leven op de 27mc

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

leven op de 27mc

Berichtdoor DJJohnnyNL » 24 apr 2021, 18:43

Is er nog leven ik ben van plan om 2021 mobiel te gaan deze week dit aan te schaffen voor de auto. is dit voldoende

Vroeger in 2008 ook basis gezeten vanuit landgraaf. -> https://ibb.co/60M178Y wie adviseerd. ssb is een must denk dat dit qualitatief wel goed is.
Mijn Shack :

2017 - nu
President Lincoln 2 Versie 3 - SeriO GPS 1/2

2007 - 2011
Danita 640 - VENON GPA 27 // Midland Alan 48 plus Multi - VENON GPA 27

Antenne hoogte : 13 meter regio Parkstad Limburg.
DJJohnnyNL
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 22 apr 2013, 11:23

Re: leven op de 27mc

Berichtdoor DJJohnnyNL » 24 apr 2021, 22:12

tot nu toe is het erg stil op forum, of meen ik dit maar. in 2008 was dit nog anders. ben benieuwd waar iedereen naar toe is. ik zocht graag serieuse reacties.
Mijn Shack :

2017 - nu
President Lincoln 2 Versie 3 - SeriO GPS 1/2

2007 - 2011
Danita 640 - VENON GPA 27 // Midland Alan 48 plus Multi - VENON GPA 27

Antenne hoogte : 13 meter regio Parkstad Limburg.
DJJohnnyNL
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 22 apr 2013, 11:23

Re: leven op de 27mc

Berichtdoor jcva » 24 apr 2021, 23:28

Kwart voor 17:43 geplaatst, 21:12 al "zeuren" dat er geen reactie komt??

Niet iedereen kijkt constant op het forum en op 27Mhz is het ook rustiger dan jaren geleden.
M.b.t. 27Mhz in de auto, voor mij is dat ook al meer dan 30 jaar geleden. Maar als ik thuis luister hoor ik in deze regio al niet veel, zal mobiel niet anders zijn.

De vraag die je aan je zelf moet stellen, wat verwacht ik er van, wat wil ik bereiken?
En wat wil je proberen en er voor uitgeven?
Want het blijft een beetje een gok.

Jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: leven op de 27mc

Berichtdoor Ernst » 25 apr 2021, 00:40

@DJJohnnyNL


De radio die je wilt aanschaffen is intern een beetje gelijk aan de president lincoln 2.

En als je de recensies leest van de lincoln 2 blijkt dat gewoon troep te zijn voor te veel geld
Aangezien de binnenkant een beetje een cloon is van de president zou ik persoonlijk voor wat anders gaan kijken.

Veel nieuwe generatie bakkies hebben toch wel iets hinder van witte ruis

Veel stationnetje hier op het forum hebben K-PO DX-5000 ALL of een cloon er van gehad en waren daar wel over te spreken.
Daar het oog ook wel wat wil heb je de alinco dx10 oid en is ook een kpo cloon
Programmeerbaar en ziet er ook wel leuk uit en zal ook wel redelijk presteren .

Denk dat er hier wel gebruikers zijn die een soortgelijk iets in gebruik hebben

succes met de aanschaf ;)
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: leven op de 27mc

Berichtdoor Snof » 25 apr 2021, 01:15

https://www.youtube.com/watch?v=AsCU0ds ... dintheShed leuk voor in de winter als je kachel niet werkt in je auto.
Avatar gebruiker
Snof
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 471
Geregistreerd: 31 maart 2020, 14:41

Re: leven op de 27mc

Berichtdoor DJJohnnyNL » 25 apr 2021, 08:45

Snof schreef:https://www.youtube.com/watch?v=AsCU0dsUBRo&ab_channel=FredintheShed leuk voor in de winter als je kachel niet werkt in je auto.


dank voor het filmpje! die qordt dus eigelijk veel te warm ik wilde hem al op dd accu aansluiten. welke is dan wel geschikt in het verleden heb ik een bakje in de auto gehad en tijdje basis gezeten.
Mijn Shack :

2017 - nu
President Lincoln 2 Versie 3 - SeriO GPS 1/2

2007 - 2011
Danita 640 - VENON GPA 27 // Midland Alan 48 plus Multi - VENON GPA 27

Antenne hoogte : 13 meter regio Parkstad Limburg.
DJJohnnyNL
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 22 apr 2013, 11:23

Re: leven op de 27mc

Berichtdoor DJJohnnyNL » 25 apr 2021, 08:48

Ernst schreef:@DJJohnnyNL


De radio die je wilt aanschaffen is intern een beetje gelijk aan de president lincoln 2.

En als je de recensies leest van de lincoln 2 blijkt dat gewoon troep te zijn voor te veel geld
Aangezien de binnenkant een beetje een cloon is van de president zou ik persoonlijk voor wat anders gaan kijken.

Veel nieuwe generatie bakkies hebben toch wel iets hinder van witte ruis

Veel stationnetje hier op het forum hebben K-PO DX-5000 ALL of een cloon er van gehad en waren daar wel over te spreken.
Daar het oog ook wel wat wil heb je de alinco dx10 oid en is ook een kpo cloon
Programmeerbaar en ziet er ook wel leuk uit en zal ook wel redelijk presteren .

Denk dat er hier wel gebruikers zijn die een soortgelijk iets in gebruik hebben

succes met de aanschaf ;)


ja de lincoln vond ik toen al met teveel opties die heb ik ook verkocht mij gaat het om de lange afstanden, omdat de gene die k hierboven zag ssb en lsb had en ook nog eens 50 wat dacht k dan hpef ik geen linair aan te schaffen. ik wilde hem rechstreeks op de accu aansluiten samen met de wilson . over de kpp ik kwam die ook tegen maar zag niet dat deze ssb had ik kan me herrineren dat de ssb band tegenwordig actiever is?.

benieuwd naar de reacties. en eventueel tips nog.
Mijn Shack :

2017 - nu
President Lincoln 2 Versie 3 - SeriO GPS 1/2

2007 - 2011
Danita 640 - VENON GPA 27 // Midland Alan 48 plus Multi - VENON GPA 27

Antenne hoogte : 13 meter regio Parkstad Limburg.
DJJohnnyNL
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 22 apr 2013, 11:23

Re: leven op de 27mc

Berichtdoor lumberjack » 25 apr 2021, 10:28

Hoi ik ben momenteel ook nog maar alleen mobiel onderweg president Ronald export en Wilson 1000 op dak en 100 watt linear . Ik ben regelmatig beroepsmatig met auto onderweg en omdat ik 2 x in de week zelfde route rij heb ik bakkie op scannen staan en heb in al die tijd leuke mensen op 27 mc leren kennen. Kom ik in bepaalde gebieden en hoor ik iets meld ik me aan bij stations die uitzenden en onderhand hoef ik maar break break te roepen en herkennen ze mij, dus 27 mc is nog niet helemaal dood. Ik ben heel tevreden met mijn Wilson 1000 lukt soms in auto om afstanden van 20 kilometer te overbruggen.
lumberjack
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 07 mei 2020, 17:16
Woonplaats: omgeving Kleve (Duitsland)

Re: leven op de 27mc

Berichtdoor Snof » 25 apr 2021, 11:28

Ik hoor je soms al op 30 km afstand, is wat afhankelijk van de regio waar je dan rijdt.
Avatar gebruiker
Snof
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 471
Geregistreerd: 31 maart 2020, 14:41

Re: leven op de 27mc

Berichtdoor Wimpie » 25 apr 2021, 13:48

Snof schreef:https://www.youtube.com/watch?v=AsCU0dsUBRo&ab_channel=FredintheShed leuk voor in de winter als je kachel niet werkt in je auto.

Dat filmpie is niet overdreven. Ik heb zelf ook zo'n CRT SS 9900 en heb er twee 44 mm ventilatortjes op gemaakt, en dat is echt nodig. Het bakkie doet het overigens prima. Het is een klein bakkie, dus bediening knopjes is wel anders dan van bijvoorbeeld een SS 3900.

Het bakkie heeft ook een nadeel. Als je op een kanaal gaat zitten klooien (in frequentie uitleesmode) met de span (dus bijvoorbeeld de kHz'en gaat verdraaien), dan blijft hij dat onthouden. Je loopt een risico dat je je kanalen in de war gooit (uit ervaring...).

Over activiteit.
Waarom zet je gewoon niet je bestaande radio even in de auto?
Wimpie
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 28 nov 2014, 23:00
Woonplaats: Maarssen

Re: leven op de 27mc

Berichtdoor DJJohnnyNL » 25 apr 2021, 15:15

lumberjack schreef:Hoi ik ben momenteel ook nog maar alleen mobiel onderweg president Ronald export en Wilson 1000 op dak en 100 watt linear . Ik ben regelmatig beroepsmatig met auto onderweg en omdat ik 2 x in de week zelfde route rij heb ik bakkie op scannen staan en heb in al die tijd leuke mensen op 27 mc leren kennen. Kom ik in bepaalde gebieden en hoor ik iets meld ik me aan bij stations die uitzenden en onderhand hoef ik maar break break te roepen en herkennen ze mij, dus 27 mc is nog niet helemaal dood. Ik ben heel tevreden met mijn Wilson 1000 lukt soms in auto om afstanden van 20 kilometer te overbruggen.



De president ronald is niet meer leverbaar online, kwam wel twee broertjes tegen de richard en harry geloof ik maar zijn zij dezelfde. ze werden aanbevolen op cbshop als vervanger.
Mijn Shack :

2017 - nu
President Lincoln 2 Versie 3 - SeriO GPS 1/2

2007 - 2011
Danita 640 - VENON GPA 27 // Midland Alan 48 plus Multi - VENON GPA 27

Antenne hoogte : 13 meter regio Parkstad Limburg.
DJJohnnyNL
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 22 apr 2013, 11:23

Re: leven op de 27mc

Berichtdoor DJJohnnyNL » 25 apr 2021, 15:15

Wimpie schreef:
Snof schreef:https://www.youtube.com/watch?v=AsCU0dsUBRo&ab_channel=FredintheShed leuk voor in de winter als je kachel niet werkt in je auto.

Dat filmpie is niet overdreven. Ik heb zelf ook zo'n CRT SS 9900 en heb er twee 44 mm ventilatortjes op gemaakt, en dat is echt nodig. Het bakkie doet het overigens prima. Het is een klein bakkie, dus bediening knopjes is wel anders dan van bijvoorbeeld een SS 3900.

Het bakkie heeft ook een nadeel. Als je op een kanaal gaat zitten klooien (in frequentie uitleesmode) met de span (dus bijvoorbeeld de kHz'en gaat verdraaien), dan blijft hij dat onthouden. Je loopt een risico dat je je kanalen in de war gooit (uit ervaring...).

Over activiteit.
Waarom zet je gewoon niet je bestaande radio even in de auto?


ik heb mijn basis spullen niet meer. die zijn al 1 jaar verkocht bij de verhuizing. zit nu tijdelijk dus vandaar op zoek naar iets voor mobiel
Mijn Shack :

2017 - nu
President Lincoln 2 Versie 3 - SeriO GPS 1/2

2007 - 2011
Danita 640 - VENON GPA 27 // Midland Alan 48 plus Multi - VENON GPA 27

Antenne hoogte : 13 meter regio Parkstad Limburg.
DJJohnnyNL
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 22 apr 2013, 11:23

Re: leven op de 27mc

Berichtdoor DJJohnnyNL » 25 apr 2021, 17:16

ik ga voor de kpo. en dan de progtameerbare versie met swr op cb shop.
Mijn Shack :

2017 - nu
President Lincoln 2 Versie 3 - SeriO GPS 1/2

2007 - 2011
Danita 640 - VENON GPA 27 // Midland Alan 48 plus Multi - VENON GPA 27

Antenne hoogte : 13 meter regio Parkstad Limburg.
DJJohnnyNL
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 22 apr 2013, 11:23

Re: leven op de 27mc

Berichtdoor Wimpie » 25 apr 2021, 19:55

@DJJohnnyNL:
Dan zou ik even je "shack"-tekst veranderen, daar staat nog dat je hem hebt (vanaf 2017).

Even over die DX 5000, of SS 6900.
Als je naar het vermogen kijkt, en hem daarop gebruikt, zal die ook heet worden. Zeker als je hem inbouwt op een manier waar er nauwelijks luchtcirculatie mogelijk is. De eindtrap produceert warmte, en dat moet toch via de behuizing/koelplaat naar buiten.

in:
https://www.youtube.com/watch?v=-4KCvU81KL4
wordt rond 11.40 minuten ook even het puntje warmte aangehaald.

Bediening
Als ik naar de indeling kijk, is zo'n wat conventioneler ingedeelde bak makkelijker te bedienen dan die SS 9900 van mij.
Wimpie
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 28 nov 2014, 23:00
Woonplaats: Maarssen

Re: leven op de 27mc

Berichtdoor DJJohnnyNL » 25 apr 2021, 20:26

Wimpie schreef:@DJJohnnyNL:
Dan zou ik even je "shack"-tekst veranderen, daar staat nog dat je hem hebt (vanaf 2017).

Even over die DX 5000, of SS 6900.
Als je naar het vermogen kijkt, en hem daarop gebruikt, zal die ook heet worden. Zeker als je hem inbouwt op een manier waar er nauwelijks luchtcirculatie mogelijk is. De eindtrap produceert warmte, en dat moet toch via de behuizing/koelplaat naar buiten.

in:
https://www.youtube.com/watch?v=-4KCvU81KL4
wordt rond 11.40 minuten ook even het puntje warmte aangehaald.

Bediening
Als ik naar de indeling kijk, is zo'n wat conventioneler ingedeelde bak makkelijker te bedienen dan die SS 9900 van mij.


ik zal het aanpassen, ja hoe kan ik hem dan het beste bevestigen in mijn vorige opel corsa had ik hem ook zondrr koeling. nu heb ik een fiat punto evo 2009 , dacht hem naast de schakelbak te hangen net zoals opel.
Mijn Shack :

2017 - nu
President Lincoln 2 Versie 3 - SeriO GPS 1/2

2007 - 2011
Danita 640 - VENON GPA 27 // Midland Alan 48 plus Multi - VENON GPA 27

Antenne hoogte : 13 meter regio Parkstad Limburg.
DJJohnnyNL
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 22 apr 2013, 11:23

Volgende

Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten