info graag aan nieuweling

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

info graag aan nieuweling

Berichtdoor franske » 22 maart 2015, 06:32

Ben in het bezit van een oldtimer uit de jaren 70 en wil daar een werkend cb bakje in en kan kiezen uit 2 cb's aangeboden door via/via:

1- Realistic TRC-438 /40 kanaals /2-weg (ouder bakje wat ongeveer met de tijd correspondeert en misschien compacter dan de Cobra)
2- Cobra 29 NW LTD /40 kanaals (uiterlijk ouder bakje, maar is dit zo???)

Voor welke cb zou ik gaan en wat heb ik nog nodig buiten de hand mike wat bij beide standaard meegeleverd is, heb wel weet van een antenne maar voor de rest... geen idee!
Zijn er zend vergunningen nodig en waar best aankopen doen?

Of heeft er iemand via dit forum nog iets zeer netjes en werkend in aanbieding wat met de jaren 70 correspondeert?

Alle info is welkom.

Groeten aan iedereen,
Franske den Belg
franske
 

Re: info graag aan nieuweling

Berichtdoor Thijs » 22 maart 2015, 08:48

Dat is lastige.

Een vergunning is niet nodig.
KIjk eens rond want eigenlijk is alles wat jij vraagt al ruimschoots aan bod gekomen.
viewtopic.php?f=40&t=6151

De CObra 29 serie word nog steeds gemaakt geen idee of die in de jaren 70 of 80 gestart is.
De Realistic is jaren 90 denk ik.
BEide zijn vermoedelijk 40 kaneln am bakies. In europa is ook FM toegestaan en in nederland gangbaarder voor gebruik envolgens mij ook in belgie.
De Cobra heeft een FM broertje uit de jaren 90 maar de kans is groot dat je iets uit america hebt.


De cobra is in america er populair en heb je waarschijnlijk meer aan maar ik zou in europa vanwege de uitwisselbaarheid gaan voor een model met am en fm.

JE hebt een meter nodig om de antenne af te regelen lees daar voor dit topic eens door
viewtopic.php?f=7&t=676
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: info graag aan nieuweling

Berichtdoor franske » 22 maart 2015, 13:59

Dan blijft nog 1 vraag open:

Heeft er iemand via dit forum nog iets zeer netjes en werkend in aanbieding wat met de jaren 70 correspondeert eventueel een compleet setje om te starten?
Moet wel nog zeer toonbaar zijn dus geen lelijke chroom op de knopjes of krassen en dergelijke...
Heb je iets in aanbieding graag een PM.

Groeten,
Franske den Belg
franske
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron