Eindelijk weer aktief

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Eindelijk weer aktief

Berichtdoor DJJohnnyNL » 21 jan 2017, 19:13

Vandaag de bestelling gedaan voor 4 maart.

Na 6/7 jaar afwezig weer terug als basis station in de
lokatie landgraaf.

Bak : president Lincoln 2 (versie 3)
Deze wordt door haej elektronica ook gericitifeerd (klopt dit woord?)voor de 27mc band.
Antenne : Antron 99
Voeding Aelbrecht S79


Ben benieuwd wat ik weer ga tegenkomen in mijn regio en
welke afstanden ik zal bereiken vanaf mijn lokatie zit ik 37 meter boven
nap.

Ik vroeg me enkel af waar kan ik in mijn regio De n en eventueel F licentie
halen want naar Utrecht rijden Zie ik niet zo zeer zitten.
Mijn Shack :

2017 - nu
President Lincoln 2 Versie 3 - SeriO GPS 1/2

2007 - 2011
Danita 640 - VENON GPA 27 // Midland Alan 48 plus Multi - VENON GPA 27

Antenne hoogte : 13 meter regio Parkstad Limburg.
DJJohnnyNL
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 22 apr 2013, 11:23

Re: Eindelijk weer aktief

Berichtdoor Cas » 21 jan 2017, 21:16

Beste John,

Houd er een beetje rekening mee dat het hier in Zuid-Limburg op de 11 meter erg rustig is en wat tegenvalt jammer genoeg.
We zitten schijnbaar in het verkeerde hoekje van het land en daar is niets aan te doen in het oosten en noorden is het allemaal wat actiever.
ook aan jouw kant de oostelijke mijnstreek is het niet veel beter dan in mijn omgeving desondanks probeer op wat verschillende tijden wat te luisteren en zeer zeker eens wat te roepen......
Anders blijft het natuurlijk stil. Ik hoop je op een goede dag eens te horen maar ik ben bang dat we dat net niet gaan halen jammer genoeg.
Zou je de ambities hebben om voor de n of eventueel de f te gaan dan adviseer ik je je eerst eens goed te informeren of dit wel jou ding is.
Maar we houden de moed erin misschien tot binnenkort op de band..............

73,
Cas.
Remember that even the most sophisticated transceiver is useless without a good antenna.
Avatar gebruiker
Cas
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 23 okt 2014, 20:44
Woonplaats: Maastricht

Re: Eindelijk weer aktief

Berichtdoor haab » 22 jan 2017, 01:29

DJJohnnyNL schreef:Deze wordt door haej elektronica ook gericitifeerd (klopt dit woord?)voor de 27mc band.


Gemodificeerd. (modificeren)

DJJohnnyNL schreef:Ik vroeg me enkel af waar kan ik in mijn regio De n en eventueel F licentie
halen want naar Utrecht rijden Zie ik niet zo zeer zitten.


Eindhoven is de dichstbijzijnde locatie waar examens worden afgenomen. Alle info daarover vindt je op: http://www.radio-examen.nl

Hier is wel wat activiteit (kerkrade) maar niet overweldigend. Ik zou zeggen vooral ROEPEN op 27.1250 (14) niet alleen LUISTEREN. Velen luisteren en scannen de kanalen en klagen vervolgens dat ze niks horen... Klopt, de meeste luisteren alleen en klagen.
Groet,
John

Skipnaam: HaaB
DX-call: 19DW321
Avatar gebruiker
haab
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 308
Geregistreerd: 26 feb 2015, 19:41
Woonplaats: Kerkrade (zuid-Limburg)

Re: Eindelijk weer aktief

Berichtdoor 19-DT-170 » 22 jan 2017, 10:18

En wat de cursus betreft, er zijn twee verenigingen in het zuiden. Alleen is er voorlopig geen cursus volgens mij.
Een paar vrienden van mij hebben zich ook opgegeven, maar volgens mij waren te weinig aanmeldingen voor een cursus.
Wat momenteel populair schijnt te zijn is de digitale leeromgeving, zie http://dlza.nl/
Er zijn verscheidene mensen die hiermee de vergunning hebben gehaald. Het voordeel is dat je niet het huis uit hoeft, en je kunt in je eigen tempo leren.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Eindelijk weer aktief

Berichtdoor haab » 22 jan 2017, 23:59

19-DT-170 schreef:Wat momenteel populair schijnt te zijn is de digitale leeromgeving, zie http://dlza.nl/
Er zijn verscheidene mensen die hiermee de vergunning hebben gehaald. Het voordeel is dat je niet het huis uit hoeft, en je kunt in je eigen tempo leren.


Kan ik alleen maar aanbevelen, heb ik mijn licentie ook bij gehaald. De vormgeving op de website (en de humor) is een beetje oubollig maar de inhoud is top.
Groet,
John

Skipnaam: HaaB
DX-call: 19DW321
Avatar gebruiker
haab
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 308
Geregistreerd: 26 feb 2015, 19:41
Woonplaats: Kerkrade (zuid-Limburg)


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten