen. Dat zijn de leuke verbindingen. Dat je graag bepaalde Divisie's wilt werken Oké, maar morgen is er toch weer een dag. Blaast die net zijn eindbuizen aan gort!!!!
Ringo
 

Re: AT nummer krijgen??

Berichtdoor Ringo » 23 okt 2012, 20:58

Sorry, maak er nu wel een zooitje van. Reageer op de ene en plaats de text bij de andere. gaat niet helemaal goed geloof ik Hi!!!!! De handigheid komt vanzelf.... Hoop ik Hi!!!
Ringo
 

Re: AT nummer krijgen??

Berichtdoor 19AT593 » 23 okt 2012, 21:33

Inderdaad AT lidmaatschap kost 12,50. En QSL krijg je er niet voor. Vroeger kreeg je elk jaar een nieuwe directory toegestuurd waarin alle leden met adressen stonden. Daarna kreeg je elk jaar een CD of DVD met die directory. Tegenwoordig krijg je dat ook niet meer, alleen toegang tot de alfatango.org website waar je de directory kan downloaden en toegang tot het AT DX cluster. En uiteraard toegang tot het forum in Italië en Nederland. Tja, je gaat je afvragen waar die 12,50 per lid voor gebruikt word. Al moet ik wel zeggen dat het aantal AT leden wel haast gehalveerd is denk ik vergeleken met de topjaren. Destijds was de IR groep onder leiding van Jan 19IR01 ook booming en volgens mij gratis. De IR groep bestaat nog steeds zie: http://www.irdx.net, Jan is echter geen president meer. Een aantal zeer serieuze DXers ex-ATers die zich er niet meer in konden vinden hebben zich verenigd in een zeer select groepje met een "DX" call. Een bekende of misschien wel de bekendste is John 47DX101. De DX club stelt overigens behoorlijke eisen aan een lidmaatschap, op dit moment kan je geen lid worden overigens. Zie: http://www.delta-xray.net. Nog een goede DX groep, misschien wat minder bekend is the sugar delta DX groep zie: http://www.sugar-delta.org. Als ik nog geen lid was van de AT groep waar ik destijds veel moeite voor heb moeten doen dan was 1 van de groepen die ik hier voorstel zeker een goede kandidaat geweest. Succes met je keuze!
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: AT nummer krijgen??

Berichtdoor Ringo » 23 okt 2012, 22:10

19AT593 schreef:Inderdaad AT lidmaatschap kost 12,50. En QSL krijg je er niet voor. Vroeger kreeg je elk jaar een nieuwe directory toegestuurd waarin alle leden met adressen stonden. Daarna kreeg je elk jaar een CD of DVD met die directory. Tegenwoordig krijg je dat ook niet meer, alleen toegang tot de alfatango.org website waar je de directory kan downloaden en toegang tot het AT DX cluster. En uiteraard toegang tot het forumbastiaan in Italië en Nederland. Tja, je gaat je afvragen waar die 12,50 per lid voor gebruikt word. Al moet ik wel zeggen dat het aantal AT leden wel haast gehalveerd is denk ik vergeleken met de topjaren. Destijds was de IR groep onder leiding van Jan 19IR01 ook booming en volgens mij gratis. De IR groep bestaat nog steeds zie: http://www.irdx.net, Jan is echter geen president meer. Een aantal zeer serieuze DXers ex-ATers die zich er niet meer in konden vinden hebben zich verenigd in een zeer select groepje met een "DX" call. Een bekende of misschien wel de bekendste is John 47DX101. De DX club stelt overigens behoorlijke eisen aan een lidmaatschap, op dit moment kan je geen lid worden overigens. Zie: http://www.delta-xray.net. Nog een goede DX groep, misschien wat minder bekend is the sugar delta DX groep zie: http://www.sugar-delta.org. Als ik nog geen lid was van de AT groep waar ik destijds veel moeite voor heb moeten doen dan was 1 van de groepen die ik hier voorstel zeker een goede kandidaat geweest. Succes met je keuze!


Hai Sebastiaan. Bedankt voor de info. Heb me reeds aangemeld bij de acdx club. Mooie site, en snelle reactie enz enz. Voorlopig even genoeg achter de PC gezeten voor het uitzoekwerk en hulp van jullie allen. Thnx daarvoor. Nu maar eens de rest van de antennes neerzetten en het geheel aansluiten. Nu nog redelijk weer ervoor.

Groet van Ringo Assendelft.
Ringo
 

Re: AT nummer krijgen??

Berichtdoor Ringo » 25 okt 2012, 06:02

Hallo medestrijders. Het heeft even wat voeten in aarde gehad maar met wat hulp van jullie is het gelukt. Het is geen AT nummer geworden, kon me daar niet in vinden. Mijn nieuwe Call is 19AC302. Aangesloten bij de ACDXclub.
'73 van Ringo Assendelft.
Ringo
 

Re: AT nummer krijgen??

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 25 okt 2012, 07:10

Ook prima toch .Ik ben al jaren steunend lid v/d AT want ik gebruik mijn call bijna nooit meer .Dit komt o.a. door de plc qrm die ik in mijn omgeving heb. Maar ik ben steeds vaker mobiel. Nu nog op FM maar ik wil t.z.t ook af en toe op locatie gaan staan en op ssb werken .

Mocht je nog meer clubs zoeken dan kun je ook eens kijken op :arrow: http://www.dxzone.com/catalog/CB_Radio/Clubs/ daar staan er ook nog een aantal .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: AT nummer krijgen??

Berichtdoor rob kenwood » 25 okt 2012, 08:41

Ringo schreef:Hallo medestrijders. Het heeft even wat voeten in aarde gehad maar met wat hulp van jullie is het gelukt. Het is geen AT nummer geworden, kon me daar niet in vinden. Mijn nieuwe Call is 19AC302. Aangesloten bij de ACDXclub.


'73 van Ringo Assendelft.



welkom bij de familie kerel! :D
19AC153


is er leven na de dood? steel me kenwood en je weet het!
rob kenwood
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 962
Geregistreerd: 12 aug 2008, 17:59
Woonplaats: gewoon thuis

Re: AT nummer krijgen??

Berichtdoor Ringo » 25 okt 2012, 16:59

Dank je Rob, en bedankt voor de tip van de ACDXclub. P.s. ik had nog gereageerd op de mast hier in de tuin maar op 1 of andere duistere wijze blijft het bericht in mijn uitbox staan. Dan maar zo even reageren of heb je het bericht al 3x gehad??? Lichtmast overgenomen van iemand die hem een half jaar nodig had en nieuw gekocht. De 2 dikke lampen verkocht en een plafondtakel er voor terug gekocht + 2 stukken hoeklijn 50-50. Op z'n kop op het onderframe gemeubeld en 2 X-tra schoorstangen aangebracht. Nu druk op de knop in de shack en het geheel gaat naar 12 meter en weer terug naar 7. Ik zag mezelf niet in de winter onder de mast staan slingeren. Gemak dient de mens toch, en hier langs de kust kan het aardig spoken. Los op de grond gezet, 400Kg aan stenen erop en het gehele voetframe betimmerd met hardhouten vlonders voor het gezicht. 3 aardpennen in de grond en het geheel is naar mijn zin. Als de weersberichten zeer zware storm voorspellen kan ik het geheel ook vlak leggen door de tuin om schade te voorkomen. Gelukkig nog niet voorgekomen. Alles gegalvanischeerd en RVS bouten en moeren, geen omkijken naar.

Groet Ringo Assendelft 19AC302
Ringo
 

Re: AT nummer krijgen??

Berichtdoor vincenttor » 25 okt 2012, 21:11

ik bedoelde overigens dat je er om vraagt dat mensen vervelend gaan doen en blijven roepen met veel vermogen,
als je lekker iemand negeert als ze van een groep zijn die onbekend is (lees, geen AT/SD/DX/etc)
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

VorigeVolgende

Keer terug naar DX

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 120 gasten