Albrecht AE 485 S regelbaar vermogen mod?

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Albrecht AE 485 S regelbaar vermogen mod?

Berichtdoor Vonkentrekker » 29 dec 2015, 22:58

Hallo,

Ik ben benieuwd of iemand een regelbaar vermogen heeft ingebouwd in een Albrecht AE 485 S.
Als je ergens een schema hebt gezien dan zou ik die ook graag willen hebben.

De bak gooit er standaard 25 Watt uit wat ik graag regelbaar wil maken. De Magnum 257 heeft dit namelijk wel via een gedeelde functie op de squelch knop, zoals bij de RF-G/Mic-G knop.
Mijn Albrecht versie heeft alleen een enkelvoudige knop voor de squelch. Wellicht heeft iemand een mod voor deze versie? Of anders gewoon via een aparte potmeter in de behuizing, als het maar werkt...

Groet,
Nico
Vonkentrekker
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 15 sep 2015, 19:08

Re: Albrecht AE 485 S regelbaar vermogen mod?

Berichtdoor jan oss » 30 dec 2015, 12:41

hallo nico, je kan de instelpotmeter voor fm pwr , eruit solderen en via een externe potmeter op bijv, de achterzijde van de radio plaatsen
dan heb je het fm vermogen regelbaar
als je ook het ssb vermogen wilt regelen, moet je een 500 ohm regelbare potmeter aansluiten op een weerstandje voor de stuurtransistor wat ook laagohmig is
heb zo geen schema bij de hand anders zou ik je uit kunnen leggen welke ik bedoel
dit principe word ook gedaan bijv, voor de president jackson , type 1,hier word r242 [10 ohm]aan een kant{massa} er uit gehaald en naar de buitenste poot van de regelbare weerstand gebracht en de middelste poot naar massa

succes , jan
jan bak oss
Avatar gebruiker
jan oss
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 687
Geregistreerd: 03 apr 2009, 12:39
Woonplaats: oss

Re: Albrecht AE 485 S regelbaar vermogen mod?

Berichtdoor Vonkentrekker » 01 jan 2016, 14:23

hallo Jan,

Bedankt voor je reactie! Dus als ik het goed begrijp dan regel ik met die 500 ohm potmeter zowel het SSB vermogen als het fm vermogen? Ik heb nog niet genoeg ervaring om het zelf te doen, dus zal dit moeten vragen aan iemand anders. Het risico dat ik iets stuk maak is anders te groot.

groet, Nico
Vonkentrekker
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 15 sep 2015, 19:08


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 54 gasten