president herbert

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

president herbert

Berichtdoor surfy2018 » 23 dec 2020, 07:37

Wie heeft er ervaring met de President Herbert of dat een beetje een redelijke bak is ja of te nee.
Zou graag de voordelen en nadelen willen weten voordat ik hem aanschaf namelijk.
Ik wil hem namelijk merendeels gaan gebruiken voor Packet :)
Avatar gebruiker
surfy2018
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 04 okt 2020, 08:49

Re: president herbert

Berichtdoor cb1gwn » 23 dec 2020, 15:59

President zijn altijd goede kwaliteits bakken. 2dehands weet je nooit of er in geklooit is, dus opletten.
Een modificatie naar meer kanalen en daarbij iets meer vermogen is niet zo'n probleem.
Wel als men daarna er nog meer vermogen wil uitpersen. Die paar watt extra gaan echt het verschil niet uitmaken.
Beter is dan om een lineair (+filter) te kopen.

Voor packet is de inschakeltijd belangrijk. Dus de tijd dat je de zendknop indrukt en de bak daadwerkelijk gaat zenden.
Ik zelf heb nooit op President fm bakken gepacked. Wel ooit met een Lincoln (ssb).
Vroeger had ik een Danita 340 en een Pan Mega top voor packet radio (TNC) en hamcom modem.
Leerdam naar Zeist rechtstreeks was geen probleem. Toen had je nog geen plc en made in china adapter/voeding/lampen storingen.
Zowel de Pan Mega top als de Danita 340 werken na al die tijd nog uitstekend. En destijds stond het 24uur per dag aan (tot 1996).

Moraal van dit verhaal is dat ook een budget bak vaak prima voor packet geschikt is.
Bert actief op 27mc sinds 04-1981
Gewerkte divisies: Who cares ?
http://www.freeradionetwork.nl
Afbeelding
Avatar gebruiker
cb1gwn
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1356
Geregistreerd: 25 dec 2008, 19:47
Woonplaats: Hoevelaken

Re: president herbert

Berichtdoor CB-Rik » 23 dec 2020, 18:50

In de jaren 90 had ik een President Herbert van de 1ste generatie die ik ook gebruikte voor packet.
De modem was een "self-made" in combinatie met een Commodore 64.
Daarmee maakte ik diverse verbinding en kreeg nooit opmerkingen over slechte kwaliteit of iets dergelijks.
De Herbert was fabrieks-af origineel en er is nooit in geprutst.

Dus om op je vraag te antwoorden: Packet op een Herbert 1ste generatie werkt goed.
Andere vraag die je je moet stellen is of er in jouw regio nog packet-activiteit is op 27 Mhz ...

Misschien een weetje:
Elke President Herbert heeft op de zijkant een plakker. (Is waarschijnlijk ook voor de andere Presidenten).
Als die is verdwenen of beschadigd is is er waarschijnlijk in geprutst.
CB-Rik
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 06 okt 2018, 08:06
Woonplaats: Midden België

Re: president herbert

Berichtdoor surfy2018 » 24 dec 2020, 07:50

Thnx voor de reacties hier begint packet weer op te komen vandaar dat ik het vroeg .
Ja zal er op letten dat het geen pruts bak word want dat gaat niet werken.
Avatar gebruiker
surfy2018
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 04 okt 2020, 08:49

Re: president herbert

Berichtdoor on8svh » 01 jan 2021, 22:07

President Herbert is/was een top-toestel. Al hoop ik dat u het over de President Herbert versie 2 heeft. zoals deze. President heeft nog een ouder model gehad van de president Herbert (zelfde naam, ...) maar deze was minder kanalen en vermogen, ook minder goed in AM modulatie. Intussen is ook die reeds vervangen door de President JFK-II, en ook deze is niet meer beschikbaar.
Als je voor tweedehands gaat, zou ik dan eerder voor zijn opvolger de President JFK-II gaan. Deze is de verbeterde versie, is nieuw niet meer leverbaar, moet dus intussen in prijs wel zijn gezakt. Al is zijn de nieuwe CB-toestellen ook wel goed gezakt in prijs tov 10 jaar geleden!
on8svh
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 02 dec 2020, 22:27
Woonplaats: Oudenaarde

Re: president herbert

Berichtdoor surfy2018 » 03 jan 2021, 15:03

on8svh schreef:President Herbert is/was een top-toestel. Al hoop ik dat u het over de President Herbert versie 2 heeft. zoals deze. President heeft nog een ouder model gehad van de president Herbert (zelfde naam, ...) maar deze was minder kanalen en vermogen, ook minder goed in AM modulatie. Intussen is ook die reeds vervangen door de President JFK-II, en ook deze is niet meer beschikbaar.
Als je voor tweedehands gaat, zou ik dan eerder voor zijn opvolger de President JFK-II gaan. Deze is de verbeterde versie, is nieuw niet meer leverbaar, moet dus intussen in prijs wel zijn gezakt. Al is zijn de nieuwe CB-toestellen ook wel goed gezakt in prijs tov 10 jaar geleden!


Ik heb nu de herbert 2 en heb van het weekend de ook de JFK 2 gekocht dus ken eerst hier wel mee uit de weg komen, de Herbert werkt super ook met Packet
Ga van de week de Jfk er eens aan knuppen en kijken hoe die het doet.
Avatar gebruiker
surfy2018
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 04 okt 2020, 08:49


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 9 gasten