Albrecht AE5090 1 generatie

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Albrecht AE5090 1 generatie

Berichtdoor Thijs » 24 apr 2007, 00:08

Na van de week de lang verwachte Albrecht AE5090 binnen gekregen te hebben. En hem vanmiddag in de auto gehangen te hebben deed er zich het volgende vreemde probleem voor:

Alle ontvangen signalen klinken als of ze in AM zijn. Het ontvangen signaal is dus niet of nauwelijks te verstaan. Een enkel station komt vervolgens wel helder binnen maar dat zijn uitzonderingen.

Als ik luister naar het door mij uit gezonden sigaal is dit netjes. Wie o Wie weet wat er mis is!
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Ernst » 24 apr 2007, 21:29

Hoi
er is niks mis met je bakkie hoor... maar de jouwe is heel erg snal kwa ontvangst
zoet het kristal filter op ... dat ziet er uit als een gewoon kristal maar dan met 3 pootjes
Zoek in een oude sloopbak een soortgelijk onderdeel...(ziet erkwa model hetzelfde uit ) een keramisch filter de kleur is bruin net zoals die bruine platte condensatortjes en ook met 3 pootjes.
eenmaal uitgewiselt zal je bak wat minder smalbandig zijn en een mooie volle donkerbruine audio geven
Het is een bekend probleem wat wel vaker voorkomt en is dus simpelop te lossen
M vr gr Ernst
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Berichtdoor Thijs » 25 apr 2007, 15:18

He ernst bedankt. Ik 'had er al knap de pest in. Bij m'n volgende bezoek aan dile een vragen of zij dat voor mij willen doen. Als ik het zelf ga doen gebeuren er vast weer ongelukken :!: :D
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 185 gasten