President George Eindtrap ?

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

President George Eindtrap ?

Berichtdoor Laurent_Dedeurwaerder » 29 mei 2007, 14:54

Hallo,
ik ben nieuw op het forum hier en sinds korte tijd bezig met CB'en.
Ik heb een president George met Antron 99 antenne en een handzender.
Sinds kort kan ik niet meer zenden met mijn president george. wel nog ontvangen. als ik zend hoor ik wel aan het ander toestel dat er een poging word gedaan tot zenden, maar hoor niks van wat ik zeg. bij het loslaten van de mike-schakelaar hoor ik wel nog de roger-beep.
Terwijl ik zend word die lijn met streepjes wel aangeduid als ik mij rf veel opendraai. maar ook niet altijd.
Ik meet wel nog altijd een swr.
Moet wel toegeven dat mijn swr nooit optimaal is geweest, het varieerde tussen 1,5 en 2. meestal rond 1.8.
Kan iemand me vertellen of het de eindtrap is of de microfoon van de schakelaar die niet werkt? + eventueel prijs van zo een eindtrap en of ik deze zelf kan monteren (zit in electronica op school).
Bij voorbaat dank,
Laurent
Laurent_Dedeurwaerder
 

Berichtdoor Papa Alpha » 29 mei 2007, 15:31

De Mic gain staat wel voluit??
Papa Alpha
 

Re:

Berichtdoor Laurent_Dedeurwaerder » 29 mei 2007, 15:36

als ik mijn schakelaar van de mike indruk. en terwijl ik druk aan de RF power knop draai, dan hoor ik dit ook in mijn portable.
als ik zend. beginnen mijn streepjes wel maar te komen vanaf de RF power knop over het midden is.

heb ook gecontroleerd of de draden van de mike er nog aanhangen en deze blijken ook wel ok.
Laurent_Dedeurwaerder
 

Re:

Berichtdoor Laurent_Dedeurwaerder » 29 mei 2007, 15:42

mic gain is ook ok
Laurent_Dedeurwaerder
 

Berichtdoor Laurent_Dedeurwaerder » 29 mei 2007, 21:09

De microfoon is niet stuk, heb hem juist in pa gezet en microfoon werkt.
Laurent_Dedeurwaerder
 

Berichtdoor Remco Rozenburg » 29 mei 2007, 21:54

Het feit dat ie het via PA wél doet is lastig...werkt de modulatiemeter wel? Als je de mike inknijpt kun je via de \"meter\"-schakelaar switchen naar de mod-stand, de meter moet dan uitslaan op het volume van je stem.
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Berichtdoor Laurent_Dedeurwaerder » 29 mei 2007, 23:01

Ongelooflijk raar, ik heb de mike dus ingedrukt en met meter gegaan tot er mod op kwam. als ik blaasde in de mike bewoog de meter wel. en plots lukte het zenden wel terug.
Hoe komt dit ? het is al weken dat ik alles probeer en het lukte niet. en nu plots wel. en nochthans niks gedaan. iemand verklaring of dergelijk ?
Dank bij voorbaat,
Laurent_Dedeurwaerder
 

Berichtdoor Remco Rozenburg » 30 mei 2007, 07:09

Heb je niet de mogelijkheid om de SWR \"weg\" te draaien, misschien dmv een andere antenne, een dummyload of een match-box (kastje-belazer :D)??? Misschien ligt het inderdaad wel aan je SWR....
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re:

Berichtdoor erik_ark » 30 mei 2007, 18:12

Remco Rozenburg schreef:Heb je niet de mogelijkheid om de SWR "weg" te draaien, misschien dmv een andere antenne, een dummyload of een match-box (kastje-belazer :D)??? Misschien ligt het inderdaad wel aan je SWR....


Uit het volgende topic komt dit: viewtopic.php?t=1078

Ernst schreef:hoi
de bakken van meneer president zijn kwa modulatie nogal gevoelig in context met de swr verhouding

als je een erge slechte swr hebt (is mijn ervaring met de lincoln) heb je geen modulatie meer

bij jou kan misschien het zelfde euvel zijn
m vr gr ernst
erik_ark
 

Berichtdoor Laurent_Dedeurwaerder » 31 mei 2007, 10:51

Beste cb'fanaten,
Na veel testen en dergelijk weet ik nu waar mijn fout zou zitten. maar niet hoe het moet oplossen. de ene keer werkt het wel en de andere keer werkt hij niet meer.
het probleem is dus de modulatie. of de mic gain. als ik dus naar mod meter ga. en ik spreek of blaas in de micro
als hij werkt dan moet ik mijn mic gain in het midden zetten ofzo en zachtjes praten en heb ik mooie uitslag op de mod meter.
als hij niet werkt. dan moet ik de mic gain volledig opendraaien en als ik dan luid spreek krijg ik 1 of 2 streepjes.
Wat is het probleem en hoe kan ik dit \"herstellen\" of verhelpen?
Dank bij voorbaat, hoop dat mijn bakkie het snel weer naar behoren doet.
Laurent_Dedeurwaerder
 

Berichtdoor Ernst » 01 jun 2007, 02:40

ik denk det je mic schakelaar een beetje kniftig is
als je op de porto luistert.. hoor je dan veelvuldig gekraak bij het inknijpen en loslaten?
(ff luisteren op een andere bak)
m vr gr Ernst
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1734
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Berichtdoor Laurent_Dedeurwaerder » 02 jun 2007, 15:14

nee geen gekraak of dergelijk. bij de george hoor ik wel als ik de mike loslaat zo \"bwung\".
de knop werkt wel naar behoren van de mike. maar het is gewoon als ik spreek, de ene keer hoor je me duidelijk en de andere keer maar zo hééél lichtjes als ik de mic gain volledig opendraai
Laurent_Dedeurwaerder
 

Re:

Berichtdoor Macgyver » 14 nov 2007, 19:29

hallo problemen met de president george ?????

ik heb mischien een idee als je de boven deksel los maakt zie je de printkaart met allemaal soldeeringen en zo en dan zit er ergens op die print plaat een soort breed vier kantje van ijzer dat moet je heel voorzichtig los solderen dacht ik en er zitten ook schroefjes in die moeten ook los en daar onder als dat los is moet je even kijken of er niet iets door gebrand is of zwart is als dat goed is dan zou ik het verder niet weten ik ben er ook niet echt goed in of ik weet niet hoe je een bak moet maken maar dit heb ik via iemand anders gehoord ik zou zeggen probeer die optie is en kijken of het werkt alvast suc6 er mee mvg:riccardo
Macgyver
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten