Ideale combi bak met antenne voor in tractoren?

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Ideale combi bak met antenne voor in tractoren?

Berichtdoor Devanes » 21 feb 2017, 12:40

Beste iedereen,

ik ben van plan in 3 tractoren van mij een cb te plaatsen nu is er zoveel keuze en volgens ik lees ook veel verschil op gebied van antennes.

Welke combinatie kunnen jullie me aanraden rekening houden dat er nog weinig ijzer aan de tractoren is en de antennes dus eigenlijk op zichzelf moeten kunnen werken.

Een antenne die niet moet afgeregeld worden zou het ideale zijn dnek ik maar ik weet niet of dit ten koste gaat qua bereik?

Mvg,

David
Devanes
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 30 dec 2016, 19:18

Re: Ideale combi bak met antenne voor in tractoren?

Berichtdoor Thijs » 21 feb 2017, 13:35

JE zou kunnen kijken naar firestick no ground antennes of een bootantenne.
Wat btreft het bakkie elk bakkie werkt met elke cb antenne. Dus daar hoef je echt niks spannends te kopen als het je alleen gaat om communicatie tussen de tractoren.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: Ideale combi bak met antenne voor in tractoren?

Berichtdoor Corvy » 21 feb 2017, 16:44

Voor de radio zou ik naar een model met CTCSS of DCS gaan.
Geen last van storingen en je hoort enkel je collega's.
Bakjes met deze mogelijkheid zijn helemaal niet duur.
Avatar gebruiker
Corvy
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 318
Geregistreerd: 05 jul 2009, 11:11
Woonplaats: Antwerpen - België

Re: Ideale combi bak met antenne voor in tractoren?

Berichtdoor Devanes » 26 feb 2017, 20:12

Ik heb nu momenteel deze antenne in het oog Sirio TA 27 Inox NGP of de New Delta NGP iemand hier enige ervaring mee?
Devanes
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 30 dec 2016, 19:18

Re: Ideale combi bak met antenne voor in tractoren?

Berichtdoor 19DT2120 » 27 feb 2017, 10:40

Hou er wel rekening mee met plaatsen dat deze antenne behoorlijke stijve constructie heeft en niet veel(minder) kan hebben als je wat raakt!
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: Ideale combi bak met antenne voor in tractoren?

Berichtdoor Devanes » 08 maart 2017, 16:13

Nee het is de bedoeling om deze op een metalen stuk te zetten. Maar omdat grote vlakken ijzer mankeren wou ik het hiermee oplossen maar de antennes rond de 40 euro hebben allemaal ijzer nodig...
Devanes
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 30 dec 2016, 19:18

Re: Ideale combi bak met antenne voor in tractoren?

Berichtdoor ruudje » 26 maart 2017, 20:04

Ik heb nogal wat ervaring met bakkies en antennes op tractoren en maaimachines, ik heb zelf een aantal sirio`s GL 27 en ben daar best tevreden over, vooral de veer die onder net boven de spoel zit doet zijn werk goed. Het werkt naar mijn mening iets minder dan een vast gemonteerde antenne maar je moet ergens een keuze maken natuurlijk, wil ik iedere dag een pen maken die verloren geraakt is en een opgeblazen bak of doen we lekker makkelijk

Omdat er nogal wat van machines gewisseld wordt hier heb ik alle antennes aan de spiegelsteunen bevestigd, snel en makkelijk te demonteren

Voor wat betreft de bakjes die we gebruiken dat varieert van een Premier cb 1000 tot een president JFK
Basis: Superstar 360FM + Solarcon A99
Mobiel : President JFK + Wilson 1000
Premier cb1000 + sirio GL 27

Reservemateriaal: Midland Alan 27e, Midland 48+, midland 48+ multi, Danita 640, president Johnson
ruudje
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 23 jul 2016, 23:02
Woonplaats: Achtmaal, noord brabant

Re: Ideale combi bak met antenne voor in tractoren?

Berichtdoor Devanes » 09 mei 2017, 18:25

ruudje schreef:Ik heb nogal wat ervaring met bakkies en antennes op tractoren en maaimachines, ik heb zelf een aantal sirio`s GL 27 en ben daar best tevreden over, vooral de veer die onder net boven de spoel zit doet zijn werk goed. Het werkt naar mijn mening iets minder dan een vast gemonteerde antenne maar je moet ergens een keuze maken natuurlijk, wil ik iedere dag een pen maken die verloren geraakt is en een opgeblazen bak of doen we lekker makkelijk

Omdat er nogal wat van machines gewisseld wordt hier heb ik alle antennes aan de spiegelsteunen bevestigd, snel en makkelijk te demonteren

Voor wat betreft de bakjes die we gebruiken dat varieert van een Premier cb 1000 tot een president JFK




Bedankt voor de info.

Ik ga ook voor de GL 27 antenne gaan en een nieuwe bak kopen momenteel de TTI tcb 900 op het oog.
Devanes
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 30 dec 2016, 19:18

Re: Ideale combi bak met antenne voor in tractoren?

Berichtdoor Devanes » 09 mei 2017, 18:29

ruudje schreef:Ik heb nogal wat ervaring met bakkies en antennes op tractoren en maaimachines, ik heb zelf een aantal sirio`s GL 27 en ben daar best tevreden over, vooral de veer die onder net boven de spoel zit doet zijn werk goed. Het werkt naar mijn mening iets minder dan een vast gemonteerde antenne maar je moet ergens een keuze maken natuurlijk, wil ik iedere dag een pen maken die verloren geraakt is en een opgeblazen bak of doen we lekker makkelijk

Omdat er nogal wat van machines gewisseld wordt hier heb ik alle antennes aan de spiegelsteunen bevestigd, snel en makkelijk te demonteren

Voor wat betreft de bakjes die we gebruiken dat varieert van een Premier cb 1000 tot een president JFK


Bedankt voor de info hier kan ik weer wat mee.

Het zal de GL 27 worden in combi met een ITT tcb900 denk ik deze ITT is voor deze prijs vrij goed uitgerust lijkt me...
Devanes
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 30 dec 2016, 19:18


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten

cron