Albrecht AE-6110 - Mobiel

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Albrecht AE-6110 - Mobiel

Berichtdoor K9 spike » 12 maart 2016, 22:13

Heb van de week mij bestelling aangekregen van Truckerswereld en moet zeggen goede service van hun kant - pakketje was s"morgens door UPS op verkeerd adres geleverd.
Toen ik in de voormiddag even ging kijken bij UPS zag ik dat er iets mis was heb toen Truckerswereld gemaild over dit misverstand en toen ik thuis kwam van men werk had UPS hun fout recht gezet.

Bestelling was een Albrecht AE-6110 met Sirio TURBO 1000 blue line.
Heb deze van de week gemonteerd in de auto, maar kreeg de SWR niet echt goed denk ik..
Op kanaal 20 heb ik 1.3 ongeveer - Op kanaal 1 heb ik 1.1 en op kanaal 40 heb ik 1.6
Heb de antenne ook via een Koperen aardingsvlecht aan het châssis gemaakt.

Vandaag kreeg ik de kriebels om een basis antenne te plaatsen en de AE-6110 op aan te sluiten om eens te zien hoe het ontvangst dan was.
Dus heb ik vandaag een Solarcon Antron A99 basis antenne geïnstalleerd op mijn vroeger alu mast (12 Meter), deze is nu 6 meter waar ik de Solarcon Antron A99 heb geplaatst.
Toen ik de SWR uitlas staat deze op 1.1 a 1.2 en heb hier niets aan moeten doen, als ik de AE-6110 aansloot krijg ik bromruis op de kanalen :cry:
Vroeg mij af of je hier iets kan tegen doen -filter of zoiets tussen plaatsen.
Ik vroeg mij ook af of dit iets te maken heeft met de AE-6110 eenvoudig bakje. (instellingen - zonder toeters en bellen)
Avatar gebruiker
K9 spike
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 10 feb 2011, 11:00
Woonplaats: Rupelstreek

Re: Albrecht AE-6110 - Mobiel

Berichtdoor haab » 12 maart 2016, 23:45

Bromruis..... Je bedoelt er is een brommende toon te horen op alle kanalen ?

Met wat geluk veroorzaak je de brom Zelf en kun je door de oorzaak op te sporen het gedoe elimineren.
Wat voor voeding gebruik je ? Ik had vroeger eens een slechte voeding, die had heerlijke bromsounds.

Sluit je bak eens aan op een accu. Brom niet weg ? zet dan de aardlekschakelaar in je meterkast om zodat de stroom uit is. (Met de bak nog aan de accu) Brom weg ? Zo ja, dan maak je hem zelf. Apparaat opsporen en weggooien. 😁 Zo nee, dan komt ie van de buren, dat wordt al lastiger dan.

Wat de SWR van die sirio betreft: Omdat de swr op de lagere kanalen het laagst is zou je de antenne korter moeten maken zodat de dip richting kanaal 20 schuift. ALs je hem niet beter krijgt mbv. Alle swr-post hier op het forum gewoon zo laten. 1.6:1 is geen reden om je zorgen te maken.
Groet,
John

Skipnaam: HaaB
DX-call: 19DW321
Avatar gebruiker
haab
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 308
Geregistreerd: 26 feb 2015, 19:41
Woonplaats: Kerkrade (zuid-Limburg)

Re: Albrecht AE-6110 - Mobiel

Berichtdoor haab » 12 maart 2016, 23:59

Zie net op de siriosite dat zij zelf een swr kleiner gelijk 2:1 opgeven voor je antenne.
http://www.sirioantenne.it/hf-mobile/turbo-blue-line-series/
Groet,
John

Skipnaam: HaaB
DX-call: 19DW321
Avatar gebruiker
haab
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 308
Geregistreerd: 26 feb 2015, 19:41
Woonplaats: Kerkrade (zuid-Limburg)

Re: Albrecht AE-6110 - Mobiel

Berichtdoor K9 spike » 13 maart 2016, 01:24

haab schreef:Zie net op de siriosite dat zij zelf een swr kleiner gelijk 2:1 opgeven voor je antenne.
http://www.sirioantenne.it/hf-mobile/turbo-blue-line-series/

Als ik het dan goed begrijp - geen zorgen maken dan.
Avatar gebruiker
K9 spike
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 10 feb 2011, 11:00
Woonplaats: Rupelstreek

Re: Albrecht AE-6110 - Mobiel

Berichtdoor K9 spike » 13 maart 2016, 01:36

haab schreef:Bromruis..... Je bedoelt er is een brommende toon te horen op alle kanalen ?

Met wat geluk veroorzaak je de brom Zelf en kun je door de oorzaak op te sporen het gedoe elimineren.
Wat voor voeding gebruik je ? Ik had vroeger eens een slechte voeding, die had heerlijke bromsounds.

Sluit je bak eens aan op een accu. Brom niet weg ? zet dan de aardlekschakelaar in je meterkast om zodat de stroom uit is. (Met de bak nog aan de accu) Brom weg ? Zo ja, dan maak je hem zelf. Apparaat opsporen en weggooien. 😁 Zo nee, dan komt ie van de buren, dat wordt al lastiger dan.

Wat de SWR van die sirio betreft: Omdat de swr op de lagere kanalen het laagst is zou je de antenne korter moeten maken zodat de dip richting kanaal 20 schuift. ALs je hem niet beter krijgt mbv. Alle swr-post hier op het forum gewoon zo laten. 1.6:1 is geen reden om je zorgen te maken.


Mijn voeding is Maas sps 30 II
Had de grootste brom al gevonden namelijk de powerline - heb deze uitgetrokken en het meeste is weg maar niet alles.
Het zou kunnen dat het van de voeding komt, want die maak ook een geluid dat ik precies herken in de brom.
Avatar gebruiker
K9 spike
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 10 feb 2011, 11:00
Woonplaats: Rupelstreek

Re: Albrecht AE-6110 - Mobiel

Berichtdoor haab » 13 maart 2016, 16:25

Mooi weer een powerline weg.

Die ondingen maken voor veel hobbyisten het ongestoord ontvangen onmogelijk. Misschien hebben je buren ook van de powerline dingen. Die storen door de hele straat. Het volledige stroomneteerk in de huizen wordt een antenne.
Groet,
John

Skipnaam: HaaB
DX-call: 19DW321
Avatar gebruiker
haab
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 308
Geregistreerd: 26 feb 2015, 19:41
Woonplaats: Kerkrade (zuid-Limburg)

Re: Albrecht AE-6110 - Mobiel

Berichtdoor K9 spike » 13 maart 2016, 19:12

haab schreef:Mooi weer een powerline weg.

Die ondingen maken voor veel hobbyisten het ongestoord ontvangen onmogelijk. Misschien hebben je buren ook van de powerline dingen. Die storen door de hele straat. Het volledige stroomneteerk in de huizen wordt een antenne.


Powerline is een mooie uitvinding voor je netwerk overal te krijgen zonder extra kabels te leggen, maar het is blijkbaar ook een nachtmerrie voor CB & Radioamateurs... :(
Avatar gebruiker
K9 spike
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 10 feb 2011, 11:00
Woonplaats: Rupelstreek

Re: Albrecht AE-6110 - Mobiel

Berichtdoor 19-DT-170 » 14 maart 2016, 10:36

Powerline is een product dat eigenlijk helemaal nooit op de markt had mogen verschijnen.
Powerline maakt gebruik van korte golf frequenties om de data over te transporteren,
en maakt ontvangst op korte golf nagenoeg totaal onmogelijk.
Door allerlei trucs probeert de fabrikant nu de powerline toch 'goedgekeurd' te krijgen door op bepaalde
banden filters te zetten. Maar feit blijft dat het spul blijft storen op de korte golf banden.
Ik wil op de hele korte golf kunnen luisteren, en niet alleen de banden die een fabrikant gefilterd heeft.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Albrecht AE-6110 - Mobiel

Berichtdoor 19DT2120 » 14 maart 2016, 11:15

Alu hoedje op: We worden gewoon gecensureerd :evil: ,ze verplichten ons om alleen maar naar de genotched frequenties te luisteren! :wink:

Nee het idee achter plc techniek is leuk verzonnen,maar het stroomnet is gewoon niet echt geschikt en gemaakt voor HF data transport !
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1707
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 106 gasten