Nieuwe cluster HAM stijl

Alles over DX

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Nieuwe cluster HAM stijl

Berichtdoor 30IR030 » 23 aug 2013, 10:36

Hallo allemaal!

Ik wil jullie even op de hoogte brengen van een nieuw initiatief op 11 meter. Nou ja, nieuw, het cluster draait al meer dan een jaar zonder problem en zonder downtijd. :)

Heb je er ooit aan gedacht om programma's zoals HAM Radio Deluxe of Logger32 te gebruiken voor je 11 meter DX? Dat is heel goed mogelijk.
Ik heb een cluster draaien met op dit moment 5 nodes gebaseerd op dezelfde software die HAMs gebruiken (dxspider), aangepast voor 11 meter. Dit is niet alleen een cluster met meer informatie dan het webcluster wat we allemaal kennen, maar het gebruik van software ipv web biedt je ook de mogelijkheid om je logging te automatiseren, om digital modes te gebruiken, etc.

Alle informatie over dit initiatief kun je vinden op de Facebook pagina in mijn sig. Op deze pagina vind je een forum met instructies hoe je HRD, Logger32, YaLOG, etc te configureren voor 11 meter. Deze instructies worden begeleid met video's. Zoals ze het bij de belastingdienst zeggen: "Leuker kunnen we het niet maken, wel gemakkelijker!".

Laat mij weten wat je van dit initatief denkt. Als je meer wilt weten, als je mee wilt doen, als je wilt dat 11 meter operators beter gaan DX-en en meer gaan doen met hun radio's, download dan deze presentatie https://app.box.com/s/pyqff5inb8kx6sxm0ibu en neem contact met me op.

Groeten en 73 de 30IR030 Ton.
30IR030
 

Keer terug naar DX

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 144 gasten